Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Mijn 2 pc's zijn met kabel via een router met elkaar verbonden, beide met Windows 10 en ik heb alle instellingen bij beide aan elkaar gelijk ingesteld. De te delen bestanden zijn ook zogenaamde gedeeld in de eigenschappen. Maar de bestanden der beide pc's zijn van elkaar niet zichtbaar. ( gerume tijd niet meer gebruikt en ook niets zelf veranderd … )

Internet via dezelfde router is OK op beide, ook de printer is bij beide foutloos bruikbaar. Alleen dus de bestanden zijn niet zichtbaar.

Ik zal wel hier of daar iets vergeten zijn ( de ouderdom hé, hahaha ), maar hoe krijg ik dat in orde.
Kan u me aaub op de goeie weg zetten?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar netwerkcentrum (rechts bij start op vergrootglas klikken en typ netwerkstatus en daar vind je onderaan netwerkcentrum)

Klik daar op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen

Klik op particulier (mogelijk staat het al klaar)

Netwerkdetectie inschakelen aanvinken

Bestand en printerdelen inschakelen aanvinken

Klik dan op alle netwerken

Wachtwoord delen inschakelen of uitschakelen ---> uitschakelen hoeft je geen wachtwoord te geven als je naar een ander computer gaat in uw netwerk.

Gemakkelijkste is wachtwoord uitschakelen.

 

Herstart daarna bij pc en test dan of je in verkenner / netwerk beiden pc ziet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Stegisoft,

Alle instellingen waren zoals je mij hedt aangeraden, behalve dat van paswoord, dat stond anders, ik heb dat nu op 'uitschakelen' gezet, en de beide pc's herstart....

Maar alles bleef hetzelfde, geen gedeelde bestanden te zien....

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet uw modem/router de stekker uit de stopcontact en wacht even en dan weer terug stopcontact.

Het kan wel enkele minuten duren eer je weer internet hebt.

Zie je dan de pc

 

Nota: heb je nog een extra router, wifi toestel aangesloten?

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Die wifi ca 10 seconden zonder stroom zetten  dat deed ik gisteren al eens, maar dat hielp ook niet.

Geen extra wifi aangesloten ook....

Maar...

Op beide pc's zie ik vanmorgen ,u wél de folders van de andere pc, maar als ik op mijn "newpc" ( = naam van een der pc's ) de C-drive van de "oldpc" ( = naam van de andere pc ) wil openen, dan verschijnt een bericht  "Geen toegang tot \\Desktop-oldpc\C Neem contact op met netwerkbeheerder... enz ", en een vergelijkbaar bericht voor alle andere folders en dat op beide pc's.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets nieuw gedeeld, maar al wat ik wilde delen staat al gedeeld via de eigenschappen van de folders, maar de pc's zien de folders van elkaar niet, tenminste dat zegt het bericht dat ik telkens krijg: "geen toegang tot... "

 

Greetz

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een map delen is niet voldoende.

Met de rechtermuisknop van de map en dan eigenschappen

Klik dan op de bovenaan op tab delen en dan geavanceerd en delen en dan daar kan je ofwel pc naam geven ofwel iedereen  toevoegen.

Dan op beveiliging / naam / bewerken en daar alles toe laten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.