Ga naar inhoud

map niet te vinden


theplayer

Aanbevolen berichten

Een extern aangesloten HD op mijn pc haperde af en toe dus ik scande deze via START - WINDOWS VERKENNER - EIGENSCHAPPEN - EXTRA - STATION OP FOUTEN CONTROLEREN.

Hij vond na de scan inderdaad enkele problemen en die zijn hersteld. zie screen afbeelding.

Die problemen zijn in een map gezet met de naam GEVONDEN. Ik heb de hele computer afgezocht incl. die externe HD maar die map is nergens te vinden.

Iemand een idee?

SCREEN.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even meedenken: is er nu nog een probleem, behalve dan dat jij die map Gevonden niet vindt?

 

Enne: Probeer eens te zoeken op Found  (mogelijk is die foutmelding een volledige vertaling van de Engelse grondtekst en is Fount (gok ik:) de map waar alles in geplaatst werd?

 

En anders nog een mogelijkheid: laat je verkenner eens zoeken naar bestanden die pas onlangs gemaakt zijn (zoeken dus op 'GEwijzigd op') - als hij dan bestanden vindt van dat ogenblik, kan je ook kijken waar ze zich bevinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de problemen niet erger maken. Daarom wilde ik eerst kijken wat er dan wel gevonden is, zodat ik dat eerst kan aanpakken, ondanks het feit dat die problemen hersteld zijn...Daarom dat log, toch?!

Found leek me niet logisch omdat ik een Nederlandse hulpaanwijzing heb. Toch geprobeerd. En inderdaad: geen succes.

Optie 3 heb ik al eerder geprobeerd. Dat was lastig want er zijn in verschillende mappen bestanden toegevoegd, overigens schone bestanden vanuit mijn interne werk HD. Die hele schijf waar het nu om gaat is een fysieke back-up schijf van 3 Tb,  bestanden die dus één-op-één zijn overgezet. Geen image!

Maar dan nog is de vraag wat er aan de hand is (geweest) want dat staat in de "Gevonden" log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de pc eens zoeken op *.log

 

 

Het kan zijn dat iets aan de hand is met de HDD

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen hit op "log". Specifiek ingegeven bij de betreffende HD.

Ik had al eerder een vermoeden over de HD zelf, maar in "Gevonden zou staan dat de problemen opgelost zouden zijn....

 

Ik heb CrystalDiskinfo als admin uitgevoerd, maar dat toonde alleen maar de C: en D:-HD. Daarna exe verplaatst naar de  externe HD (K-schijf) en opnieuw uitgevoerd. Dezelfde gegevens als voor de C- en D:-schijf.

 

screen1.thumb.jpg.1460f9a13561ac4891596c744e14c104.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er klopt iets niet.

In de beginpost is te zien dat problemen zich voordoen op de K schijf van 3 TB.

De info op de afbeelding is van een schijf van het model st2000dm001-1er164; dit is echter een schijf van slechts 2 TB met daarop de partities C: en D:

 

Misschien eens proberen met een andere tool.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Doe nu hetzelfde voor de andere harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de K-schijf van 3 Tb. Daarop heb ik CrystalDisk info uitgevoerd! Maar zoals mijn pijl aangeeft, vertoont hij dan toch C en D! Nochtans heb ik precies gedaan wat de procedure is...!

HD tune herkent die 3 Tb schijf niet. Toch is hij aangesloten, zoals dit laat zien en ik kan gewoon bestanden openen...

5ac36cc7997ab_scherm1.jpg.d1d0534193f511c4ba29f1940905076f.jpg

 

 

 

5ac36d3315249_HDTUNEscherm2.jpg.964aaf184f4fca79b7f03774a11fb9d1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / opslag een afbeelding maken.

Ik vind het wel vreemd dat je 2 partitie dezelfde naam geeft.

Bovendien zijn 2 partitie zo goed als vol en je kan beter een deel ergens anders zetten.

Vroeg of laat heb je dan problemen omdat er te weinig ruimte is op de harddisk.

 

Ook onderstaande doen:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.