Ga naar inhoud

Virtual disk service


tolhansen

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik gebruik al geruime tijd een WD HDD 1TB die meestal keurig zichtbaar is in mijn verkenner/mappen structuur.

 

Alleen kort geleden was ineens de externe HDD verdwenen uit de structuur en is ook niet meer benaderbaar. Ook niet na een reset. Ook heb ik recent geen windows updates gedaan.

 

Als ik probeer via schijfbeheer toegang te krijgen krijg ik nu de melding "u hebt geen toegang tot beheer van logische schijven"

 

Als ik probeer via services toegang te krijgen om de VDS te herstarten of actief te maken zie ik dat alles is uit gegrijsd en niet meer benaderbaar is.

 

Ook als ik via c:\windows\system32\vds.exe VDS probeerhet weer op te starten lukt dit niet.

 

Als laatste heb ik geprobeerd om van usb poort te wisselen maar ook dat levert geen resultaat op.

 

Apparaatbeheer laat de HDD wel zien met stuurprogramma en zegt dat het apparaat verder keurig werkt

 

CCleaner ziet verder geen problemen op mijn laptop of schijven C:\ en D:\

 

 

Ik gebruik een Toshiba satellite 550 die verder nog prima werkt

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen

 

Alvast bedankt 

Met vriendelijke groet

 

PCBF1.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de info.

 

Ik heb via de link WD Drive utilities geïnstalleerd maar krijg als ik dan het programma installeer en vervolgens start niet meer dan de melding dat ik een schijf aan moet koppelen (zie doc.) Als ik de schijf dan aankoppel is deze nog steeds niet zichtbaar.

 

Opnieuw opstarten helpt hier niet. Als ik naar apparaatbeheer ga, zie ik bij USB een hele sliert USB benamingen staan, wat haal ik daar dan weg. Ik zie wel USB hoofdhubs staan.

 

Ook kan ik schijfbeheer nu wel weer benaderen maar daar moet ik dan eerst de externe schijf initialiseren of iets dergelijks?

 

Alvast weer bedankt 

Mvg

PCBF2.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel USB hoofdhubs staan.

Dat moet je verwijderen.

 

Normaal gezien moet je niet doen met externe harddisk.

Eerst kijken of usb hub verwijderen een oplossing is.

 

Nota: word documenten hebben we niet graag.

als je een afbeelding maak dan kan je gewoon uploaden

Onderaan in uw tekstvak waar je schrijft zie je Kies bestanden en dan kan je afbeelding uploaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond 

 

Ik heb al het bovenstaande geprobeerde het enige wat ik tot nu toe bereikt heb is dat het blauwe lampje van de externe HD brand en dat deze als 0-schijf zichtbaar is in schijfbeheer als 0-schijf in partitie 1 en partitie 3 Ik heb geprobeerd een nieuwe schijfletter toe te wijzen maar krijg als enige mogelijkheid een Help pop-up

 

WD Drive utilities vraagt nog steeds om een ondersteunde schijf te koppelen ook al is de schijf ingeplugd in de usb poort van de laptop.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond 

 

Het enige wat ik tot nu toe bereikt heb is dat er een hele rij foutmeldingen in mijn apparaatbeheer staan en dat Bluetooth compleet verdwenen is en niet meer werkt. Sony koptelefoon MDR-XB950B1 werkt ook niet meer.

 

USb 3 heb ik volgens mij niet eens. Stuurprogramma's bij werken lukt ook niet want dan zegt de laptop dat er elementen missen om het stuurprogramma bij te werken.

 

Updaten van Windows werkt ook niet.

Virtual disk service werkt wel alleen ik zie de externe HDD als 2x een 0 partitie staan en die kan ik verder niet benaderen.

 

image.thumb.png.c22b4ff48b55da0fbf2b5889ac87f983.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.