Ga naar inhoud

inloggen Thunderbird


Aanbevolen berichten

Een tijdje terug heb ik een nieuwe harde schijf laten plaatsen. Daarvoor heb ik altijd het mail programma 'Thunderbird' gebruikt. Ik heb daar een account, de instellingen (imap enz.) zijn allemaal correct. Nu aanvaard/herkent Thunderbird mijn wachtwoord niet. Contact opgenomen bij telenet, daar zegt men  dat ik mijn wachtwoord moest veranderen en dan zou het in orde moeten zijn. Dit gedaan (2x) en nog lukt het niet.

Dan mijn account opnieuw geinstalleerd en krijg de melding: dit account bestaat reeds. Nog kan ik mij niet aanmelden. Soms vraagt hij ook een 'hoofdwachtwoord' Dit heb ik aangemaakt en dit aanvaard/herkent Thunderbird ook niet. Het programma verwijderen en laatste versie installeren helpt ook niet. Ben aan het einde van mijn latijn! Ik vind het een fijn mail programma en zou het niet willen missen. Iemand enig idee?

thunder (1).JPG

thunder.JPG

 

thunderbird.thumb.jpg.7e814e03f182923d688f832ba56a2d00.jpg.ed44f6d3f422468787fee643959694dc.jpg

 

aangepast door iEscape
3e schermafbeelding gewijzigd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als uw mailprogramma goed werkt moet je altijd zo laten.

Het is heel normaal dat je af en toe bij Telenet geen verbinding kan maken en dan krijgt je de melding dat wachtwoord moet ingeven.

NIET DOEN en niet aan de instellingen veranderen om welke reden ook.

Uw mailprogramma werkt goed.

Maak later een verbinding met uw mailprogramma en in 99% van gevallen werkt het weer terug.

 

Als je een afbeelding wilt maken dan gewoon zo doen.

Klik op alt en SCR-PRT of printscreen toets en dan open je paint of andere tekenprogramma en plakken met uw rechtermuisknop en opslaan als jpg en hier uploaden.

Foto met camera is niet goed te bekijken tenzij niet anders kan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Snoek7955,

 

Ter voorkoming van spam & phishing is de 3e schermafbeelding gewijzigd.
 

Zorg dat er géén privé-informatie op de schermafbeelding is vermeld.

 

Quote

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

 

Lees ook PCH Forumregels eens door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn harde schijf werd in januari vervangen en ja, ik heb met tussen pauzes gewacht om opnieuw in te loggen tot voor een week, dus aan dat een tijdje wachten ligt het ook niet. Het is echt een raar geval.

Alvast bedankt om uit te leggen hoe ik een printscreen  moet maken, had ik nog niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Kan je op de webmail van Telenet komen?

 

 

Beantwoord ook de vraag van Stegisoft hierboven.

 

 

Verder nog enkele vraagjes.

 

Er werd een nieuwe harde schijf geplaatst.......werd er een nieuwe installatie van Windows uitgevoerd of werd Windows samen met alle programma's en bestanden van de oude schijf naar de nieuwe schijf verplaatst?

 

Gebruik je meerdere accounts in Thunderbird?

 

Dat hoofdwachtwoord heb je dat enkel ingevuld omdat je die vraag kreeg of heb je daar altijd al gebruik van gemaakt? Zie volgende link: https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-wachtwoorden-beschermen-hoofdwachtwoord

 

Een tip:

In een vorig bericht heb je vermeld dat je Thunderbird opnieuw wou installeren en of het account opnieuw invoeren maar dat je de melding kreeg dat het account reeds bestond. Het aangemaakte profiel wordt op meerdere locaties opgeslagen en dit apart van je programmabestanden, bij het verwijderen van Thunderbird blijft je profiel bewaart op de harde schijf.

 

Om een herinstallatie van Thunderbird uit te voeren en je account opnieuw aan te maken dien je eerst via Programma's en Onderdelen alles van Thunderbird te verwijderen.

Dan open je de verkenner en controleer je of verborgen mappen,bestanden of stations weergeven actief is. Ga hiervoor in de verkenner naar beeld dan naar Opties.

In het volgend scherm (mapopties) ga je naar het tabblad weergave, daar scrol je naar Verborgen bestanden en mappen. selecteer Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven.

Klik dan op Toepassen en OK.

 

2018-06-03_09h38_44.png.bb55fd49817031a2462b29ed95daf5e7.png

 

Ga nu in de verkenner naar volgende locaties en verwijder er telkens de map Thunderbird. Achter Gebruikers zie je in onderstaande afbeelding een rode rechthoek, daar staat jouw gebruikersnaam.

 

2018-06-03_09h17_08.png.3b79c3d900dc5feb1c37e68b07dba7db.png

 

2018-06-03_09h46_24.png.97e1f7478fbc80241de88e0fe0fc8db3.png

 

 

Doe het zelfde voor onderstaande locatie.

 

2018-06-03_09h17_53.png.5f9feb3ce7af6c35bdeecb63578a3b2b.png

 

2018-06-03_09h51_19.png.b42dd509a6baeadb47402bc8c4d38351.png

 

 

Dan download je de recentste versie van Thunderbird via deze link en installeer: https://www.thunderbird.net/nl/

 

Na de installatie ga je onderstaand scherm krijgen:

 

Geef in het eerste vak jouw naam in.

In het tweede vak je e-mailadres van Telenet.

In het derde vak het wachtwoord dat behoort bij dat e-mailadres.

Klik dan op Doorgaan.

 

2018-06-03_08h49_47.png.87dad45ea87cd5be7e5297c4aed0be4c.png

 

Dan krijg je onderstaand scherm, controleer en klik op gereed.

 

2018-06-03_08h53_00.png.37418feae2b1b6b13e45506039cf4aa7.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag clarkie,

Onderstaande mail heb ik op 03 juni doorgestuurd maar waarschijnlijk verkeerd. Ben niet zo vertrouwd met de werking van dit forum.. Hopelijk ben ik nu juist. Ik zal in de toekomst wat meer bezoekjes gaan brengen.

 

 

Webmail was geen probleem, werkt goed.

clarkie,

Jou oplossing was de juiste, Thunderbird diende volledig verwijderd te worden in de andere mappen. Nadien de richtlijnen zoals vermeld gevolgd en ik kan terug met Thunderbird werken. Mijn welgemeende dank hiervoor als ook iedereen die mij heeft willen helpen

Snoek7955

Ps. Ik denk dat dit topic mag gesloten worden maar weet niet hoe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.