Ga naar inhoud

Beeld (zowel bureaublad, als in game etc) past niet in monitor


Merel Kuijpers

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

 

Ik zit met een probleem. Ik heb mijn computer ter reparatie naar een computerzaak gebracht. Inmiddels is hij weer terug en doet hij het weer. Behalve dat mijn beeld niet meer in mijn monitor past. Dit had ik een vorige keer ook toen ik mijn desktop had weggebracht, maar toen was dit simpel te verhelpen door de resolutie aan te passen, nu helpt dit niet. Dit verkeerde beeld krijg ik niet alleen op mijn bureaublad, maar met alles wat ik doe. Alsof er een stukje van mijn beeld is afgesneden en dit gamed natuurlijk voor geen meter. 

 

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen? 

Alvast bedankt. 

20180525_214850.jpg

20180525_214843.jpg

20180525_214853.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met rechtermuisknop op bureelblad klikken. (blauw gedeelte bij jou)

Dan beeldscherminstellingen klikken en daar kan je uw resolutie aanpassen.

Je vermeld niet welke monitor inch je hebt.

 

Soms kan dit ook helpen: op startknop van uw monitor blijven drukken tot het flikkert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie. Maar zoals ik al zei is dat het niet, want dat heb ik al geprobeerd. De resolutie van m'n monitor is: 1920 x 1080. Dat van de startknop heb ik geprobeerd. Maar dat doet niets. Wellicht omdat er niet echt een startknop op zit, maar het touchscreen is (het aan-uit knopje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is merk en type-aanduiding van de monitor? Graag de volledige aanduiding, bijvoorbeeld Iiyama ProLite XB2482HSU. Merk en type-aanduiding zullen op de monitor zelf staan. Kan ook op een etiket staan dat op de achterkant van de monitor geplakt is.
Met wat voor kabel is de monitor nu verbonden met de computer: DisplayPort, HDMI, DVI of VGA (= D-sub).
Wat voor aansluitingen zitten er op de grafische kaart, en welke op de monitor?
Kies bij voorkeur niet voor VGA, maar voor HDMI of DVI, als dat mogelijk is.
 
Hieronder een afbeelding van de verschillende aansluitingen die op een grafische kaart of monitor kunnen zitten:
 
5b092b15d1f73-D-sub_en_DVI-aansluiting.j
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung HDTV (monitor) model: p2470HD
Hij is gewoon aangesloten met een hdmi kabel en deze hebben we ook al getest. 
De computer is net terug van de computerzaak en sinds ik hem voor de eerste keer opstartte toen hij terug was, is het al zo. Dit heb ik hiervoor nooit gehad en komt dus ook omdat zij hem op een andere monitor hebben gehad daar. Normaal gesproken zoekt je computer zelf de juiste verhoudingen (resolutie), maar op een of andere manier klopt dit dus niet op mijn computer. De computer staat op de aanbevolen resolutie. 
De computerzaak gaf aan dat er een 'auto' knop op elke monitor zit, welke de juiste instellingen hoort te zoeken. Echter hebben wij deze niet kunnen ontdekken en we zijn alle knoppen al langs gegaan. Het is een oude monitor. 
 
Aansluitingen op de grafische kaart:
Display port en HDMI
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, stegisoft zei:

het aan-uit knopje

 

Normaal gezien zou je ook andere knoppen aanwezig zijn.

Download eens de nieuwste videokaart driver.

AMD videokaart

Nvidia videokaart

 

Normaal gezien moet je ook touchscreen driver/software instellen anders kan je er niet als touchscreen gebruiken.

 

 

Ik heb de nieuwste videokaart driver inderdaad ook al gedownload en geïnstalleerd, hier zit het ook niet in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merel heeft al mijn vragen al beantwoord.

Op deze monitor zitten (rechts onderaan) 5 touch knoppen. Daar zit geen AUTO knop bij. En die AUTO knop zou alleen nut hebben wanneer monitor en pc verbonden waren via D-sub. Wanneer je de monitor aansluit via DVI of HDMI, dan zou eigenlijk automatisch de correcte resolutie (1920x1080) ingesteld moeten worden, zoals Merel zelf al schreef.

 

Deze Samsung is in feite een televisie die ook gebruikt kan worden als monitor voor een pc.

Merel, heb je de afstandsbediening nog die bij deze tv geleverd werd? Daarmee kun je het onScreen menu oproepen. Dat kan overigens ook via de Menu knop die op de monitor zit.

Ik vond de handleiding ook op internet: https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-P2470HD/preview-handleiding-61357.html

Het schijnt via het on screen menu ook mogelijk te zijn om een zelfdiagnose uit te voeren.

Ik weet niet of dat een oplossing brengt..

Lees de handleiding ook eens zelf door om te zien of daar een oplossing in staat voor jouw probleem.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze pagina kan je de handleiding van Samsung downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/LS24EMDKU/EN

 

Op p. 41 staat hoe je de beeldinstellingen kan wijzigen via het schermmenu <Extra> -> <Beeld> en de pijltjestoetsen.
Hopelijk vind je daar de oplossing.

 

edit: en porrelaar was mij voor :)

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.