Ga naar inhoud

16-mm archieffilm overzetten naar computer + VOB's > MP4


Passer

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Passer zei:

samen 4,1 Gig - en 't is weer van dadde ...

Waardoor ik dus Windows10 blijf verdenken :angry:.

Heeft VSDC een gebruikersforum ? Misschien kan je dit daar toch eens aankaarten. Of eens informeren op het forum van VLC ?

 

2 uren geleden, Passer zei:

Ik kan dus de omzetting gewoon doen naar 3 000 bitrate zonder (zichtbaar) kwaliteitsverlies?

In dit geval wel. Al lost dat toekomstige problemen niet op. Maar goed, dat zijn dan zorgen voor later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, nokiaprox zei:

Heeft VSDC een gebruikersforum ? Misschien kan je dit daar toch eens aankaarten

geen idee, 'k ga eens rondsnuffelen

 

4 minuten geleden, nokiaprox zei:

Waardoor ik dus Windows10 blijf verdenken

'k begin het ook te denken.

 

 

4 minuten geleden, nokiaprox zei:

Maar goed, dat zijn dan zorgen voor later.

Klopt - en wat de oude vob-s betreft: 'k denk niet dat ik er veel tegenkom van 10 000 bitrate - dat was toen nog véééél te veel (klopt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Passer zei:

wat de oude vob-s betreft: 'k denk niet dat ik er veel tegenkom van 10 000 bitrate

Klopt ook weer. Maar mocht je eventueel een film van anderhalf uur tegenkomen aan 6 of 7000 kbps, loop je tegen hetzelfde probleem aan ;). Maar voorlopig kan je dus verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testje gedaan: die vob laten omzetten naar mp4 - eerst 600 bitrate, dan 8000 en hij speelde af !

 

Toen 9.500 bitrate ('k heb de grens opgezocht - en ongeveer gevonden): die is 4 165 642 - en die speelt ook nog af !  (joepie!)

maar die van 10 000 bitrate, 4 194 403 bites: die speelt dus NIET af.

 

Blijkbaar ligt 'de grens' ergens tussen die 4 165 642  en die 4 194 403 .... ALS, àls het inderdaad met de grootte van het bestand te maken heeft.

 

(nog aan toevoegen: de eerste 1/2 seconden is het beeld wel groen - zit ik te dicht bij de grens misschien?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik het niet meer!

 

Daarnet ook een testje gedaan: één grote mp4 gefabriceerd (4 391 627 kB !) door verschillende kleine mp4's (met andere parameters) achter elkaar te plakken en te laten converteren naar 10 000 kbps. Converteren duurde bijna 2 uur! Maaaaar: die grote mp4 wordt op een W10-laptop probleemloos afgespeeld met zowel WMP als VLC !

 

Zou het dan iets te maken hebben met het type bestand (of de gebruikte codec) waarvan je vertrekt (VOB tov mp4) ???

 

Ik kan nog eens proberen om verschillende vob's aan elkaar te plakken... Weer 2 uur wachten!

 

Pffff… om moedeloos van te worden.

 

Maar goed, die mp4 aan 8000 kbps kan dan toch in het archief? Da's dan toch al een positief resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eigenaardig dit...

 

Zou het te maken hebben met VOB... ??  Maar ene van 9500 werkt wèl en ene van 10 000 niet - da's toch ook raar...

 

en ja, die van 8 000 kan dus in het archief -

 

Wil ik je zo'n vob eens bezorgen? dan kan jij het op diè ook eens uittesten - wie weet dat het ook dàn bij jou lukt en dat het probleem op mijn systeem te zoeken zou zijn... ? (al heb ik plaats genoeg op mijn systeem en 16 Gig ram - da's ook zeker genoeg...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Wil ik je zo'n vob eens bezorgen?

Ja, doe maar.

 

Ik heb daarnet nog een overdreven test gedaan: een paar VOB's (uit een commerciële DVD) gecombineerd tot een mp4 van 8,11 GB. En ja hoor, op de W10-laptop speelt die probleemloos af met alle beschikbare mediaplayers (WMP, VLC, PowerDVD, Films en tv)!

 

't Wordt hier een spelletje 'zoek de vaut'

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt hem dus niet aan Windows. Da's al een stap verder - nu nog òp naar de vaut !   (grrr...)  (link komt eraan)

 

(het zou nog de mop zijn, dat - indien ik je zo'n omgezette mp4 ook stuur - dat die bij jou wèl goed afspeelt :ph34r: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw VOB geconverteerd naar mp4 (H.264, 1920x1080, 25 fps, 10.000 kbps - dat zijn toch de instellingen die jij gebruikt?). Resultaat: een bestand van 4.382.319 kB, dat door Windows 10 perfect kan afgespeeld worden (VLC en WMP).

 

Ik ben benieuwd of jij die mp4 ook kan afspelen (bestand is onderweg).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.