Ga naar inhoud

Partitie indeling


ceesmedema

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

13 uren geleden, stegisoft zei:

Je moet dringend harddisk waar c: staat vervangen want die is aan het begeven.

Natuurlijk is het mogelijk dat Stegisoft gelijk heeft en dat de harde schijf het aan het begeven is, maar ik weet niet waar hij dat uit afleidt. Misschien wil stegisoft dat toelichten?

 

Voordat je een nieuwe harde schijf gaat kopen (of een SSD) en daarop Windows 10 vers gaat installeren, zou ik eerst het probleem van die vollopende C: schijf aanpakken.

Dat komt door logs van Bitdefender. Passer schreef dat al.

De map ProgramData is bij Cees absurd groot en hij blijft maar groeien, iedere dag weer:

* Op Zaterdag 19 mei om 23:04 uur was de map ProgramData van Cees 269,8 GB groot.

* Op zondag 20 mei om 10:42 uur was de map ProgramData van Cees 270,4 GB groot. Dus in minder dan een halve dag weer 0,6 GB erbij.

Het overgrote deel van de map ProgramData wordt ingenomen door logs van Bitdefender.

(Ter vergelijking: op mijn pc is de map ProgramData volgens TreeSize 2,9 GB groot; dus slecht een honderdste van de map van Cees.)

 

Ik heb gezocht naar andere mensen met jouw probleem. Misschien kan ik niet zo goed zoeken, want ik vond maar 1 topic met hetzelfde probleem, en dat topic is nog in het Duits ook: https://www.administrator.de/forum/win10-c-programdata-bdlogging-cstlogs-tatsächlich-logs-problemlos-gelöscht-werden-350866.html

 

Wat ik zou doen? Bitdefender verwijderen!

Dat kan gewoon via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen, of -als je dat liever doet- via Instellingen > Apps.

Wanneer gevraagd wordt of alles van Bitdefender verwijderd moet worden, dan moet je op Ja klikken.

Na verwijdering van Bitdefender moet je de pc opnieuw opstarten. Dat moet altijd na verwijdering van een virusscanner.

Dus klik dan op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

5b02be066680f-Opnieuw_opstarten.png

 

Nadat de pc opnieuw is opgestart, zal Windows Defender de beveiliging overnemen. Installeer nog geen andere virusscanner.

Controleer nu via TreeSize of de map ProgramData nog steeds zo groot is. Hopelijk zijn die logs van Bitdefender verdwenen. En anders zou je ze handmatig kunnen gaan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, porrelaar zei:

Natuurlijk is het mogelijk dat Stegisoft gelijk heeft en dat de harde schijf het aan het begeven is, maar ik weet niet waar hij dat uit afleidt. Misschien wil stegisoft dat toelichten?

 

Voordat je een nieuwe harde schijf gaat kopen (of een SSD) en daarop Windows 10 vers gaat installeren, zou ik eerst het probleem van die vollopende C: schijf aanpakken.

Dat komt door logs van Bitdefender. Passer schreef dat al.

De map ProgramData is bij Cees absurd groot en hij blijft maar groeien, iedere dag weer:

* Op Zaterdag 19 mei om 23:04 uur was de map ProgramData van Cees 269,8 GB groot.

* Op zondag 20 mei om 10:42 uur was de map ProgramData van Cees 270,4 GB groot. Dus in minder dan een halve dag weer 0,6 GB erbij.

Het overgrote deel van de map ProgramData wordt ingenomen door logs van Bitdefender.

(Ter vergelijking: op mijn pc is de map ProgramData volgens TreeSize 2,9 GB groot; dus slecht een honderdste van de map van Cees.)

 

Ik heb gezocht naar andere mensen met jouw probleem. Misschien kan ik niet zo goed zoeken, want ik vond maar 1 topic met hetzelfde probleem, en dat topic is nog in het Duits ook: https://www.administrator.de/forum/win10-c-programdata-bdlogging-cstlogs-tatsächlich-logs-problemlos-gelöscht-werden-350866.html

 

Wat ik zou doen? Bitdefender verwijderen!

Dat kan gewoon via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen, of -als je dat liever doet- via Instellingen > Apps.

Wanneer gevraagd wordt of alles van Bitdefender verwijderd moet worden, dan moet je op Ja klikken.

Na verwijdering van Bitdefender moet je de pc opnieuw opstarten. Dat moet altijd na verwijdering van een virusscanner.

Dus klik dan op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

5b02be066680f-Opnieuw_opstarten.png

 

Nadat de pc opnieuw is opgestart, zal Windows Defender de beveiliging overnemen. Installeer nog geen andere virusscanner.

