Ga naar inhoud

Cel laten kleuren door dubbel te klikken.


Rik123

Aanbevolen berichten

Beste lui,

 

Ik een ander topic heb ik deels een oplossing gevonden voor hetgeen wat ik in Excel wil. Namelijk dat je dubbel kan klikken en de cel automatisch in groen veranderd.

De code hiervoor is de onderstaande.

 

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean) If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then target.Interior.ColorIndex = 43 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then target.Interior.ColorIndex = xlNone End If End Sub

 

Het probleem wat zich voortdoet is dat dit alleen werkt wanneer een cel geen kleur heeft. Weet iemand hoe je deze code kan veranderen zodat je ook een gekleurde cel kan aanpassen naar groen met dubbelklik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze beter aansluit bij de vraagsteller zijn doel

 

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)    With Target.Interior        .Pattern = xlNone        .Pattern = xlSolid        .Color = 65535    End WithEnd Sub


 

aangepast door emielDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer deze eens.

 

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

 If Target.Interior.ColorIndex = 43 Then
        Target.Interior.ColorIndex = xlNone
 Else: Target.Interior.ColorIndex = 43
 End If
  
End Sub

Als de cel groen is, wordt ze op blanco gezet, in alle andere gevallen wordt de cel groen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/5/2019 om 11:07, kweezie wabbit zei:

Probeer deze eens.

 


Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

 If Target.Interior.ColorIndex = 43 Then
        Target.Interior.ColorIndex = xlNone
 Else: Target.Interior.ColorIndex = 43
 End If
  
End Sub

Als de cel groen is, wordt ze op blanco gezet, in alle andere gevallen wordt de cel groen

 

Toppie het werkt op deze manier voor 95% wat ik wil.. Op het perfect te maken zou het volgende moeten gebeuren. Als ik dubbelklik op een reeds gekleurde cel (stel blauw) wordt deze groen. Klik ik erna nogmaals dubbel wordt de cel weer blanco. Kan het ook zo dat de tweede keer dubbelklik de ''oude kleur'' van de cel (blauw) weer verschijnt. Ben benieuwd. Mvg, Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, emielDS zei:

Top bedankt, uiteindelijk heb ik het 100% naar wens gekregen door onderstaande

 

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

 If Target.Interior.ColorIndex = 3 Then
        Target.Interior.Color = RGB(146, 205, 220)
 Else: Target.Interior.ColorIndex = 3
 End If
 
End Sub

 

Het heeft ook zin om het een en ander te stoeien en googelen. Zal dit in het vervolg meer doen. Dank allemaal. Topic kan gesloten worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, dotchiejack zei:

hoe zou Excel moeten weten wat de oude kleur was?

Goed dat je het naar wens hebt gekregen,echter het resultaat is niet wat je vroeg .

Goed opgemerkt Dotchiejack !

In het uiteindelijke resultaat blijken er geen miljoenen kleuren te zijn, maar slechts 2 (en slechts 1 'vorige' kleur). Dat maakt de vraag vele malen eenvoudiger.

@rik

Als je toch al twee keer de colorindex gebruikt, waarom doe je dat dan ook niet de derde keer?

Color = RGB(146, 205, 220) in vrijwel dezelfde kleur als Colorindex = 37 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.