Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

Na wat verder zoekwerk ben ik al als administrator via BRAdmin in de instellingen van de printer geraakt en heb ook een map aangemaakt op mijn laptop naarwaar hij de scans zou moeten opslaan. Ik heb al veel bijgeleerd, de printer vindt het netwerk en mijn profielnaam, maar heeft een probleem met het identificeren.

Bij de verifiacatie van het profiel in het netwerk van de printer staat de "admin" en wachtwoord vanzelf ingevuld, dit is ook wat ik ingevuld heb om in de printerinstellingen te geraken. Heb ze al verwijderd maar blijft steeds terug komen. Mijn laptop zelf heeft geen wachtwoord om op te starten.

Ik heb al alle mogelijkheden geprobeerd maar zit wat block, maar heb het gevoel dat ik een kleinigheid over het hoofd zie.

Ik stuur enkele foto's mee van mijn scherm, zegt dikwijls meer dan woorden 😉

Mocht er iemand tips hebben, graag!

IMG_5783.jpg

IMG_5784.jpg

IMG_5786.jpg

IMG_5788.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, DavidB zei:

Het apparaat heeft geen wifi functie , en kun je nog lang proberen .

 

https://www.brother.nl/bedrijfsoplossingen/mobiel-en-cloud/mobile-print-and-scan

David, in een van mijn vorige berichten had ik al gemeld dat ik via WiFi en een Brother-app kan printen en scannen. De laptop is idd draadloos, maar via de netwerkkabel in de router heb ik verbinding met de printer. Als ik de scantoets raak komt de vraag via netwerk? En dan komt mijn profielnaam op het scherm, klik ik die aan zie ik even het ip-adres van mijn laptop waarna de melding komt van een identificatieprobleem. Volgens mij heeft WiFi totaal geen aandeel in het niet willen scannen. Eerder een juiste instelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Na wat verder zoekwerk ben ik al als administrator via BRAdmin in de instellingen van de printer geraakt en heb ook een map aangemaakt op mijn laptop naarwaar hij de scans zou moeten opslaan. I

Jij haalt hier wel verschillende dingen door elkaar .
Printen en scannen zijn twee aparte functies .
Staat er een Display op het apparaat waar je kan kiezen voor , scannen en versturen via het draadloos netwerk ?
Die app waarover jij het hebt is volgens mij deze .

 

https://www.brother.be/nl-be/business-solutions/mobiliteit-en-cloud/iprint-and-scan
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DavidB zei:

Die app waarover jij het hebt is volgens mij deze .

 

https://www.brother.be/nl-be/business-solutions/mobiliteit-en-cloud/iprint-and-scan

Dan zou u ook moeten weten dat de printer van rudi d. WiFi ondersteunt. Zi niet zou die app niet kunnen gebruikt worden.

Quote

Onze iPrint&Scan app geeft u veel meer controle over uw afdruktaken dan andere ingebouwde apps. iPrint&Scan is geschikt voor zowel iOS als Android en vindt alle compatibele Brother toestellen binnen uw draadloos netwerk.

Het is , zoals rudi zelf zegt, puur een kwestie van instellen. Je zult het ip adres van de printer moeten te weten komen. Ik denk dat je dat bij Brother op de printer zelf via "Menu" kunt opvragen en afdrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Dan zou u ook moeten weten dat de printer van rudi d. WiFi ondersteunt.

Met die app maak je een connectie met de router waarop de netwerkprinter is aangesloten met een utp kabel .
Maar het Brother apparaat zelf heeft geen ingebouwde wifi adaptar .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Die wifi router zorgt er voor dat er draadloos met de printer kan gecommuniceerd worden en dat is wat ik bedoel. Het komt er dus op aan om te weten welk IP adres de router toekent aan de printer.

Wellicht staat DHCP in de router instellingen aan en werken met met vaste IP adressen voor meer stabiliteit zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dasle zei:

Als ik het goed zie op de afbeeldingen zou dit 192.168.0.112 kunnen zijn maar is een beetje onduidelijk.

Dat is idd het ip adres, DHCP op de router is aangevinkt. Zoals vermeld lijkt het me meer de juiste manier van aanmelden of wachtwoord. Heb al op tientallen manieren uitgetest, maar blijf zoeken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/7/2019 om 19:17, droske zei:

Het is , zoals rudi zelf zegt, puur een kwestie van instellen.

Ik ben blijven zoeken, en het is uiteindelijk gelukt! :-)

Zoals verwacht was het de juist instelling vinden, en hiervoor heeft het YouTube filmpje

me wel deels geholpen. Voor de rest was het juist invullen van de computernaam in de homepage van de printer zeer belangrijk, zeker wat betreft hoofdletters en tekens.

Wel wat tijd aan gespendeerd, maar met de hete dagen die we moesten trotseren was binnen blijven toch een must. 😉

Voor sommige mensen mss verloren tijd, maar voor mij weeral véél bijgeleerd! Ben pc gebruiker maar met heel veel interesse in de materie.

En dat heeft door de jaren gezorgd dat ik hier thuis alle pc-problemen aanpak en graag oplos, maar zeker ook met de hulp van internet en dit forum!

Merci allen voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.