Controleer nu via TreeSize of de map ProgramData nog steeds zo groot is. Hopelijk zijn die logs van Bitdefender verdwenen. En anders zou je ze handmatig kunnen gaan verwijderen.

Hallo Porrelaar,

 

Ik heb zelf ook eens gekeken naar mijn map ProgramData, maar na langdurig zoeken en hem gevonden te hebben bleek die 30GB groot te zijn, dus toch wel wat kleiner dan jij dacht/denkt. Of heb ik misschien verkeerd gekeken. Bij mij staat die onder: C:\Program Files (x86)\ProgramData. Misschien misverstand?

ProgramData.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt trouwens Porrelaar voor het meedenken. Ben gelijk toe ik thuis kwam ook gaan kijken, met dit als resultaat. Misschien heb ik iets niet goed gedaan. Ik vind het trouwens ook een beetje vreemd dat de PC gewoon draait of er niets aan de hand is. Als de partitie niet zo raar vol gestroomd was (op dit moment ruim 400 GB), zou er niets aan de hand zijn. Nogmaals dank voor je kritische blik, maar ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om mij onbekende redenen heb jij 2 mappen met de naam ProgramData:

1. ProgramData in C:. Deze map is bij jou 270 GB groot. Plaatje hieronder:

 

5b02d4119e752-ProgramData_in_C.png

 

2. ProgramData in C:\Program Files (x86). Die map is bij jou 30 GB groot. Plaatje hieronder:

 

5b02d42f6a8cc-ProgramData_in_Program_Fil

 

Naar mijn weten is er normaal maar 1 map met de naam ProgramData en die hoort niet in C:\Program Files (x86) te  zitten, maar alleen in C:

 

Beide mappen met de naam ProgramData zitten barstensvol met logs van Bitdefender. Wat houdt jou tegen om Bitdefender te verwijderen?

Misschien heb je daarna wel opeens honderden GB's aan ruimte gewonnen?

Na verwijderen van Bitdefender houd je Windows Defender over als antivirus. Het lijkt mij het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook gezocht en gevonden. Ga het direct proberen. Jammer dat ik net ruim 80 € aan dit programma heb uitgegeven. Het werkt prima, maar dit is te gek! Heb BD benadert met dit vraagteken. Benieuwd hoe ze gaan reageren. Bedankt voor je tip. Heb C. inmiddels wat exxtra ruimte gegeven en houdt het nog even aan, want WDefender schijnt ook niet alles te zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is je Duits, Cees? Lees dit topic eens door als je redelijk uit de voeten kunt met de Duitse taal: https://www.administrator.de/forum/win10-c-programdata-bdlogging-cstlogs-tatsächlich-logs-problemlos-gelöscht-werden-350866.html

Die persoon (met de naam sventtke) had precies hetzelfde probleem als jij. Hij stuurde een mail naar Bitdefender support, maar had daar 3 dagen later nog geen reactie op gekregen.

 

Op welke manier heb jij contact opgenomen met Bitdefender?

Je kunt bellen (ik weet niet of jij in België of in Nederland woont):

 

5b02e136e14a4-Bellen_naar_Bitdefender.pn

 

Of je neemt contact op via het contactformulier (e-mailticket): https://www.bitdefender.nl/support/contact-us.html?last_page=ConsumerCategory

Bij Beschrijving* zou ik dan invullen dat de map ProgramData volloopt met honderden GB aan BDLogging.

 

----------------------------------------------------------------

Windows Defender was vroeger inderdaad niet zo goed, maar is de laatste tijd sterk verbeterd en komt er in de testen nu beter uit dan vroeger.

€ 80 euro voor Bitdefender was een flinke uitgave. Dan heb je zeker recht op ondersteuning van Bitdefender.

Ik betaalde, toen ik 15 jaar geleden begon met computeren, € 60 euro voor Norton per jaar. Ik wist als echte beginneling toen niet eens dat er ook gratis virusscanners waren. Ik heb 3 jaar lang betaald voor een virusscanner; daarna ben ik overgegaan op gratis virusscanners. Ik heb er verschillende geprobeerd. Tegenwoordig gebruik ik op de meeste van mijn pc's Panda Free.

 

Ik ben ook erg benieuwd hoe Bitdefender zal reageren op jouw melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn er afbeelding verwijdert maar ik had eerder gezien:

Kijk eens in c:\ partitie en daar ziet je found.000 of found.001 enz.

Als je dat ziet dan is zo goed als zeker dat uw harddisk aan het begeven is.

Found mappen iets dat Windows moeten herstellen bij controle van harddisk.

Ik zelf heb avira en betaald voor 5 pc 45 euro en ik heb dat een paar jaar en nog nooit virus gehad.

Bovendien is het een virusscanner dat niet zaagt en licht in processor verbruikt.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.