Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

ik wil vanaf Oldpc alle drives van Newpc kunnen bereiken en omgekeerd.

Dat is compleet verkeerd wat je wilt hebben.

Stel dat er op NewPC een virus is dan zal ook alles van OldPC ook besmet raken inclusief Windows.

Zoiets mag je nooit doen om eender welke reden ook.

Slechts 1 map of enkele mappen delen maar nooit belangrijke gegevens.

Bijvoorbeeld: films delen kan bijvoorbeeld geen kwaad als weg is door een virus.

 

Als veel dingen met beiden pc wilt doen dan is een NAS de beste aangewezen toestel voor zulke dingen.

Nas is stukken zuiniger dan eender welke pc en draait eventueel 24 uur.

 

Een andere mogelijkheid cloud of ook wel gezegd: online drive werken en dus online uw data benaderen.

Dat is stukken veiliger.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey Stegisoft,

OK, ik zal op beide pc's dus slechts één drive gedeeld zetten, namelijk niet de C, maar een onbelangrijke drive waar alleen zip-bestanden op komen.

Maar dan zit ik waarschijnlijk nog altijd met hetzelfde probleem, namelijk dat ik die drives met bestanden niet kan zien op de andere pc. Hoe los ik dat dan op?..

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga op de pc naar je gedeelde map, selecteer deze map, rechtsklik en kies Eigenschappen.

Dan opent volgend venster

 

1383075072_Eigenschappenmap.PNG.591eca6d12ea12e1ad6d43148ca7e708.PNG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daar moet jij toch ook een tabblad Delen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN...

Als ik op Newpv probeer een folder te openen op Oldpc, dan moet ik mijn Netwerkreferenties ( zie bijlage ) invoeren, maar die ken ik niet

 

image.png.78d54e8ea89732b9d57b682a62e3d939.png

 

aangepast door kweezie wabbit
email adres verborgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jive.jpg.c9f72de737cc37f279239c5a54ff788c.jpg

Er staat toch een tabblad Delen, klik op dat tabblad en kijk dan wat er onder Netwerkpad staat vermeld. Noteer dat even precies zoals het er staat.

Ga vervolgens naar de pc vanwaar je deze map wilt benaderen en in de verkenner rechtsklik je op Netwerk en kies dan Netwerkverbinding maken.

 

Netwerk.PNG.b05ae45fcab45cc53e29c63bd92fb371.PNG

 

Bij Station: kies je een Stationsletter voor je gedeelde map.

Bij Map: vul daar de gegevens in die je genoteerd hebt op onder Netwerkpad op de andere pc.

Klik op Voltooien en er word gevraagd naar je netwerkreferenties, dit is de gebruikersnaam en wachtwoord van de pc waarvan je de gedeelde map wilt benaderen.

 

Laat maar weten of het wil lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!
Wat vroeger eigenlijk altijd vanzelf in orde kwam bij het instellen van Windows, krijg ik dus echt niet meer voor elkaar! ik wordt er radeloos van...
Ik heb dus twee pc's, 
de ene noemt Oldpc en heeft twee drives C en D plus een DVD-drive, 
de andere noemt Newpc en heeft vijf drives ( met externe drives erbij ) namelijk C en D en G en H en I, en eveneens een DVD-drive.
Ik wens van elke pc alle andere drives te kunnen zien en bewerken, behalve de C ven elk.Na het volgen van alle raadgevingen telkens iemand cab jullie me aanraadde dit of dat te doen, was er telkens wel iets dat niet lukte.
Zolang dat niet in orde is, ben ik niet zeker dat de verbinding tussen de twee pc's in orde is, en kan ik mijn programma dat ik op drive D van Newpc draai ( Flight Simulator ) en ook op Oldpc moet draaien in verbinding met dat van Newpc, kan ik dat dus niet starten, want die twee moeten volledig gelijk en synchroon draaien. 
Dus ik moet dat weldegelijk in orde krijgen.
Ik heb nu ook nog eens alles herdaan zoals uitgelegd op 
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/thuisnetwerk-deel-al-je-bestanden/
maar ook daar liep het dan weer mis, er was maar één bestand van newpc op oldpc te zien, en de rest was onbereikbaar.
Moet ik nu echt weer eens op beide pc's Windows 10 gaar herinstalleren om terug tweezuivere pc's te hebben, want kennelijk moet er bij huidige twee nog iets niet in orde zijn, zodat het netwerk niet degelijk werkt. 
Desnoods moet het dan maar, maar ik moet eerst zeker zijn dat er geen andere oplossing meer is...
Groeten
Jive1 - Belgium
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.