Ga naar inhoud

Back-up maken


Theo2602

Aanbevolen berichten

Vertel eerst even waarmee jij die backup wil maken : je kan het met Windows 10-zelf, maar ook met andere (al dan niet freeware)j programma's.

 

Als jij vertelt met wèlk programma je die backup maakte, kunnen mensen je zeggen wat je in jouw geval kan/moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou een back up willen maken, omdat er een grote update komt van W10, en dan kan er wat fout lopen. Ik heb enkele externe HD's liggen en daar zou ok het op willen zetten. Welk programma weet ik niet. Bedoeling is een volledige BU van systeem en programma's bestanden staan op extra schijven en daar maak ik regelmatig BU van.

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus bezig met van mijn desktop een systeem back-up te maken, dat zal een half uurtje duren. ondertussen (langs de laptop) al enkele vragen.

voor zover ik begrijp kan ik met die systeem back-up, Windows 10 herstellen naar zijn huidige stand. Maar dan ben ik wel al mijn programma's kwijt.

Bestaat er ook een Back-up waardoor ik niet enkel het systeem, maar ook alle geïnstalleerde programma's kan terug zetten.

Ik spreek niet van werkbestanden, want die staan, uiteraard, op een externe schijf.

En kan ik die backup (of is dat wat ze noemen Image) op dezelfde schijf opslaan, waarop ik nu mijn systeemupdate heb gezet?

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Theo2602 zei:

voor zover ik begrijp kan ik met die systeem back-up, Windows 10 herstellen naar zijn huidige stand. Maar dan ben ik wel al mijn programma's kwijt

Niet bij een systeembackup (op voorwaarde dat jij je programma's op je C geïnstalleerd hebt - wat de meesten van ons wel doen)

 

5 minuten geleden, Theo2602 zei:

En kan ik die backup (of is dat wat ze noemen Image) op dezelfde schijf opslaan, waarop ik nu mijn systeemupdate heb gezet?

ja, je kan dat, maar dat is niet echt verstandig: als je schijf het begeeft, kan je ook niet meer aan je backup aan ...

(en het is dus ook niet verstandig van hem op een andere partitie van dezelfde schijf op te slaan om dezelfde reden)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.