Ga naar inhoud

sasin

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw pc is up to date in verband met drivers en zelfs met nieuwste bios update.

Het enige min-punt en dat is iets wat ik de laatste tijd ziet is namelijk pc naam met een streepje.

Het is niet zeker dat dit de oorzaak is maar het kan totaal geen kwaad om onderstaande te doen.

 

Klik met de rechtermuisknop op start en dan systeem klikken.

Klik dan op Naam van pc wijzigen en geeft een gewone herkenbaar naam zonder streepjes of wat dan ook (dus geen pc-001 maar wel pcjan)

Klik dan verder en daarna moet je pc opnieuw opstarten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, sasin zei:

als je de Verkenner bedoelt: die is nog steeds nergens te bekennen bij de apps en standaardapps.....

En daar zal de Verkenner ook nooit staan. Als je daar gaat zoeken zul je de Verkenner nooit aantreffen.

 

In de lijst Apps en onderdelen staan alleen apps/programma's die je kunt verwijderen. De Verkenner kan en mag je niet verwijderen. Daarom komt de Verkenner niet in die lijst voor. Er zijn wel meer apps die je niet mag verwijderen. Denk bijvoorbeeld aan de browser Edge. En daarom zul je Edge ook niet terug vinden in de lijst Apps en onderdelen.

 

Ook in de lijst met standaard-apps zul je de Verkenner nooit tegenkomen. Want via Standaard-apps kun je alleen het standaard programma instellen voor E-mail, Kaarten, Muziekspeler, Fotoviewer, Videospeler en Webbrowser. De Verkenner is geen e-mailprogramma, ook geen programma om kaarten mee te tonen, ook geen muziekspeler enz. enz.

 

Waar vind je de Verkenner wel?

1. Als pictogram in de taakbalk, vlakbij de knop Start.

2. Als je op Start (= het pictogram met de witte Windowsvlag) klikt, dan zie je ook een lijst met programma's en mappen. De Verkenner zit dan in de map Systeem (samen met o.a. het Configuratiescherm en Taakbeheer). Zoek hem maar even op.

3. Als explorer.exe in de map C > WINDOWS.

 

20 uren geleden, sasin zei:

Het gekke is dat er niet één extensie gekoppeld is aan de Verkenner.

En dat is dus normaal.

Kun je de Verkenner als standaardprogramma voor een bepaald bestandstype (lees: extensie) aanwijzen? Enkel en alleen voor .zip bestanden. En dan alleen nog wanneer de extensie .zip voorkomt in de lijst "Standaard-apps per bestandstype kiezen".

Ik heb hier nu twee Windows 10 computers aan staan. Op beide computers komt het bestandstype .zip niet voor in de lijst die getoond wordt onder "Standaard-apps per bestandstype kiezen".

Jij ziet het bestandstype .zip wel in die lijst staan. Ik begin me af te vragen wat eigenlijk normaal is.

 

Waarom kun je de Verkenner niet kiezen als standaardprogramma voor andere bestandstypes dan .zip? Omdat de Verkenner in principe geen programma is waarmee je bestanden kunt openen. De .zip bestanden zijn de enige uitzondering. De Verkenner gebruik je om de inhoud van mappen, partities, harde schijven en Deze pc mee te laten zien. En .zip bestanden zijn eigenlijk ingepakte mappen. Vandaar dat dat de enige uitzondering is.

 

Moet jij verder nog wat doen? Naar mijn mening niet. Je kunt nu alle ingepakte mappen openen met WinRAR. Ik zou het daarbij laten als ik jou was.

Nog een laatste opmerking: in de lijst "Standaard-apps per bestandstype kiezen" zul je nog vrij veel extensies zien waar achter staat "Kies een standaard-app". En dat laatste moet je niet gaan doen. Gewoon zo laten.

Alleen wanneer jij problemen hebt bij het openen van een bepaald bestandstype, dan kun je daarvoor een standaard-app gaan kiezen. Niet van tevoren gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.