Ga naar inhoud

Controle formule weekend vs week vs feestdag vs voormiddag, namiddag en nacht


Piene

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!!

 

Om documenten te sorteren, doen ik dit adhv bepaalde gegevens (weeknr, datum, uur, (on)even week, feestdag). Zo komen we tot 5 gesorteerde stapels (A,B,C,D,E) . Mijn formule is bijna klaar, alleen kom ik niet tot de stapels D en E in de kolom "Stapels?"🧐. Ik vermoed dat het gaat om de positie waarin bepaalde geneste IF functies staan... De stapel waarvan het weekend WAAR is (zie roze cellen) zou voor cel F2 stapel E moeten zijn, voor cel F4, stapel D, voor cel F9 is dit stapel E en voor cel F11 is dit stapel E. Zou iemand me kunnen helpen en aangeven waar het verkeerd is gelopen? 

 

In bijlage mijn probeersel 😕

 

Bedankt alvast voor jullie feedback! 🤓

 

 

Grtjs Piene

 

 

Documentenvragenbak.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alpha!

 

Het gaat om een fictieve prijsberekening dat wanneer er documenten worden opgemaakt in het weekend of op een feestdag (tussen bepaalde uren) dit meer kost dan in de week. Dus de prijs van de documenten van stapel A is goedkoper dan stapel D.

 

 

Grtjs Piene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.