Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Jive1 zei:

Maar als ik naar Oldpc ga kijken, en die folder wil openen op Newpc, gaat dat nog steeds niet....

Denk dat dat met gebruikersrechten te maken heeft, vermoed dat je daarvoor met wachtwoord delen moet inschakelen.

 

Anders kan het misschien nog op de volgende manier.

Selecteer de map die je wil delen rechtsklik erop en kies Toegang verlenen tot en klik dan op de optie  Specifieke personen....

 

10435245_specifiekepersonen.PNG.fca93bcd40c964380a096ac0d8bfa56e.PNG

 

iedereen.PNG.9557b0954934dcae7ed3d5afd722366f.PNG

 

In het venster wat opent klik op het pijltje en kies in het menu Iedereen.

 

toevoegen.PNG.708933d4aa92c6929ce7ca99c1e29d27.PNG

 

Klik vervolgens op Toevoegen.

 

47395648_lezenschrijven.PNG.773705675d24eeca14188d7e7de126f2.PNG

 

Klik nu op het pijltje naast Lezen en kies Lezen/schrijven.

 

delen.PNG.1693ddd3fbb1359961edecc8c1ebd37f.PNG

 

Klik nu op Delen.

 

gereed.PNG.f46668ac9522b4c960c73d340f75db3e.PNG

 

Klik nu op Gereed om de wizard te voltooien.

 

Herstart eens de pc's en kan je dan via het netwerk aan je bestanden?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Dasle
tupo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey!

Jammer, is allemaal hetzelfde gebleven, maar...

Ik merkte de laatste dagen op, dat enkel en alleen de folder Users steeds toe gangbaar  is, en waarschijnlijk was dat dus altijd zo geweest. Geeft dat een beter zicht op wat zou kunnen helpen? Nochtans de instellingen van die folder is hetzelfde al van andere gedeelde folders….

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dasle,

Ik ben het beu nog vanalles te proberen,, ik ga een dezer dagen op beide pc's een nieuwe versie Windows 10 installeren via Media Creation tool Windows 10, en alles bijzonder goed noteren zodat ik op beide pc's exact dezelfde instellingen maak. 

Als dat niet helpt dan, ja... Dan zie ik wel wat ik verder doe....

Nota: dat betekent absoluut niet dat ik jullie uitleg zou miskennen. Want waarschijnlijk heb ik ergens op een der beide pc's een of ander fout gedaan, en dat zal wel de oorzaak zijn van al deze miserie, denk ik.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik hier een nieuwe clean instal gedaan op een PC met Windows 10 (1903).

Het delen vanaf een niet OS schijf ging zonder problemen, heb ook geprobeerd via een gedeelde map uit de map Mijn Documenten en dat gaf helaas wel problemen.

Mag ik je een goede raad geven als je het later nog eens probeert als je een nieuwe versie van Windows hebt geinstalleerd.

Deel nooit een complete harddisk maar altijd een map op die schijf.

En als je alles eens wilt overlopen heb ik hier nog een goede uitleg en kan je alles op het gemak doornemen of print het uit voor de volgende keer.

Spijtig dat het niet wou lukken en succes voor de volgende poging.

 

Grt Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.