Ga naar inhoud

Van iOS naar Android


Aanbevolen berichten

Ik wil overstappen van een iPhone SE naar een Xiaomi Mi A2 Lite (Dual Sim 32GB Zwart).  Laatstgenoemde Android smartphone is al gekocht.
Reden van overstap: de (zwakke) batterij van de iPhone SE (1624 mAh).  De Xiaomi Mi A2 Lite beschikt over een 4000 mAh batterij.

 

Alle apps die ik op m'n iPhone SE heb staan, heb ik gedownload op m'n Xiaomi Mi A2 Lite.  Indien niet aanwezig in de Play Store, heb ik voor een gelijkwaardig alternatief gekozen.

 

 

Daarbij heb ik de volgende stappen (en/of vragen):

01) "iMessage" en "FaceTime": Voor de zekerheid heb ik "iMessage" en "FaceTime" uitgezet op de iPhone SE.  Anders ontvang je op je nieuwe Android toestel geen smsjes meer, heb ik ergens gelezen.  Klopt dit?

 

02) Mail accounts: Alle mail accounts die ik op de iPhone heb, zijn ingesteld op de Xiaomi (Gmail app).

 

03) Instellen backup (Google Drive?): Hoe stel ik de backup op de Xiaomi Mi A2 Lite in zodat er van alles een backup gemaakt wordt zoals de iPhone SE dat doet?  Gebeurt die backup automatisch of dient die manueel te gebeuren?

 

04) Notities: Al m'n notities (iPhone) staan in de iCloud.  Deze wil ik graag hebben op m'n Xiaomi, zodat ik ze kan bewerken.  Welke notitie-app kan ik best gebruiken?  Worden de notities dan opgeslagen in Google Drive?  En hoe kan ik de notities overzetten?

 

05) Contacten: Beide smartphones werken met een nano-simkaart.  Staan de contacten (nr + naam) op de simkaart of niet?  Indien niet, kan ik best de app "Copy My Data" op beide devices installeren om de contacten van de iPhone naar de Xiaomi te kopiëren, denk ik.

 

06) Sms-berichten: Hoe zet ik de sms-berichten van de iPhone over naar de Xiaomi?

 

07) WhatsApp: Hoe zet ik de chatgesprekken van de iPhone over naar de Xiaomi?  Inclusief foto's en video's.

 

08) Foto's en video's: Volgens mij, kan ik hier best de app "Copy My Data" voor gebruiken.

 

09) Kalender: Volgens mij, kan ik hier best de app "Copy My Data" voor gebruiken.  De standaard kalender (agenda) gebruiken of iCalendar iOS 13?

 

10) En dan als allerlaatste: De simkaart van de iPhone naar de Xiaomi verplaatsen.

 


Zijn bovengenoemde stappen correct?  Of ben ik iets vergeten?  Graag feedback.  Alvast op voorhand bedankt voor de tijd en moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dreivilo47

 

18 uren geleden, dreivilo47 zei:

01) "iMessage" en "FaceTime": Voor de zekerheid heb ik "iMessage" en "FaceTime" uitgezet op de iPhone SE.  Anders ontvang je op je nieuwe Android toestel geen smsjes meer, heb ik ergens gelezen.  Klopt dit?

iMessage & FaceTime: Uitloggen op de iPhone SE en vervolgens op de Android toestel inloggen.

 

18 uren geleden, dreivilo47 zei:

03) Instellen backup (Google Drive?): Hoe stel ik de backup op de Xiaomi Mi A2 Lite in zodat er van alles een backup gemaakt wordt zoals de iPhone SE dat doet?  Gebeurt die backup automatisch of dient die manueel te gebeuren?

Zie deze link.

Naar mijn weten, zou je backup normaliter regelmatig handmatig moeten uitvoeren. 

 

18 uren geleden, dreivilo47 zei:

04) Notities: Al m'n notities (iPhone) staan in de iCloud.  Deze wil ik graag hebben op m'n Xiaomi, zodat ik ze kan bewerken.  Welke notitie-app kan ik best gebruiken?  Worden de notities dan opgeslagen in Google Drive?  En hoe kan ik de notities overzetten?

Vier Manieren om Notities Over te Zetten van iPhone naar Android.

 

Voor punt 5 t/m 9  zie onder andere deze link.

