Ga naar inhoud

CPU temperatuur te hoog!


Big_Apple

Aanbevolen berichten

Vraag is natuurlijk hoe de temperatuur voorheen was. Dat weet je niet dus het uitvallen hoeft niet noodzakelijkerwijs met de temperatuur te maken te hebben. Twee fouten gelijktijdig is altijd verwarrend: uitvallen van de pc en toevallig vinden dat de temperatuur hoog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben wel verbaasd over die ingedroogde koelpasta. Ik lees er vaker over maar bij mij merk ik er nooit iets van. Mijn pc's en laptop zijn echter toch ook al weer 6 jaar oud.
Mss omdat ik ze nooit zwaar belast. Dan worden ze natuurlijk ook niet warm en drogen ze minder snel uit. Op dit moment bv, is de cpu van mijn desktop slechts 31 °C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi te horen dat het is opgelost. :top:

Door het vermelden van het hardnekkige stoflaagje dacht ik aan de oude ingedroogde koelpasta daarom men vraag of de koeler helemaal gedemonteerd was.

 

@Veng

Ingedroogde koelpasta heb ik in de bijna 20 jaren dat ik computers repareer ook maar 1 maal voor gehad. Alles wat er restte van de koelpasta was een flinter dun wazig laagje.

Had deze jaren voordien zelf aangebracht maar het merk weet ik helaas niet meer. Blijkbaar was dit een slechte kwaliteit want er zat zeker genoeg tussen.

Heb dit verder ook nooit meer gezien of voorgehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, porrelaar zei:

Dan lijkt de operatie geslaagd. Gefeliciteerd! 👍

 

In je tweede post in dit topic had je het over een ‘hardnekkig stoflaagje’ tussen processor en koelblok. Dat zou wel eens volledig verdroogde koelpasta kunnen zijn geweest.

Dat denk ik achteraf bekeken ook. Het was echt een heel dun laagje dat amper zichtbaar was. PC is wel al 9 jaar oud, wordt intensief gebruikt, en koelpasta is nooit opnieuw aangebracht.

 

Wat is de rol van stof in de koeler / ventilator? Het is een heel gedoe om dat er vantussen te krijgen en als dat weinig zou uitmaken ga ik er in het gevolg minder  tijd aan besteden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.