Ga naar inhoud

Beste gratis Kloonprogramma


Theo2602

Aanbevolen berichten

In mijn Dell zit in elk geval een schijfspeler maar weet niet of hij ook kan schrijven. Ik denk al dat ik zo'n stuk of vijf opstart CD's heb gemaakt, maar toen puntje bij paaltje kwam, wilde dat niet werken, en moest ik hem naar iemand doen.

Juist zoals ik met AOMEI ooit een backup en bijhorende schijf had gemaakt. Toen puntje bij paaltje kwam werkte dat, ondanks alle hulp hier, niet.

Maar ik zal het nog eens doen, heb nog enkele DVD's liggen.  Dan moet ik uiteraard niet zeggen dat het voor een andere computer is.

Tijdens mijn perikelen met die testen om te klonen is mijn DVD speler wel uit het scherm van VERKENNER verdwenen. In hardware staat dat hij OK is. Hoe krijg ik die terug in verkenner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 minuut geleden, Theo2602 zei:

Dan moet ik uiteraard niet zeggen dat het voor een andere computer is.

Je moet wél zeggen dat het voor een andere computer is! Alleen dan kun je een opstartbaar medium maken. Als je dat niet zou doen, dan heeft het immers geen enkele zin om een opstartbaar medium te maken. Dan zou je op die website immers kunnen klikken op de knop Update nu.

 

6 minuten geleden, Theo2602 zei:

Tijdens mijn perikelen met die testen om te klonen is mijn DVD speler wel uit het scherm van VERKENNER verdwenen. In hardware staat dat hij OK is. Hoe krijg ik die terug in verkenner?

In je Dell laptop zit dit dvd-station: MATSHITA DVD+-RW UJ8B2. Daarmee kun je cd's en dvd's lezen én branden.

 

Bekijk de informatie op de volgende website en voer de instructies uit:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/330140/my-drive-does-not-appear-in-windows-explorer-view

Begin met methode 1. Als die niet helpt, ga je door met methode 2 enz.

 

Deze informatie kun je ook gebruiken: https://support.hp.com/nl-nl/document/c03560374

Die info is voor HP computers, maar geldt ook voor computers van andere merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Theo2602 zei:

Als ik er een DVD insteek komt hij wel in verkenner, als ik de schijf er uit haal verdwijnt dat.

 

En wáár kijk je dan in de Verkenner? De Verkenner bestaat grofweg uit 2 gedeelten:

1. links staat de navigatiekolom (ook wel het navigatievenster genoemd)

2. rechts wordt datgene geopend wat je hebt aangeklikt in de navigatiekolom.

 

Wanneer er geen dvd of cd in het cd-station zit, dan zal je het cd-station niet zien in de navigatiekolom.

Het cd/dvd-station wordt pas zichtbaar in de navigatiekolom, nadat je een cd of dvd in het station hebt gedaan. Dat is normaal.

 

Wil je het cd-station wel zien, ook als er geen cd of dvd in zit? Dan moet je in de linker kolom (= de navigatiekolom of het navigatievenster) eerst klikken op Deze pc. Dan hoor je in het rechter paneel je cd-station te zien.

 

3 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik snap niets van dat hulpprogramma dat vraagt om opgeslagen te worden en dan krijg je Mediacreationtool1903.exe

en dan???

Dan heb je niet alle informatie gelezen op die website.

Ga dat nu eerst eens doen. Lees alles wat je te zien krijgt, nadat je geklikt hebt op het plusteken dat staat voor "Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, DVD of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren." 

En lees het dan desnoods nog een keer, net zolang totdat je begrijpt wat je moet doen. Het staat er precies wat je verder moet doen.

 

Dus je hebt nu Mediacreationtool1903.exe gedownload. Rechtsklik daarop en kies dan Als administrator uitvoeren.

Houd een blanco dvd bij de hand.

Als je geen lege dvd hebt, dan mag je ook een USB stick van 8 GB gebruiken. Die stick moet wel leeg zijn, want alles wat op de stick staat zal verwijderd worden. De stick moet liefst niet groter zijn dan 32 GB.

Gebruik absoluut nooit een externe harde schijf om zo'n installatiemedium te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deze PC wist ik wel, maar dan komt het station niet (meer) tevoorschijn als er geen DVD in zit. Tijdens het zoeken naar de externe schijf, met bovenstaande 'losse' koppeling, moet ik op iets fout hebben gedrukt, maar alles werkt.

Wat de rest betreft ik had het gelezen en downloaden gedaan, maar bij uitvoeren kwam de vraag of hij wijzigingen mocht aanbrengen, en daar durfde ik niet ja op antwoorden.

Hij is nu het isobestand aan het maken, en zal daarna kijken hoe ik die moet branden. gewoon door op DVD te klikken zoals in de uitleg staat??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had direct die dvd kunnen laten branden door het hulpprogramma. Jij hebt ervoor gekozen om een iso bestand te maken. Dat mag. Is voor jou alleen iets meer werk.

Wanneer het isobestand klaar is, dan zoek je dat bestand op in de Verkenner. Je klikt erop met de rechter muisknop en kiest dan voor Schijfkopiebestand branden:

 

5d0a49a90a2af-schijfkopiebestand_branden

 

In bovenstaande afbeelding zie je een iso van versie 1809, omdat ik die nog ergens op mijn harde schijf had staan.

Nadat de dvd gebrand is, kun je de inhoud van de dvd bekijken via de Verkenner. Die inhoud zal er zo uitzien:

 

5d0a4a6535b1e-Inhoud_gebrande_dvd.png

 

Natuurlijk zullen de datums (onder Gewijzigd op) bij jou anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Porrelaar, maar die computerwinkel van die kabel, laat enkel betalen met Paypal, en dat heb en wil ik niet.

Is deze kabel ook geschikt?

https://www.bol.com/nl/p/usb-naar-sata-kabel/9200000049642929/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002013-RRVFZ575BWDFO-351944093913&gclid=CjwKCAjwuqfoBRAEEiwAZErCskCBVdGKgI5py7HGLz_zmtOGXVwboYebzeLHMa_XAdwFY4Z7TguWYBoCXNsQAvD_BwE

 

Hij is wel wat duurder, maar de andere was uiteindelijk ook zoveel omdat er nogal wat vervoerkosten waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.