Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, droske zei:

Waarom? Dat wens je toch niet.

Is inderdaad niet de bedoeling, maar ik ga ervan uit dat als een printer draadloos moet werken dit eerst bedraad moet lukken. En die usb verbinding is in onze configuratie net iets makkelijker te realiseren dan de netwerkkabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is totaal overbodig om de printer eerst via USB te installeren. Ik stel vast dat je van de os op den ezel springt en daardoor steeds verder van huis geraakt. Eerder wenste je zelfs die USB poortinstellingen te verwijderen. Ik kan je echt niet meer volgen.😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2019 om 21:56, droske zei:

Het is totaal overbodig om de printer eerst via USB te installeren. Ik stel vast dat je van de os op den ezel springt en daardoor steeds verder van huis geraakt. Eerder wenste je zelfs die USB poortinstellingen te verwijderen. Ik kan je echt niet meer volgen.😞

Ik had al aangegeven dat usb de voorkeur heeft ten opzichte van netwerkkabel. Mocht u de opstelling kennen zou u zien dat de printer niet vlakbij de werkplek staat. Ik heb wel een usb kabel die van printer naar router loopt, maar geen utp. Daarom mijn voorkeur, mede omdat het in het verleden wèl gewerkt heeft. Ofwel probeer ik een bedrade oplossing, ofwel ga ik voor de draadloze netwerkserver.

Het verwijderen van de usb poort was in de zoektocht naar een propere lei, we kunnen niet allemaal pc-experts zijn 😉

Hier mag slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al aangegeven dat usb de voorkeur heeft ten opzichte van netwerkkabel. Mocht u de opstelling kennen zou u zien dat de printer niet vlakbij de werkplek staat. Ik heb wel een usb kabel die van printer naar router loopt, maar geen utp.

 

En nu snap ik je verhaal waarom jij draadloos kan printen zonder dat dat apparaat een ingebouwde wi-fi adaptar heeft .
Of je  sluit het apparaat met een USB kabel aan op de router en heb je geen UTP kabel meer nodig of je gebruikt op beide laptops een UTP kabel .
Gebruik je een USB kabel ga je op beide laptops draadloos kunnen printen terwijl het geen wireless printer is .



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, DavidB zei:

En nu snap ik je verhaal waarom jij draadloos kan printen zonder dat dat apparaat een ingebouwde wi-fi adaptar heeft .
Of je  sluit het apparaat met een USB kabel aan op de router en heb je geen UTP kabel meer nodig of je gebruikt op beide laptops een UTP kabel .
Gebruik je een USB kabel ga je op beide laptops draadloos kunnen printen terwijl het geen wireless printer is .

 

Dat was idd de hoofdreden om bij usb te blijven. Volgend weekend staat utp in wachtbuis trekken op het menu, 😉 dan is dit probleem ook weer opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog altijd de meest stabiele verbinding.

Toch had het via Wi-Fi ook moeten kunnen, maar omdat voor u het probleem is opgelost sluiten we dit onderwerp.

Nog veel plezier met je configuraties.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
  • 2 weken later...
  • Gast opende dit topic

Zoals gemeld werkt het printen vanop verschillende laptops feilloos met de netwerkconfiguratie.

Vandaag wou ik echter een document inscannen met de netwerkkabel nog ingeplugd in de router.

Ik kreeg de melding "kabel niet aangesloten".

Ik heb dan even de usb van printer naar laptop geplugd en dan kan ik dit wel inscannen en komt als bestand op mijn laptop.

Dit koos ik altijd, er zijn nog andere keuzes zoals afbeelding en email.

Maar als ik niet in het menu geraak omdat de kabel niet is aangesloten kan ik zelfs niet kiezen.

Heeft iemand een idee waar ik mss een instelling moet aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.