Ga naar inhoud

SSD geheugen vol


thierry1

Aanbevolen berichten

Mijn zoon zijn laptop zijn C drive staat zo goed als vol al staat er van hem zelf niets op.

Toch geeft de schijf aan dat ze vol zit, dus enkel met geïnstalleerde bestanden. De volledige recovery staat er ook op de c drive.

Is er een mogelijkheid om de c drive meer ruimte op vrij te maken want telkens je een update of programma installeert komt dat op de c drive terecht. Zal dus heel snel vol zitten die schijf.

Knipsel.PNG

Knipsel1.PNG

Knipsel2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de data partitie volledig onbenut is. Deze is er speciaal om de data van de gebruiker op te slaan. Dat zal veel ruimte vrij maken op de SSD.

Maak er daarom gebruik van.

Het is zelfs mogelijk om de locatie van de persoonlijke mappen naar die data partitie te verplaatsen.

 

Neem ook dit eens door: https://www.schoonepc.nl/vragen/nb62-07_verplaatsen_mappen_ssd.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We kunnen ook meteen even kijken welke map veel ruimte opslokt.

 

Download de laatste versie van Spacesniffer en sla het bestand op.
Na het downloaden pak je het bestand uit. Installatie is niet vereist.
In de map die je uitgepakt hebt dubbelklik je op SpaceSniffer.exe waarna het programma start.


In het venster wat opent kies je het station welke je in kaart wil brengen en klik vervolgens op Start.
Er word nu een grafisch overzicht gemaakt van de mappen en bestanden die op dit station aanwezig zijn.
Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van het station, plaats als het programma klaar is een screenshot/printscreen ervan in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kwestie van persoonlijk smaak maar zelf geef ik niet de voorkeur aan een grafische weergave, daarom gebruik ik zelf "TreeSize Free".

Maar maakt niet uit, ik heb deze ook even geprobeerd. Door op de folderweergave te klikken krijg je van die map weer een verdere opdeling. Zo onderzoek je welke onderdelen veel ruimte in beslag nemen en bepaal je of je die wilt verwijderen.

 

Heb je dit al gedaan?: Je kunt via de verkenner je schijfopruimen eens draaien. Dat scheelt meestal meerdere GB's
Bedenk wel dat je updates daarna niet meer kunt terugdraaien.

Wat staat er op je desktop? Is immers ook 22.3 GB

Ik zie ook 3 GB aan downloads

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, droske zei:

Op beide locaties hoort nauwelijks iets te staan.

O, dan moet ik me vast erg gaan schamen.

De map Downloads is bij mij 26,6 GB groot. In de map Downloads sla ik o.a. installatiebestanden van programma's op. Ieder programma krijgt zijn eigen map, met daarin ook de bijbehorende licentiesleutel. Daarnaast staan in de map Downloads tal van ISO's, zowel van versies van Windows, als van Linux distributies.

De map Desktop (= Bureaublad) is bij mij 11,3 GB groot. Ja, dat lijkt veel.

 

En toch schaam ik me niet. Ik doe dit met opzet en ik heb er geen last van.

De mappen Downloads en Desktop/Bureaublad staan bij mij namelijk niet op de C schijf (= SSD van 240 GB), maar op de gewone harde schijf van 2 TB.

Ik heb al jaren geleden de locatie van deze persoonlijke mappen verplaatst naar de gewone harde schijf.

Droske gaf in post #2 van dit topic al links naar handleidingen waarin wordt uitgelegd hoe je die mappen verplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.