Ga naar inhoud

16-mm archieffilm overzetten naar computer + VOB's > MP4


Passer

Aanbevolen berichten

Oh... nu wordt het nog moeilijker ?  Bij jou géén problemen, bij mij wèl...

 

'k ben benieuwd of het gaat afspelen - dank voor al je moeite hé

 

edit: en ja hoor, hij speelt gewoon af (en nog vergeten: dat waren idd mijn settings).

 

Wààr in godsnaam moet ik nu de oorzaak gaan zoeken dat hij (VSDC - VLC ??) niet goed doet ... ? ? ?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige test die ik nu nog kan bedenken is dat ik VSDC ook installeer op de Windows10-laptop en daar alles nog eens overdoe. (ik had geconverteerd op mijn W7-desktop).

Misschien is er hier een conflict tussen W10 en VSDC ?

Maar dat zal voor morgen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k hou je niet tegen, Nokikaprox, maar voor mij hoef je zover niet te gaan hoor ! !

 

 

maareuh... je schreef daarstrakst toch: 'dat perfect door windows 10 kan afgespeeld worden' ? ?  .... ah... 'k ben mee denk ik: je hebt de mp4 aangemaakt met de PC met windows 7 en gaat het morgen ook op je laptop-met-de-10 nog eens overdoen?

Tja, als je dàt nog wil proberen.... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Passer zei:

je hebt de mp4 aangemaakt met de PC met windows 7

Klopt. Geconverteerd met windows 7 en afgespeeld op windows 10.

 

Als ik nu morgen probeer om te converteren op windows 10 en dat lukt, dan ligt het probleem bij jouw PC. Lukt het bij mij ook niét, dan ligt het aan de combinatie VSDC - W10.

 

(Denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hela, hela, niet te vlug panikeren hé.


Het nieuwe mp4-bestand (gemaakt op Windows 10) komt eraan! Ik heb er geen problemen mee.

 

En dan denk ik aan iets wat we ook nog kunnen testen: jij stuurt mij zo'n grote mp4 die bij jou niet kan gespeeld worden.

 

Als die bij mij wel werkt, heb jij een probleem met het afspelen.
Werkt die bij mij ook niet (wat ik eigenlijk vermoed), dan zit jij met een probleem bij het converteren met VSDC, en dan volstaat het misschien om VSDC volledig te verwijderen en te herinstalleren. (Zorg wel dat je de licentiecode nog hebt!)

 

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

ha.. je brengt me op ideeën : vlcd dan eens opnieuw installen - zou kunnen werken.... (waarom dacht ik daar niet aan ???)

 

licentiecode is geen probleem: sinds ik er ooit een paar kwijt geraakt ben, speel ik zekerder !  :)

 

(maar 'k heb ook de indruk dat er toch nog wel iets anders loos is met mijn systeem - 'k stuur je nog een linkje)

 

MP4 van 4 gig speelt moeiteloos af... we gaan in de goede richting denk ik?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Passer zei:

we gaan in de goede richting denk ik?

Uit dit alles kan ik enkel besluiten dat VSDC op jouw systeem niet naar behoren werkt. Bij mij doet hij het, zowel op W7- als W10-systeem.

Hopelijk ben je geholpen met een herinstallatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pech: een herinstallatie loopt  op hetzelfde uit. 'k ga een clean install overwegen  - maar dat is ook weer niet zo simpel (waar haal je vb upgradefile(s) voor progs als je die via het net binnenhaalde (en niet kon opslaan) en zo van die dingen...  grrrr...

 

(en we zitten al aan blz 12 !  pffff...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel heel erg drastisch zijn!

 

Maar als ik het goed begrepen heb, is er toch enkel een probleem met die éne (of enkele) VOB's ?


Als VSDC in de meeste gevallen goed werkt zou ik zo'n risico niet nemen. Gebruik in die probleemgevallen gewoon een lagere bitrate.

 

Wat je nog zou kunnen overwegen:
- in VSDC de hardware-versnelling uitzetten (want die staat bij mij, in de Free-versie, ook af)
- de ontwikkelaar contacteren. Misschien hebben ze dit al meegemaakt, en tenslotte heb je toch betaald voor een goed werkend product.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.