Ga naar inhoud

TomTom: tussenpunt niet gevolgd


Passer

Aanbevolen berichten

Niet echt een antwoord dat je zou verwachten van een helpdesk: 'Zoek het zelf uit in de handleiding' :angry:

 

Het getuigt ook van weinig commercieel inzicht om te antwoorden in het Engels op een vraag die gesteld werd op de Nederlandstalige webpagina, des te meer omdat die handleiding ook in het Nederlands beschikbaar is: http://download.tomtom.com/open/manuals/start_42_52_62/refman/TomTom-START-EU-RG-nl-nl.pdf  (pag. 53)

 

Ik hoop dat je alsnog het antwoord vindt met de andere tips die je al bij elkaar gesprokkeld hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momentje, momentje want 'er is hier sprake van enig misverstand' :)

 

'k had het eerst op een Nederlandstalig forum gevraagd (maar daar is nog altijd geen antwoord) maar een kleine week later op een Engelstalig forum.

Vandaar... (dat ze in het Engels antwoorden en ook naar een Engelse handleiding verwijzen. In dit verband: 'k had de Ned-talige ervan al wel en die verschillen niet echt veel voor zover ik voorlopig zag)

 

Wat echter wèl klopt is " Niet echt een antwoord dat je zou verwachten van een helpdesk: 'Zoek het zelf uit in de handleiding' " - klopt, maar de vriendelijke mod kent mijn type van TomTom niet: ' I don't know your device but ...'

Hij doet toch een poging om me verder te helpen - en vandaar mogelijk die 'zoek het zelf maar uit'.. ?

Langs de andere kant wel raar dat ze op dat forum blijkbaar geen mensen hebben die er toch iets of wat in thuis zijn... ?

 

Ik vermoed dus dat die mail NIET het antwoord van de helpdesk is, maar gewoon het antwoord van een mod van dat forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat bedoelde je?

Ja, klopt wel - ondertussen heb ik van die mod op het forum niets meer gehoord, terwijl ik in mijn laatste post nochtans een bijkomende vraag stelde.

Maar 'k denk dat hij vooral 'moderator' is: zoals het bedoeld is: het forum in goede banen leiden - en dat hij dus niet direct een 'oplosser' is..

en het blijft dus op alle fronten stil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: jullie geloven het nooit: vandaag (herhaal: vandaag) kreeg ik een 'antwoord' op mijn vraag van 30 mei (je weet wel, die van ' Wij streven ernaar binnen twee werkdagen contact met u op te nemen' ) en weer in zo'n algemene bewoordingen: lees even de handleiding blz zoveel, je moet het 'zo' doen' (en dan gewoon een stuk uit die handleiding) ...

 

Maar... maar: ik ben toch een eind verder: 'k heb hier en daar nog rondgesnuffeld en oa op een forum van een motoclub terechtgekomen waar iemand net hetzelfde had en bij hem was het opgelost door de route gewoon opnieuw aan te maken.  Doet me een beetje denken aan wat wij soms meemaken: foutje in een bestand.

 

Enfin: steeds kom ik uit bij deze (enige?) methode: maak op je TomTom een route aan: begin met je eindpunt (ja: raar, is net andersom als wanneer je 'in het echt' een route plant), dan geef je het beginpunt aan en dan ga je tussenpunten zoeken èn als tussenpunt aangeven (ik denk dat ik dit laatste wel eens vergat: ik versleepte de route, die bleef zo staan met een bolletje op mijn tussenstop, maar dan moet je dit nog aangeven als 'tussenstop'.

 

Tevens ( voor degenen die TomTom hebben of kennen: er is nog zo iets van een route op je computer uitstippelen (met TomTomMydrive op dezelfde manier: eindpunt, beginpunt, tussenstops - en die route sla je dan op en kan je als track (nièt als route!) synchroniseren met je TomTom-zelf.

 

Ondertussen ontdekt dat het verschil tussen een route en een track is, dat een track geen tussenstops kent...

 

Enfin, een hele weg afgelegd en vandaag moest ik ergens naartoe en had ik:

a. een heenroute  met tussenstops gemaakt om mijn TomTomtoestel

b. een terugroute gemaakt in TomTomMyrive (op mijn computer dus) en dit als track laten synchroniseren  (vermits de optie 'synchroniseer als route' gewoon niet bestaat)

 

Raar maar waar: beide keren leidde mijn TomTom me netjes langs de tussenpunten zodat ik me twee vragen stel:

> zou het die keer dan gewoon een 'bestandsfout of zo' geweest zijn - zoals bij die man van de motorclub

> zou de optie 'synchroniseer als track' eigenlijk willen zeggen: synchroniseer als route  (in TomTomMydrive) ? ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.