Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey! Dasle,

Wel... Na uitvoering van wat jij aanraadde scheen het bij een eerste poging om de bestanden van wederzijdse pc's te zien, in orde te zijn, maar na een tweede poging zag ik op bewpc alleen de gegevens staan van Newpc alleen, en als ik een folder wou openen, bleek dat inderdaad te lukken, maar van Oldpc was er niets te zien, maar op Oldpc zag ik de gegevens van beide pc's staan, en als ik die wilde openen, ging dat dus niet: er stand dan bijvoorbeeld  'Geen toegang tot \\Desktop-newpc\g. Neem contact op met de netwerkbeheerder....En dat had ik zo dikwijls gehad...

Nadien heb ik alles nog eens gedaan zoals op die pagina https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/thuisnetwerk-deel-al-je-bestanden/ , staat uitgelegd, en toen kreeg ik geen gegevens van wederzijdse pc's te zien

Nee, ik word het echt beu nu.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zijn alle twee Home versies... als dat is wat je bedoelde te weten? Maar de ene op Newpc is van een DVD bijgeleverd met de computer, en de andere van Oldpc is onlangs geplaatst met Media Create Tool Windows 10.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

En... Toevallig , zoëven...

Bij het aanschakelen van Olspc stond daar een klein berichtje, en dat is aar even blijven staan, en ik konhet niet meer terug oproepen, dat "niet alle Netwerkinstellingen konden hersteld worden".  Dat is de allereerste maal dat ik zo'n berichtje krijg....

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jive1 zei:

Dat zijn alle twee Home versies... als dat is wat je bedoelde te weten?

Nee dat bedoelde ik niet, goed kijken wat ik vraag.

Op 13/7/2019 om 09:11, Dasle zei:

Welke Windows versie gebruik je? Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster winver en druk op Enter.

 

Op 13/7/2019 om 09:11, Dasle zei:

winver.PNG.509abf64d17080e10080a670fdfd822b.PNG

Welke versie of versienummer word er bij beide pc's vermeld bij jou, dat is belangrijk voor ik verder kan gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,

op mijn Newpc zit versie 1809 build 17763.615 ( deze is dus van de DVD die bij de computer zat à

op mijn Oldpc zit versie 1903 vuild19362.239 ( deze is dus gedownload enkele weken geleden via Media Creation Tool Windows 10 )

…….

Haha! Misschien moet ik die twee versies aan elkaar gelijk brengen?

…….

Groeten 

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan gaan we dit eerst even uitvoeren op je Newpc met versie 1809!!

 

Druk op de Windows +R toets en typ in het uitvoervenster services.msc en druk op OK.

In het venster van services zoek je naar de volgende services.

- Function Discovery Provider Host

- Function Discovery Resource Publication

- SSDP Discovery

Dubbelklik één voor één op iedere services en controleer dan eens of die services worden uitgevoerd.

 

1036160438_FunctionDiscoveryProviderHost.PNG.e726056ca2a48f2bc31e4feceb7956c0.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.