Ga naar inhoud

Beste gratis Kloonprogramma


Theo2602

Aanbevolen berichten

Theo,

experimenteren is goed, maar 'in het wilde weg' experimenteren kan je de das om doen.

 

Je begrijpt toch wat hier werd gezegd:  image.png.174bb7a423a0711e0fca78f8c995162b.png

 

en hier krijg je nog eens een extra Warning:  image.png.8acbd305a87e414bf17036158f63d383.png

 

 

en hier heb je de foute partitie gekozen: image.png.3f45f70e2280226b6514ba758873dc65.png

je hebt de kleine 628 MB-systeempartitie gebruikt om die Clone op te zetten - dus alles ervan werd gewist - en je moest het hoofdgedeelte van je schijf (de 297-Gig-partitie hiervoor aangegeven hebben.

 

Het is mij een raadsel dat Minitool toch doorgegaan (uitgevoerd) is, ondanks het feit dat de partitie waar je naartoe cloonde véél te klein was om een cloon van de C op te zetten.

Maar - voor zover ik het zie - heb je nu een 'schijfje' van 0.5 Gig dat nog herkend wordt als 'schijf/partitie', maar je groot gedeelte van die schijf wordt niet meer herkend omdat precies die kleine systeempartitie daarvoor nodig was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om bestanden van de schijf van mijn letterlijk uiteengevallen laptop te halen, en nu om te testen hoe ik kan Klonen, gebruik ik een koppeling zoals op foto. Er is al dadelijk een groot probleem, soms werkt dat niet.

Maar laat ons eerlijk zijn, voor eenmalig gebruik een lege behuizing kopen aan 50€ is ook niet zo goed.

Zijn er geen goedkopere oplossingen?

 

DSC05858.JPG

DSC05859.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel eigenlik om de HD van mijn laptop naar een SSD schijf te klonen. Hoewel, ik heb er ondertussen nog wat over gelezen, en het blijkt niet zo simpel als ik dacht en elders las. Die SSD moet eerst geformateerd worden, op een heel speciaal manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want jouw moederbord beschikt niet over een mSATA slot (= aansluiting). En zo'n aansluiting heb je nodig voor die Kingston mSATA SSD.

 

Op jouw moederbord zit een SATA II aansluiting voor de harde schijf. Deze Crucial MX500 zou wel kunnen: https://tweakers.net/pricewatch/1126239/crucial-mx500-2-komma-5-inch-500gb.html

Die kost ongeveer evenveel als de Kingston 480G.

Je zal niet de maximale snelheid uit die SSD halen, omdat het moederbord van je Dell laptop beschikt over een oudere SATA II (3 Gbps) aansluiting, terwijl modernere laptops een snellere SATA III (6 Gbps) aansluiting hebben, maar je zult toch wel een verbetering merken t.o.v. een gewone harde schijf.

Hier info over het verschil tussen SATA II en SATA III: https://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/11993/~/het-verschil-tussen-sata-i%2C-sata-ii-en-sata-iii

Een SATA III SSD kun je dus gewoon aansluiten op je moederbord waarop een SATA II aansluiting zit.

 

Jij wilt graag klonen. Wanneer je een SSD van het merk Crucial koopt, dan kun je gratis de kloonsoftware van Acronis downloaden:

 

5d0a2553b0867-Ashampoo_Snap_2019.06.19_1

 

Hoe je die software kunt downloaden staat in de handleiding die je bij de SSD krijgt.

Zelf maak ik nooit gebruik van die kloonsoftware. Als ik in een laptop of desktop pc de harde schijf vervang door een SSD, dan kies ik altijd voor een nieuwe installatie van Windows 10. Dan weet ik zeker dat het goed gaat.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt, maar zoals ik vroeger al schreef ik gebruik een Virtuele Machine met daarin XP. En die installeren en mee werken brengt soms problemen, zoals printer of USB niet vinden. Daarom liever een kloon.

Maar nu je er over spreekt, hoe doe je een nieuwe installatie van Windows? Je hebt daar toch geen schijven van?

En iets anders op mijn laptop kreeg ik al Windows 1903 en dat had als gevolg dat de teksten in Solitaire achterstevoren stonden. Gisteren heb ik opgemerkt dat dit hersteld is.

Mijn desktop heeft nog 1809 en daar staat een tekst dat mijn toestel nog niet helemaal klaar is, en dat ik verwittigd wordt als het wel kan.

Ik ga toch voorzichtig zijn, eerst die kabel bestellen, dan mijn HD klonen naar de HD van mijn vroegere laptop, nadat ik die geformateerd heb. Lukt dat koop ik de SSD die jij aanraadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Theo2602 zei:

Maar nu je er over spreekt, hoe doe je een nieuwe installatie van Windows? Je hebt daar toch geen schijven van?

 

Zit er een CD-station in je Dell laptop? Dan kun je zelf een installatie-dvd van Windows 10 maken. Je kunt die installatie-dvd (of opstartbare USB stick, dat kan ook) ook maken op een willekeurige andere pc of laptop.

Ga daarvoor naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

Lees alles door wat daar staat. Voor jou van belang is dat je daar op het + teken klikt dat staat voor "Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, DVD of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren."

 

Wat moet je doen wanneer je Windows 10 nieuw zou willen installeren?

Wanneer die installatie-dvd gemaakt is, dan vervang je de HDD door de nog lege SSD.

Je zet de laptop aan en gaat direct naar het BIOS. Op dat moment kun je de installatie-dvd in het dvd-station doen, maar het is nog beter als die dvd al in het station zit.

In het BIOS regel je dat je op wil starten vanaf de DVD. De installatie zal daarna van start gaan.

Wanneer tijdens de installatie gevraagd wordt naar de productcode, dan moet je (onderaan) klikken op 'Ik heb geen productcode'. Dus geen productcode ingeven!

Nadat de installatie voltooid is, zal contact worden gemaakt met de servers van Microsoft. Omdat Windows 10 al eerder op deze Dell laptop stond, is jouw laptop bekend bij Microsoft en zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden.

 

12 minuten geleden, Theo2602 zei:

En iets anders op mijn laptop kreeg ik al Windows 1903 en dat had als gevolg dat de teksten in Solitaire achterstevoren stonden. Gisteren heb ik opgemerkt dat dit hersteld is.

Dat is mooi! :top:

13 minuten geleden, Theo2602 zei:

Mijn desktop heeft nog 1809 en daar staat een tekst dat mijn toestel nog niet helemaal klaar is, en dat ik verwittigd wordt als het wel kan.

Oké, dan moet je op die desktop pc de upgrade naar versie 1903 niet gaan forceren. Rustig afwachten totdat Microsoft versie 1903 geschikt heeft gemaakt voor de hardware in die desktop pc.

 

15 minuten geleden, Theo2602 zei:

Lukt dat koop ik de SSD die jij aanraadt.

Er zijn ook andere SSD's die in jouw Dell laptop passen, maar de Crucial MX500 zou zeker geen verkeerde keuze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.