Ga naar inhoud

CD-DVD brander/lezer werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een cd-DVD brander/lezer (TSSTcorpCDDVDW SH-224FB) op mijn pc die al een tijdje niet meer werkt.

Als ik er een cd insteek blijft het haperen en duurt het voordat de inhoud weergegeven wordt. Soms wordt de inhoud nog weergegeven, soms niet.

Het is al een tijdje gaande maar aangezien ik deze niet zo vaak gebruik heb ik er in het begin niet zo bij stil gestaan. Ik denk me te herinneren dat de eerste dat ik het opmerkte het na een update was van Windows 10. Voordien had ik ook Windows 10 maar het was dus na het bijwerken ervan, updaten.

Het kan ook louter toeval zijn.

Is er iets dat ik kan ondernemen om hem toch nog aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/6/2019 om 02:40, stegisoft zei:

Het kan zijn dat uw DVD brander stuk is, ook al draai hij nog.

Een nieuwe kost amper 20 euro.

 

Het is best mogelijk dat hij stuk is maar voordat ik hem vervang zou ik er toch eerst zeker willen van zijn dat het niet aan iets anders ligt. Zoals het stuurprogramma of andere instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er in apparaatbeheer bij je cd-speler een geel uitroepteken of rood kruisje?

 

Indien niet kan je dit nog proberen: daar dan kiezen voor Apparaat Verwijderen en opnieuw opstarten.

Je speler gaat dan door Windows herkend worden en dan gaat Windows op zoek naar drivers ervoor en zal die (normaal) opnieuw installeren.

Kijk dan of het geholpen heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Staat er in apparaatbeheer bij je cd-speler een geel uitroepteken of rood kruisje?

 

Indien niet kan je dit nog proberen: daar dan kiezen voor Apparaat Verwijderen en opnieuw opstarten.

Je speler gaat dan door Windows herkend worden en dan gaat Windows op zoek naar drivers ervoor en zal die (normaal) opnieuw installeren.

Kijk dan of het geholpen heeft?

Nee er staat geen kruisje bij.

 

Wanneer hij terug opstart krijg ik ook geen scherm waarin ik merk dat Windows op zoek gaat naar de drivers. Is dit normaal en gebeurt het op de achtergrond?

Nochtans, na het aanklikken van "apparaat verwijderen", is de cd-speler wel uit de lijst.

Na het opstarten staat hij gewoon terug in de lijst.

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Passer zei:

ja dus.

en dus denk ik - zoals Droske -  dat je speler caduuk is...

Ach oké. Ik dacht dat ik zo'n venstertje moest krijgen waarin Windows op zoek ging naar...

Spijtig maar niets aan te doen dan. Bedankt voor het meedenken en de tip.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

maareuh... gebruik je nog een brander?

Ik bedoel maar: tegenwoordig kan alles toch op een usb gezet worden - of niet?

(ja: zelf brand ik ook nog audio's om in een gewone cd-audiospeler af te spelen ... :) )

Muziek zet ik altijd op usb.

Wel heb ik nog een aantal uren films op dv-casette die ik van mijn camera zou moeten overzetten op pc en dan branden.

Soms ook eens een game.

Geen regelmatig gebruik maar toch nog nodig af en toe ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/6/2019 om 14:04, supernikje zei:

Soms wordt de inhoud nog weergegeven, soms niet.

Het kan zijn dat de lens vuil is. Je kunt overgaan tot de aanschaf van een dvd lens cleaner. Hier een voorbeeld: https://www.noscratch.nl/artikel/DVD_Lens_Cleaner__HQ/37/

Die lens cleaners kosten tussen de 7 en de 10 euro, maar succes is niet gegarandeerd.

 

Voor iets meer geld koop je al een nieuwe cd/dvd brander. Die heb je al vanaf 12 euro, al komen er nog wel verzendkosten bij. Hier een lijst: klik!

Ik heb ze gesorteerd op prijs; de goedkoopste staat bovenaan. De bovenste (Lite-ON IHAS124) is al geschikt voor jouw pc. Die heeft ongeveer dezelfde specificaties als de TSSTcorp CDDVDW SH-224FB die nu in je pc zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.