Ik ken Copy My Data niet, maar ik neem aan dat je ervaring mee hebt. 

18 uren geleden, dreivilo47 zei:

07) WhatsApp: Hoe zet ik de chatgesprekken van de iPhone over naar de Xiaomi?

WhatsApp, scroll naar iOS naar Android.

 

Na de bovengenoemde stappen ga je deze stappen uitvoeren op de iPhone SE.

 

Neem deze link ook door (wellicht interessant) i.v.m. (ongewenste) advertenties in het menu Xiaomi Mi A2 Lite.

 

Succes :top:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iEscape

 

Bedankt voor de info, dan kan ik verder.

Is "iMessage" en "FaceTime" gewoon uitzetten niet voldoende?  Ik gebruik die iPhone SE verder als 2e smartphone.

Ok, dan voer ik de backup regelmatig manueel uit.

In verband met de Notities: Ik zet ze over via iCloud.

Contacten, Kalender, Foto's en video's:  Heb ze overgezet via Google Drive.  Slechte ervaring gehad met "Copy My Data", maakte fouten in de Android Kalender.

Ik hou je op de hoogte van verdere acties.

aangepast door dreivilo47
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2019 om 15:49, dreivilo47 zei:

10) En dan als allerlaatste: De simkaart van de iPhone naar de Xiaomi verplaatsen.

 

9 minuten geleden, dreivilo47 zei:

Is "iMessage" en "FaceTime" gewoon uitzetten niet voldoende?

Als je de SIM-kaart van de iPhone gebruikt voor de de Xiaomi dan zou ik op de iPhone uitloggen, SIM-kaart verplaatsen en vervolgens weer inloggen.

 

10 minuten geleden, dreivilo47 zei:

Ik gebruik die iPhone SE verder als 2e smartphone.

Of bedoel je als reserve toestel?

Ik gebruik mijn iPhone 4S als vakantietoestel 🌴

Als je gebruikt als 2e smartphone dan krijgt de iPhone vervolgens toch een ander nummer?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitloggen op de iPhone zeg je.
Dus: Instellingen, bovenaan op m'n naam duwen en dan onderaan "Log uit".
En waarom eigenlijk?  Ik ga er vanuit dat als ik uitlog, dat ik geen apps meer op de iPhone kan updaten.  En dat is niet de bedoeling.


Op de Xiaomi ben ik al ingelogd met hetzelfde emailadres als op de iPhone om de Android apps te kunnen downloaden.

 

Neen, als 2e smartphone met de simkaart (=ander nummer) die nu nog in de Xiaomi steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, dreivilo47 zei:

Uitloggen op de iPhone zeg je.
Dus: Instellingen, bovenaan op m'n naam duwen en dan onderaan "Log uit".

 

Neen, op de iPhone tap op Instellingen, scroll naar Berichten en/of FaceTime, tap erop en uitzetten (één voor één).

 

2034641793_Schermafbeelding2019-05-27om20_35_58.jpg.313e258629f35293513a72eb93df1ca8.jpg

 

36 minuten geleden, dreivilo47 zei:

Op de Xiaomi ben ik al ingelogd met hetzelfde emailadres als op de iPhone om de Android apps te kunnen downloaden.

Dat is mooi, dan kunt je weer bij iMessage & FateTime inloggen.

 

36 minuten geleden, dreivilo47 zei:

als 2e smartphone met de simkaart (=ander nummer) die nu nog in de Xiaomi steekt.

OK, duidelijk. Zodra de Xiaomi kaart erin de iPhone zit, ga je bij iMessage & FaceTime inloggen.

Waarom in en uitloggen: om de berichten die bij een nummer behoren, bij dat nummer blijven.

 

 

 

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

De overstap van iOS naar Android is goed verlopen.  Alles lijkt in orde te zijn.

 

Eén ding was ik vergeten te vermelden in m'n eerste post...
Het is ook nodig om de APN Instellingen correct in te stellen, anders heb je geen internet achteraf.
Dit gaat als volgt: Instellingen, Netwerk en internet, Mobiel Netwerk, Geavanceerd, Namen toegangspunten, + (=Nieuwe APN)
Internet van Mobile Vikings werkt nu ook op m'n nieuwe smartphone.

 

Bedankt voor je hulp, tijd en moeite @iEscape.  Dit onderwerp mag gesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.