Ga naar inhoud

TomTom: tussenpunt niet gevolgd


Passer

Aanbevolen berichten

Ik werk niet met route.

Gewoon locatie ingeven.

Kom niet veel voor dat ik tussenpunt moet geven.

Ik vind een rare methode om tussenpunt te geven tenzij je een reden hebt.

Bovendien volg ik niet altijd wat Tomtom mij zegt.

De reden ervan: het is eerder stomstom dan Tomtom want het rijd nooit de juiste weg.

Ik rijd soms 30 km korter op de rit van zowat 50 km maar Tomtom laat veel verder rijden dat nodig is.

Je moet echt realist zijn als je rijdt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Ik vind een rare methode om tussenpunt te geven tenzij je een reden hebt.

binnenkort ga ik op reis en dan kan het makkelijk zijn. En omdat het vorig jaar niet lukte, probeer ik er dit jaar op tijd bij te zijn - vandaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn geluk is wel een beetje van korte duur geweest want soms leidt zo'n track je wel langs de tussenpunten, echter zonder precies (op een paar straten af) naar het tussenpunt-zelf te gaan.

'k heb het enkele keren uitgetest, vooraf gekeken wààr ik moest opletten (streetview nagepluisd) en gemerkt dat ik er de ene keer wèl naartoe geleid werd en dat hij er dus andere keren een straat / paar straten af bleef.

Wat ik denk: een route wordt uitgevoerd naar het toestel als track en (als ik goed gelezen heb) een track bestaat uit allemaal stukken weg na mekaar. Dat zou dan verklaren dat je er wel in de buurt komt, maar dat je geen seintje krijgt om er precies naartoe te rijden - want de tussenpunten-zelf heeft die track niet;

 

 

Nu: nog de moeite om even te lezen: wel wel wel... - om zo iets bij TomTom vast te stellen:

 

 

Eén van de mods -die het blijkbaar goed kan weten - antwoordde het volgende:
- maak je een route (met tussenpunten) op de website (TomTomMydrive.com), dan kan je die alleen naar je toestel kopiëren als... track  (dus zonder tussenpunten) - ze worden uitgevoerd als *.trk-bestand.
het heeft te maken met bestandstypes.
- je kan wel een route (vb op Google Maps) mèt tussenpunten maken en die dan met een bepaald third-party-progs omzetten naar een *.rte en die dan gaan invoeren in het toestel.

Op mijn bedenking van: het is toch niet te doen dat TomTom zijn eigen website niet zò maakt dat het met-eigen-website-gemaakte-routes niet kunnen geëxporteerd worden naar de toestellen?
Maar toch bleek dit mogelijk:  quote: What concerns me at the moment is whether the MyDrive Web interface is still willing to accept <rte> style *.gpx files.

Ik: dat doet me wel de wenkbrauwen fronsen...
quote:  Yes, we have all been frowning for quite some time. It does not seem right that users should have to find 3rd party tools to do some of these basic things. It used to be possible to create itinerary files (*.itn) for a TomTom device on the unit or with an easy 3rd party tool, but that was 2 generations ago

Ik: werkt men er nog aan?
quote: Not sure. What I need to do is locate and fire up an old tool to see how easy/hard it is these days. I haven't composed a 'route' file in a while, nor tried to upload it to the web site

en vermits in het laatste antwoord staat: wat IK nog moet doen...  - brengt me wel bij de vraag of die mod ook niet een builder van het programma zou zijn?

 

 

enfin: eigenlijk toch straf van zo iets vast te stellen voor zo'n prog ???

 

(en ook nog goed om in je achterhoofd te houden: als TomTom zegt dat er 'levenslange updates' bij jouw TomTom zijn, dan bedoelt TomTom: zolang wij het betreffende toestel blijven bijwerken. (dus: stoppen zij daar op zeker ogenblik mee, dan krijg je ook geen updates meer...

Lifetime = dus zolang TomTom er nog iets in ziet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dít vind ik een heel rare opmerking: "It used to be possible to create itinerary files ... with an easy 3rd party tool".
Waarom moet je voor zo'n basic handeling een beroep doen op 3rd party oplossingen? Zoiets moet toch voorzien zijn in hun eigen software? (Waarom koop je zo'n ding anders).

 

Het antwoord komt over als 'we kijken er al jaren niet meer naar om' en 'eigenlijk kan je evengoed/beter een smartphone gebruiken met Google Maps'

 

En ja, met levenslang bedoelen ze meestal de levensduur van het toestel (en dat is niet zó lang) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, nokiaprox zei:

Zoiets moet toch voorzien zijn in hun eigen software?

ja, dat zei ik in het topic dus ook al - In het gewoon Vlaams: zijn die mannen niet in staat om een website te maken die compatibel is met hun eigen software en hardware ? ? ?

 

'k vind het geen stijl voor een firma als TomTom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 24/5/2019 om 10:37, porrelaar zei:

Ik snap je frustratie. Het lukt niet om je te registreren op https://www.jouwtomtom.nl/forum/

Ook via de Contact knop op die website krijg je een foutmelding.

Natuurlijk kun je hopen op iemand die lid is van dat Nederlandse TomTom forum én jouw topic hier op PCH leest én voor jou wil navragen waardoor die foutmeldingen veroorzaakt worden én wil vragen of Tomtom zelf op de hoogte is van dat probleem.

Maar in uiterste nood zou je kunnen bellen naar TomTom Amsterdam. En ja, ik had op de website die jij noemt gisteren ook al die negatieve reacties gelezen over bellen met TomTom, maar ik zag er ook een paar positieve reacties tussen:

6 maart 2019: Ik heb vandaag 06-03-2019 contact gehad met TOMTOM werd goed en netjes geholpen op nummer 020 7575000 kreeg ook nog een mail met de stappen die ik moet doen.

8 mei 2019: Vandaag gebeld keurig te woord gestaan en doorverbonden met de juiste afdeling,

 

Ik geef toe dat het merendeel van de reacties negatief is. Het ligt er misschien aan wie jij aan de lijn krijgt.

Of bel naar TomTom België: 027007270

5ce7acebae27e-TomTom_Belgi%C3%AB.png

 

Misschien zijn ze daar vriendelijker en behulpzamer dan de medewerkers in Amsterdam...

 

Eventueel lid worden van een ander TomTom forum: https://www.tomtomforums.com/

Nadeel: je zult je vraag daar in het Engels moeten stellen.

 

 

 

Of laat een reactie achter op TomTomupdate.nl. Daar reageren ze ook op berichten van lezers. Misschien kunnen zij helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.