Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

Neen, zeker niet.

Gewoon het gedownloade bestand als administrator uitvoeren(via RE klik op het set-up bestand) nadat je de beveiliging hebt uitgeschakeld.

Kies op het gepaste moment voor een netwerk verbinding. Het is moeilijk om je desbetreffend de precieze gang van zaken weer te geven omdat het verschilt al naargelang het printer merk en model. Doe het rustig aan en denk goed na bij iedere stap. meestal zit er wel logica in hoor. Bij twijfel plaats je best een screenshot van het venster dat je parten speelt en wacht je hier op een antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, rudi d. zei:

Staat morgen op de agenda, nu andere (sociale) verplichtingen 😉

rudi d.

 

Gelieve te stoppen met bumpen (meermaals posten alvorens je een antwoord krijgt). Het is voor ons zeer onpraktisch en irritant. Zie de forumregels.

Quote
Op 6/7/2006 om 00:00, karel zei:

Vermijd het bumpen van een post … u komt zeker aan de beurt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, droske zei:

 

Gewoon het gedownloade bestand als administrator uitvoeren(via RE klik op het set-up bestand) nadat je de beveiliging hebt uitgeschakeld.

Kies op het gepaste moment voor een netwerk verbinding. Het is moeilijk om je desbetreffend de precieze gang van zaken weer te geven omdat het verschilt al naargelang het printer merk en model. Doe het rustig aan en denk goed na bij iedere stap. meestal zit er wel logica in hoor. Bij twijfel plaats je best een screenshot van het venster dat je parten speelt en wacht je hier op een antwoord.

Ik heb alle stappen via de brother handleiding uitgevoerd, installatie uitgevoerd met uischakelen van antivirus en windows firewall.

Resultaat is dat als de laptop met netwerkkabel verbonden is met de printer het afdrukken lukt. Poort die gebruikt wordt is, is een standaard TCP/IP poort. Indien ik dit zo wil blijven doen moet ik een langere netwerkkabel gebruiken want printer en laptop staan niet dicht bij elkaar. Tegelijkertijd is er bij "apparaten en printers" een printer geïnstalleerd die gebruik maakt van een WSD-poort en nog een Pc-fax toestel, onze printer kan ook faxen. Voorlopig laat ik die nog staan. Plug ik de netwerkkabel van de printer in de router of rechtstreeks in de modem van telenet lukt het printen niet meer, ik ben niet op de hoogte of het op die manier zowiezo wel lukt. Was maar een idee om via het netwerk toch (draadloos) te kunnen printen. Unplug ik de netwerkkabel van printer naar de laptop en maak ik een verbinding via usb van printer naar laptop installeert hij de printer opnieuw, printernaam idem met"kopie1" erna, heb dit vernader naar usb om wat overzicht te houden, en maakt gebruik van de "USB001 virtuele printerpoort". De andere USB001 poort als standaard TCP/IP poort staat er nog steeds tussen. Ik stuur wat foto's mee om ea te verduidelijken. Conclusie, al een stapje verder, maar nog niet draadloos 😉

2019-07-07 10.42.27.jpg

2019-07-07 10.42.55.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Resultaat is dat als de laptop met netwerkkabel verbonden is met de printer het afdrukken lukt.

Wat maar heel normaal is , omdat dit een netwerkprinter is !
Wil je dat apparaat lokaal gebruiken zal je de software op de Lenovo laptop moeten installeren, en aansluiten met een usb kabel en instellen als lokale printer .
Moest je niet zien zitten om een nieuwe langere netwerkkabel te gebruiken , kun je ook altijd kiezen voor een draadloze printserver die je dan aansluit op de router . Zo is het mogelijk om draadloos te printen binnen het netwerk .
https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wps510u-printserver/1003004011473183/

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, DavidB zei:

Wat maar heel normaal is , omdat dit een netwerkprinter is !
 

Dat deed hij ervoor nochtans niet hoor!

 

 

49 minuten geleden, DavidB zei:


Moest je niet zien zitten om een nieuwe langere netwerkkabel te gebruiken , kun je ook altijd kiezen voor een draadloze printserver die je dan aansluit op de router . Zo is het mogelijk om draadloos te printen binnen het netwerk .
https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wps510u-printserver/1003004011473183/

Bedankt voor de tip, mocht het via usb niet lukken is dit ook een oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2019 om 12:33, DavidB zei:

Wil je dat apparaat lokaal gebruiken zal je de software op de Lenovo laptop moeten installeren, en aansluiten met een usb kabel en instellen als lokale printer .

Dat is blijkbaar niet de bedoeling van rudi d.

 

Op 7/7/2019 om 12:33, DavidB zei:

Moest je niet zien zitten om een nieuwe langere netwerkkabel te gebruiken , kun je ook altijd kiezen voor een draadloze printserver die je dan aansluit op de router . Zo is het mogelijk om draadloos te printen binnen het netwerk .
https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wps510u-printserver/1003004011473183/

Dat is zeker een goede oplossing om een WiFi functie toe te voegen aan een printer die daar standaard niet mee uitgerust is.

 

In het geval van TS vind ik dat echter een overbodige investering omdat het met de huidige hardwareconfiguratie ook moet lukken. Het is volgens mij een kwestie van het op elkaar afstemmen van de TP-link Wifi router en de printer. Dat is echter een materie die ik onvoldoende beheers om dat via deze weg te helpen uitvoeren. Met de nodige moeite zou ik er wel in slagen moest ik alle apparatuur hier bij mij staan hebben.

Ik las wel een enigszins vergelijkbaar topic op deze site: https://www.netweters.be/t5/WiFi/Printen-via-router/td-p/25011

De TS aldaar had echter geen kabel verbinding tussen de Telenet modem en de Belkin Wifi router. Wellicht heeft hij dat aan de hand van het laatste advies wel tot stand gebracht aan de hand van Powerline adapters en heeft hij verder de instructies van Just_IT_things en(of) igvfer toegepast.

 

Echter, heb je de instellingen van je printer op die andere pc al eens onder de loep genomen, want daar werkt het wel?

aangepast door droske
Typefoutje hersteld. Voldoende moest onvoldoende zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DavidB zei:

Wil je dat apparaat lokaal gebruiken zal je de software op de Lenovo laptop moeten installeren, en aansluiten met een usb kabel en instellen als lokale printer .

Ook dit heb ik geprobeerd, maar wil niet lukken. Enkel met de netwerkkabel ingeplugd lukt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.