Ga naar inhoud

Windows Spotlight werkt niet meer


sasin

Aanbevolen berichten

De link naar het resultaat van de Speedtest is geplaatst hoor. Kijk maar hierboven. Ik weet niet wat voor abonnement jij bij ZeelandNet hebt en welke maximale snelheden bij dat abonnement horen. Je gemeten snelheden (15Mbps download en 15Mbps upload) zijn op zich voldoende om mee te internetten. Daar ligt de oorzaak niet dat websites zeer langzaam geopend worden en dat het toevoegen van reacties op dit forum bij jou zo moeizaam gaat.

 

Ik heb de tijd gehad om verder na te denken over de problemen die je nu hebt:

Internet werkt heel erg traag, zowel met de browser Chrome als met de browser Internet Explorer. Is dat vandaag nog steeds zo?

Had je die problemen niet toen je nog met versie 1803 werkte?

 

Wanneer internet zo slecht werkt, dan valt er amper nog te surfen op internet.

Bij installatie van een nieuwere versie van Windows 10, krijg je soms ook nieuwere drivers voor sommige hardware. We kunnen de mogelijkheid niet uitsluiten dat jij een andere driver hebt gekregen voor je netwerkadapter, waardoor die juist veel minder goed werkt dan voorheen.

 

En ik kan me voorstellen dat je graag weer terug wilt naar de vorige versie van Windows 10, waarbij je nog wel goed kon internetten. Dat zou mogelijk moeten zijn. Na installatie van een nieuwe versie van Windows 10 (dat worden onderdelenupdates genoemd) heb je nog 10 dagen om terug te gaan naar de vorige versie.

En dat doe je dan zo:

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging

Klik in de linker kolom op Systeemherstel.

In het rechter paneel zie je staan: "Teruggaan naar de eerdere versie van Windows 10". Je kunt dus klikken op de knop Aan de slag die daaronder staat:

image.thumb.png.444ca98e364cdc65ae47f97df354b2f0.png

Daardoor hoor je weer versie 1803 terug te krijgen.

 

Vind je dat vooralsnog te drastisch, dan zou je kunnen kijken of je met de browser Edge dezelfde problemen hebt.

Ook kan het moeizame internetten veroorzaakt worden door een extensie in Chrome. Je kunt tijdelijk alle extensies in Chrome uitschakelen om te kijken of dat verbetering biedt.

Daarvoor klik je in Chrome op de knop met de 3 puntjes, daarna op Meer hulpprogramma's en dan op Extensies. Iedere extensie heeft een schuifbalkje. Als dat schuifje blauw is, dan is die extensie ingeschakeld. Klik op het schuifje om die extensie uit te schakelen.

 

18 uren geleden, sasin zei:

ik open Google Chrome, typ bv. pchelpforum.be in, moet eindeloos wachten (draaiend rondje),

na lang komt de site, moet inloggen, weer eindeloos wachten, ga naar het juiste onderwerp, weer eindeloos wachten,

tenslotte naar pagina 4, en weer eindeloos wachten.

Lastig dat je nu geen notificatiemails krijgt. Zolang dat niet is opgelost, kun je in Chrome een bladwijzer instellen voor deze pagina, zodat je voortaan direct bij dit topic uitkomt.

 

23 minuten geleden, sasin zei:

Nee, voor de upgrade naar versie 1903 kreeg ik ook geen notificatiemails. Ik heb niets gewijzigd in Meldingsinstellingen.

Wanneer je na de registratie op dit forum (dat was op 2 februari 2012) ooit van provider bent veranderd, of een ander e-mailadres bent gaan gebruiken, dan moet je die wijziging natuurlijk ook doorvoeren in je accountinstellingen voor dit forum. Kijk of daar het juiste e-mailadres is ingevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe versie er weer afhalen is inderdaad wel rigoureus. Ik ga het maar eens een paar dagen proberen, kijken of het verbetert.....

Overigens heeft Systeemherstel van het begin af aan (deze pc is 1 jaar oud) nooit gewerkt.

Bladwijzer is ingesteld.

Bij de extensies staat alleen de Adblock aan.

Ik ben sindsdien nooit van provider , noch van emailadres veranderd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik kom ook weer even mee denken, want na een versie update mag hij nooit zo vertragen.

 

We gaan wat dingen testen:

Is de pc in zijn geheel traag?

Is de pc alleen via een browser traag (test Edge en Chrome of als er nog een ander op staat ook)?

Kijk een Via > Bijwerken en beveiliging > of je nog updates kan binnen halen lof dat die er nog zijn?

Welke virusscanner gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Verwijder avast eens ban je pc, na de herstart neemt Defender het weer over dus je bent dan altijd weer beschermt.

Kijk meteen weer via de Windows update functie of er updates zijn voor Defender.

 

Stap 2.

Kan je Systeemherstel niet aanzetten: https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel-aanzetten-in-windows-10/

 

Hoe werken de browser nu na het verwijderen van avast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik wil ook eens kijken of er geen malware aan bord zit.

 

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
58bbe20c47231-mbam3.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe het volgende:

 

 

Lees het eerst door en voer het dan uit:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.

  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren (Noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld) en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

 

Hoe  werkt alles nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.