Ga naar inhoud

Hard Disc verwisselen


Aanbevolen berichten

Eerst en vooral sorry omdat ik nu pas antwoord, maar mijn computer'lokaal' staat 20 meter achter het huis, en dus kom ik daar 's avonds niet meer.

Dan: waarom wil ik zo ingewikkeld gaan doen,: De normale programma's herstellen is geen probleem, maar ik gebruik ook een Virtuele Machine, zover ik weet is er hier maar één (Kwazie Wabbit) die dat ook gebruikt, en dus als enige weet dat het niet zo simpel is om dat te installeren.

Tweede: die 'Dell' is mijn laatste aanwinst (erg hé, maar de centjes...) en van de oude laptop heb ik geen backup. Lang geleden heb ik zowel van mijn desktop als mijn laptop een backup gemaakt met AOMEI, maar toen ik die, kort daarna, nodig had voor mijn desktop, kreeg ik die backup, ondanks alle hulp hier, niet geïnstalleerd. Dus heb ik geen back-ups meer gemaakt.

Derde: Ik dacht gewoon dat het veranderen van HD een fluitje van een cent was, omdat hier toch vaak gesproken wordt over 'groter HD' plaatsen, en zelfs 'SSD plaatsen' hoewel dit laatste zeker geen lachertje is.

Vierde: op de oude laptop (HP) vind ik nergens een model; Hieronder de foto's die ik bv in het batterijcompartiment heb genomen. en de plaatsing van de HD

Conclusie: ik zal die, naar mijn gedacht, simpel oplossing maar vergeten.

 

DSC05490.JPG

DSC05493.JPG

DSC05495.JPG

DSC05496.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is een i7 van de tweede generatie. We zijn nu zover dat de i8 al een opvolger gaat krijgen. Maar ook de overige elementen zijn verouderd.

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar je hebt die veel en veel te duur betaald.

Je had er goed aan gedaan je hier eerst te bevragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Theo2602 zei:

op de oude laptop (HP) vind ik nergens een model

Op de derde foto zie je het modelnummer van de HP laptop: g7-2252sb. Het is dus de 17 inch HP Pavilion G7-2252sb, met Intel i3-3110m processor. Een i3 processor van de derde generatie. Zeg maar 6 jaar oud.

 

Hij is dus wat nieuwer dan de tweedehands Dell die je nu hebt aangeschaft. Die heeft een i7 van de tweede generatie. Zeg maar 7 jaar oud.

Ik vind niet zo veel informatie over die HP laptop. In februari/maart 2013 was hij te koop bij Carrefour: https://www.promobutler.be/nl/promoties/hp-pavilion-g7-2252sb-i3-3110m-carrefour-1587898

 

Dit enkel ter informatie.

Ik hoop dat de Dell laptop jou toch goed zal bevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.