Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Stegisoft,

Het lukt me niet om een herstel van mijn Oldpc te doen.
Ik had gisteren al eens geprobeerd om via Bootrec.exe/fixmbr te herstellen, vanuit dosprompt, maat dat leidde tot niets.
Ik kan trouwens dosprompt alleen bekomen via mijn mediatool voor herinstalleren van Windows 10. Rechtstreeks kan ik niet in Dos terecht komen want als ik de Oldpc gewoon wil opstarten kom ik altijd op blue screen voor Hertel. En daar staat dan de pc moet hersteld worden, omdat blijkbaar het bestand \Windows\stsrem32\winloader.exe niet in orde is. Ik moet daarvoor beschikken over installatiemedia schijn of USB. en daarvoor moet ik de systeembeheerder of de fabrikant van mijn pc contacteren.

Ik ben dan gaan zoeken naar een installatieprogramma om dat op een USB te zetten, maar ik vind er geen, alleszins niet het juiste. Waar denkt u dat ik dat kan vinden? 

Of wat zou ik nu best doen?....

Groeten

Jive1 - Belgium

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Staat er belangrijke data dat je eerst wilt redden alvorens Windows 10 opnieuw te installeren?

Als dat zo is dan kan je met Ubuntu (klik) doen zonder te installeren en dus live gebruiken.

Je kan dat ook op usb-stick zetten.

Je moet wel zorgen dat usb-stick in de bios als eerst boot staat.

Zodra je in Windows achtige bureelblad kom kan je uw data veilig overzetten naar een andere media zoals usb-stick

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Nee, alles wat er op staat, mag weg. Het is ofwel verouderd ofwel dubbel. Ik gebruik die Oldpc namelijk als hulpmiddel, om te downloaden terwijl ik op mijnNewpc aan 't werk ben, of om onbelangrijke zaken tijdelijk te behouden. Alles mag weg dus...

Vermits die Oldpc toch al wat ouderdom heeft, dacht ik gewoon er een nieuwe harddrive, of zelfs een kleine SSD op te zetten.  Kan dat zo?

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die Oldpc heb ik destijds Windows 10 gratis opgezet, zonder key code. Ik denk dat ik zeker éénmaal op die Oldpc Win 10 herinstalleerd heb via de mediatool, ook zonder key code dus. Zou dat dan nu ook nog lukken?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee, Stegi, ik heb  Windows nog niet vernieuwd, omdat ik de Oldpc zelfs niet meer kan fatsoenlijk opstarten. Ik krijg onmiddellijk blauw scherm als ik opstart. En als ik echt geen andere oplossing vind, dan zet ik er een der volgende dagen een SSD op als C-drive. Pas daarna wil ik dan Windows nieuw opzetten... Tenzij U nu een andere oplossing brengt? Maar let er dan op, dat de Oldpc, en dat is degene die ik verdenk de boosdoener te zijn, kan ik  niet meer gewoon opstarten, alleen via een bootable USB-stick gaat dat nog....

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stegisoft,

Jazeker, ik ben er zeker van dat de PC zelf nog goed is? Daarom wil ik er een SSD in steken, dan wordt ie ook nog wat sneller bij opstarten en zelfs bij gebruik....Alleen, momenteel teveel andere zaken te doen... Weldra ga ik met die pc naar ALTERNATE en laat ik er dus een SSD in zetten. IK hou je op de hoogte wanneer dat gebeurd is...

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.