Ga naar inhoud

Windows defender uitgeschakeld en daardoor Norton niet meer werkzaam


Aanbevolen berichten

Omdat (in het verleden?) Windows Defender bleeft draaien naast Norton, wilde ik Windows Defender definitief uitzetten. Dit heb ik gedaan door de instructies te volgen via: https://nl.ccm.net/faq/1641-windows-defender-uitschakelen-in-windows-10. Vervolgens bleek dat ik Norton niet meer kon opstarten. Toen heb ik het mapje, waar ik volgens de instructie een 1 van moest maken verwijderd. Blijkbaar niet de juiste beslissing,.., Norton doet het nog steeds niet en ook opnieuw Norton installeren biedt geen soelaas. Norton geeft een foutmelding en de Autofix-functie van Norton helpt evenmin.

 

Kunt u mij vertellen hoe ik het door mij verwijderde mapje weer kan maken en welke gegevens ik daar moet invoeren zodat deze weer als vanouds is?
 

Alvast hartelijk dank,

 

Tom

Foutmelding.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit zijn stappen die je beter niet had kunnen doen maar daar ben je al achter gekomen.

Heb je toevallig systeemherstel aan staan, gebruik die eens en zet Windows terug naar een punt voor je deze actie ging uitvoeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, VastBeter zei:

Omdat (in het verleden?) Windows Defender bleeft draaien naast Norton, wilde ik Windows Defender definitief uitzetten.

Lijkt me een beetje eigenaardig omdat - bij de 10 - het zo ingesteld is dat -  bij de installatie van een externe antivirus, Windows-zelf zijn eigen Defender gaat uitschakelen...

 

Heb je wel gecontroleerd dat Norton actief is en je systeem beschermt - want als diè het niet doet als AV, zal Defender actief blijven vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste abbs en Passer,

 

Hartelijk dank voor jullie adviezen. 

 

Een nog eerder herstelpunt selecteren heb ik geprobeerd, maar is nog steeds niet de oplossing. De laptop gaf dezelfde melding als eerder: het systeemherstel kon niet worden voltooid.

 

Norton was actief en functioneerde prima. Ik kan Norton niet opstarten en bij het opnieuw downloaden blijft'ie hangen (zie bijlage).

 

Ik kom fan ook weer terug bij mijn beginvraag (en hopelijk de oplossing): Is het mogelijk om de oorspronkelijk map, die ik dus heb verwijderd, weer toe te voegen op een andere (handmatige) manier? Is het bijvoorbeeld mogelijk dat dit mapje wordt gekopieerd van een andere computer en dat ik deze dan op de juiste plek op mijn laptop opsla? Als je de instructies volgt van https://nl.ccm.net/faq/1641-windows-defender-uitschakelen-in-windows-10 kan je achterhalen welk mapje ik heb gewist en dus weer nodig heb.

Norton Download.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Mijn hierboven genoemde oplossing is geen oplossing, kom ik zojuist achter. Ik heb de huidige mappenstructuur van mijn laptop vergeleken met een ander laptop en deze zien er hetzelfde uit (zie bijlage). Dus nu ben ik terug bij gemoedstoestand radeloos ;-(.

 

Jullie nog ideeën?

 

Ik hoop het van harte,

 

Tom

Register editor.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo VastBeter,

 

Je heb het over een "mapje" verwijderen, in de instructies staat aangegeven dat er een Waardegegeven word veranderd.
Dit is iets heel anders, maar deze handeling veroorzaakt niet jou probleem bij mij is die waarde ook weg.

 

De foutmelding die Norton geeft: Norton 360 heeft een fout aangetroffen: 8504, 101

Kan heel goed met een virus te maken hebben Norton heeft er zelfs al een stappen plan voor:

 

https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v62545610_EndUserProfile_nl_nl

 

Doe stap 1. eens en vertel de uitslag, doe ook het volgende en plaats de logjes bij het antwoord van stap 1.

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.