Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, porrelaar zei:

Nee, ik verwar CCleaner niet met Chrome

Dat bedoelde ik ook niet, maar - 'k haal dus ook geregeld een update van Ccleaner binnen- 'k heb nog nooit de vraag (of het feit van -) Avast gekregen, maar al wel geregeld Chrome mee binnen gekregen.

 

(of ben ik gewoon helemaal abuus en was het toch de vraag naar Avast... ??  'k ga volgende keer mijn ogen eens goed open houden :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Passer, je bent niet abuis, maar je loopt een beetje achter. :xd:

Vroeger kreeg je de browser Chrome er gratis bij, wanneer je niet goed oplette bij de installatie van CCleaner, maar tegenwoordig is het Avast Free dat als extra software aangeboden wordt bij CCleaner.

Het is ook niet zo dat er altijd extra software wordt aangeboden tijdens de installatie van CCleaner.

Inderdaad goed je ogen open blijven houden, wanneer je software installeert. Het programma Unchecky installeren helpt ook. Dat haalt automatisch de vinkjes weg voor de extra aangeboden software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer

@porrelaar

 

Sinds de overname door AVAST wordt er voor 99% steeds getracht ongewenste software in het geniep aan te bieden.

Het gaat dan toch meestal over het eigen Anti-Virus programma Avast free.

Het geniepige eraan is dat het vinkje steeds standaard aanwezig is.

Vandaar dat niet al te aandachtige gebruikers of de "next", "next" klikkers erin trappen.

 

Hieronder even enkele printscreens van de "gewone installer" die aangeboden wordt mét duidelijk het aanbod (vinkje) om Avast mee te installeren.

Let op de naam van het gedownloade installatiebestandje.

 

ScreenSho110.jpg.e49003cf26d95a06505104aed3f18564.jpg

 

Daarom is het aangewezen, om een "andere installer" te gaan downloaden, (zie onderstaande printscreens).

Mijn vrienden en kennissen, waarvan ik de computers onderhoud, raad ik steeds aan de "SLIM-versie" te gebruiken.

Bij gebruik van dit installatiebestandje zal je nooit of nooit ook maar enige ongewenste software aangeboden krijgen, ook niet van derde partijen.

Gegarandeerd een zuivere installatie zonder enig addertje onder het gras.

 

Hier wederom enkele printscreens van deze versie.

Vergelijk nu eens de naam van het installatiebestandje met het bovenstaande.

Ook is het eerste installatieschermpje helemaal anders, je kan hier onmiddellijk de gewenste taal kiezen en niet of je al dan niet Avast wil installeren.

Dat scherm krijg je nooit te zien bij gebruik van de "Slim-versie".

 

ScreenShot111.jpg.42b0272550211b3f312a50f2434c42aa.jpg

 

De "Slim-versie".

Als ik bericht krijg van CCleaner dat er een nieuwere versie is ga ik nooit naar de aangeboden website.

Wat doe ik dan wél.

 

Stel CCleaner meld dat er een nieuwe versie is bijvoorbeeld op "DAG X".

Dan wacht ik nog enkele dagen, bijvoorbeeld "DAG X + 5-6 dagen".

 

Vervolgens typ ik in mijn browser "CCleaner builds" en kom ik HIER terecht en kijk ik of de "Slim-versie" er al staat.

Je moet namelijk weten dat deze versie altijd enkele dagen later aangeboden wordt.

Staat de Slim-versie er dan download ik het bestandje en ...... installeren maar.

 

Printscreen van CCleaner builds:

 

ScreenShot106b.jpg.9c89b09ffdcd825f27112e68872fa207.jpg

 

Tot hier mijn bijdrage / ervaring, ben je er wat mee, des te beter!

 

 

 

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit is een hele mooie uitleg Calvus :top:

Maar het is wel eens belangrijk om een update meteen uit te voeren zie dit probleem: Klik..

Dus bij het updaten van welk programma dan ook is het altijd aangeraden elke stap goed door te nemen (lezen) en dat doen vele niet waardoor er problemen kunnen ontstaan.

Daarom hameren we er op lees goed en klik dan op volgende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.