Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey Stegisoft,

Ik heb sinds gisteren nu ook een SSD van 500G? op mijn Oldpc, ik heb er Windows 10 op gezet, en wanneer ik op beide pc's mijn netwerk wil bekijken, dan zie op beie eenzelfde beeld, zoals hieronder meegegeven.

Het is dus op beide hetzelfde wat ik zie van het Netwerk.

Nu moet ik dus opnieuw zoeken hoe ik ze elkaars bestanden kunnen zien.

Noteer, ik ben de enige gebruiker van beide pc's, alles van elke pc mag dus door mijzelf volledig beheerd worden.

Groeten

Jive1 - Belgium

 

 

een.thumb.jpg.744948a2c15f5abb6fe04f94f69873ae.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Dasle, Goeie morgen,

Wel het zit zo...

Ik heb dus nu een SSD op mijn Oldpc, via Media Create Tool heb ik Windows 10 daarop gezet. Beide ps's zijn dus in principe aan elkaar gelijk. Wat me opviel is dat vanaf de start met Oldpc dat beide ook hetzelfde reageren, maar... 

Eenmaal wel, een andere maal niet... Geven ze nu ook alle gewenste folders van elkaar door aan de andere. Dus ik zie soms, maar dus niet altijd, de folders van Oldpc op Newpc, en omgekeerd. Maar zo kan ik niet serieus rekenen op de goede werking....

Wat kan ik doen om dat te verbeteren?

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar de map die je wil delen met je andere pc, rechtsklik op de gedeelde map en kies Eigenschappen.

Selecteer het tabblad delen en kijk eens welke naam er vermeld word onder Netwerkpad.

Normaal lijkt het hierop \\computernaam\naam gedeelde map.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Dasle,

Het is wel raar maar waar, mar momenteel staat er bij geen enkele folder noch op Oldpc noch op Newpc een tabblad 'delen' vermeld.

En dat si nog al eerder gebeurd dat ik wou checken of een folder gedeeld is, en dat ik dat tabblad 'delen' niet vond..... En dat was zo op beide pc's....

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dasle,

Als ik \\localhost intik, dan zijn alle folders gedeeld, op beide pc's. 

En dat is dus wat ik wens, maar in Netwerk zijn ze dus niet te zien, soms wel, meestal niet...

Eergisteren bijvoorbeeld hen ik heel de dag kunnen werken met alle folders van de ene pc zichtbaar op de andere, en omgekeerd, maar dat is niet stabiel zo.

Ik kan maar pas beginnen met mijn FSX-toepassing Wideview te laten werken, als ik zeker ben dat mijn Netwerk stabiel beschikbaar is....

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen,

Ik bedoel werkelijk alle drives. 

Ik heb namelijk alle drives van elk der pc's gedeeld, omdat ik toch de enige ben die met beide pc's werk, en  opdat ik steeds vanuit een der pc's op de andere pc wil kunnen aanpassingen doen.

Oldpc heeft bijvoorbeeld  C en D, Newpc heeft C en D en G en H en I als drives, en ik wil vanaf Oldpc alle drives van Newpc kunnen bereiken en omgekeerd.

En ik heb inderdaad  op beide pc's hetzelfde wachtwoord. Ik wil ook vanaf elke der pc's bijvoorbeeld op een website kunnen gaan met dezelfde usergegevens, downloaden en zo...

Dus ik probeer vanaf elke pc hetzelfde te kunnen doen als van de andere.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.