Ga naar inhoud

Als en functie


Jor2018

Aanbevolen berichten

@Jor2018,

ik ben ook nog even naar je bestand aan het kijken en zal zo meteen met een reactie komen als je nog even wil antwoorden op deze vragen: 

- in rij 8: wat betekenen de getallen in G8 en H8 ?  Is het alleen maar van belang of er in de kolom(men) na kolom C 1 of meerdere getallen staan en als dat zo is moet er dan "Re-entry" als resultaat komen?

- Zelfde vraag voor de getallen 2 in G30 en het getal 6 in H31.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

30 minuten geleden, alpha zei:

@Jor2018,

ik ben ook nog even naar je bestand aan het kijken en zal zo meteen met een reactie komen als je nog even wil antwoorden op deze vragen: 

- in rij 8: wat betekenen de getallen in G8 en H8 ?  Is het alleen maar van belang of er in de kolom(men) na kolom C 1 of meerdere getallen staan en als dat zo is moet er dan "Re-entry" als resultaat komen?

- Zelfde vraag voor de getallen 2 in G30 en het getal 6 in H31.

Hi Alpha,

 

Bedankt voor je reactie. Het bestand is een deel van de Nederlandse Top2000.

De kolommen C t/m V zijn alle Top2000 jaren die van toepassing zijn. De inhoud van de kolommen C t/m V is fictief en alleen bedoeld om hopelijk

het gewenste resultaat, via een formule in de kolommen A en B te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jor2018 zei:

Hi Alpha,

Ik zal het juiste bestandje er ven bij oen waar het nu om gaat.

Het bestand is een deel van de Nederlandse Top2000 met een aantal noteringen in de kolommen C t/m V.

De kolommen C t/m V zijn alle Top2000 jaren die van toepassing zijn. De inhoud van de kolommen C t/m V is fictief en alleen bedoeld om hopelijk

het gewenste resultaat, via een formule in de kolommen A en B te krijgen.

 

Mega4.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde je andere bestand met "Stijging, Daling", enz. Daar heb ik een oplossing voor die ongeveer de helft korter is dan die je nu hebt, als mijn veronderstelling m.b.t. de vragen die ik stelde juist is. Wil je die nog even beantwoorden?

 

Hier zie je welke probleem ontstaat als je verschillende vragen in 1 topic stelt. Dat kun je beter niet doen en is eigenlijk ook niet geoorloofd. De regel op het forum  is: voor elk nieuw probleem een nieuw topic.

 

Voor de berekening van de jaartallen in "mega4.xlsx" heb ik wel een oplossing, maar die zal ik niet in deze reactie plaatsen anders wordt de verwarring nog groter.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, alpha zei:

Ik bedoelde je andere bestand met "Stijging, Daling", enz. Daar heb ik een oplossing voor die ongeveer de helft korter is dan die je nu hebt, als mijn veronderstelling m.b.t. de vragen die ik stelde juist is. Wil je die nog even beantwoorden?

 

Hier zie je welke probleem ontstaat als je verschillende vragen in 1 topic stelt. Dat kun je beter niet doen en is eigenlijk ook niet geoorloofd. De regel op het forum  is: voor elk nieuw probleem een nieuw topic.

 

Voor de berekening van de jaartallen in "mega4.xlsx" heb ik wel een oplossing, maar die zal ik niet in deze reactie plaatsen anders wordt de verwarring nog groter.

Bedankt Alpha:

In rij 8 staan staan 2 getallen vermeld waarvoor ik een oplossing nodig had omdat ik graag een andere vermelding voor Nieuw wilde hebben als er 2 getallen in een rij staan.

Dus staat er 1 getal in een rij (zoals in B5) dan is de vermelding Nieuw juist. Staat er ook nog een 2e getal in de rij (en niet in de aangrenzende cel) dan moet de vermelding re-entry zijn zoals het voorbeeld op regel 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.