Ga naar inhoud

windows 7 home naar windows 10


bettina

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, porrelaar zei:

Gisteren bezocht ik de support website van Lexmark en toen stond er dat Lexmark geen drivers of andere software voor jouw printer had (of niet meer beschikbaar stelde). Daarom ging ik toen ergens anders kijken. Vandaag biedt Lexmark die printersoftware wél aan! Of keek ik gisteren verkeerd?

 

Nou ja, in ieder geval heb ik nu de juiste driver gevonden op de website van Lexmark en die is echt gratis.

Klik op de volgende link: http://support.lexmark.com/index?docLocale=nl_NL&page=content&id=DR13572&locale=NL&userlocale=NL_NL

Als die website geopend is, dan moet je wat naar beneden scrollen met je muis, zodat de knop Downloaden zichtbaar wordt. Die knop staat namelijk helemaal onderaan:

image.thumb.png.8ca17db0f9e0d73dbc4e98ae83a045f7.png

Klik op de knop Downloaden. Je haalt dan de driver voor Windows Vista (64-bit) binnen met de naam cjsX1100DU.exe.

 

Het installeren van de printer doe je weer zoals ik dat eerder beschreef, dus gebruik maken van de compatibiliteitsmodus.

En de printer mag je pas aansluiten wanneer daarom gevraagd wordt. Of nadat de installatie helemaal voltooid is.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet op de knop Quote klikken, Bettina. Je kunt altijd direct klikken in het vak onderaan, waarin staat "Reageer op dit topic". En dan kun je je reactie gaan typen.

 

Het is heel raar dat de installatie van de driver vanzelf gestart wordt.

Start eerst je computer eens opnieuw op.

Nadat de computer opnieuw is opgestart, laat je eerst CCleaner draaien om de tijdelijke bestanden te verwijderen.

Daarna download je opnieuw die driver. Wanneer je klikt op de knop Downloaden, dan hoor je dit venstertje te zien:

image.png.0f1b9b896629792421cc0007936047be.png

Klik in dat venstertje op de knop Bestand opslaan. Bij jou komt dat bestand dan in de map Downloads terecht.

Wanneer het downloaden voltooid is, dan ga je naar de map Downloads. Zoek in die map het bestand met de naam cjsX1100DU.exe op.

Klik met de rechter muisknop op dat bestand en kies dan Eigenschappen.

Klik in dat venster op het tabblad Compatibiliteit.

  1. Zet dan een vinkje voor 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'
  2. Kies daaronder voor Windows Vista
  3. Zet een vinkje voor 'Dit programma als Administrator uitvoeren'
  4. Klik op Toepassen
  5. Klik op OK.

Dus zoals in de afbeelding hieronder staat:

image.png.5d8c489220640a8a89beb1fb01da0063.png

Het venster Eigenschappen zal dan sluiten.

Klik opnieuw met de rechter muisknop op het bestand cjsX1100EN.exe en kies dan Als administrator uitvoeren. De installatie gaat dan van start.

 

Sluit de printer pas aan wanneer daar tijdens de installatie van de software om gevraagd wordt. Als er tijdens de installatie van de software niet gevraagd wordt om de printer aan te sluiten, dan mag je de printer pas aansluiten, nadat de installatie van de software voltooid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bettina zei:

als ik download slaat die gelijk op in downloads

Dat is ook de bedoeling. Dat is goed.

En wanneer het downloaden voltooid is, mag je de installatie van de software nog niet starten. Dus niet dubbelklikken op het gedownloade bestand met de naam cjsX1100DU.exe, dat bij jou in de map Downloads staat.

Gaat de installatie bij jou wel vanzelf van start? Downloaden is natuurlijk niet hetzelfde als installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bestand met de naam cjsX1100DU.exe in jouw map Downloads staat, dan heb je het al gedownload van internet. Met het downloaden ben je dus klaar.

Het onderstaande (het installeren van de driver) mag je morgen doen. Het wordt daarvoor nu veel te laat. Morgen begin je er met een fris hoofd aan. Ik zal nog eens volledig opschrijven wat je morgen moet doen, zodat je niet terug hoeft te bladeren naar eerdere reacties in dit topic.

 

Wat doe je morgen? Dan ga je naar de map Downloads. Je zoekt het bestand cjsX1100DU.exe op, en je klikt met de rechter muisknop op dat bestand.

Er zal een contextmenu verschijnen. In dat contextmenu moet je klikken op Eigenschappen. Dat staat helemaal onderaan in dat contextmenu.

Een venster met de naam Eigenschappen van cjsX1100DU.exe zal dan openen.

Dat venster heeft bovenaan 6 tabbladen. Jij moet klikken op het tabblad Compatibiliteit.

  1. Zet dan een vinkje voor 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'
  2. Kies daaronder voor Windows Vista
  3. Zet een vinkje voor 'Dit programma als Administrator uitvoeren'
  4. Klik op Toepassen
  5. Klik op OK.

Dus zoals in de afbeelding hieronder staat:

image.png.5d8c489220640a8a89beb1fb01da0063.png

Het venster Eigenschappen zal dan sluiten.

Klik daarna opnieuw met de rechter muisknop op het bestand cjsX1100EN.exe en kies dan Als administrator uitvoeren. De installatie van de driver voor je Lexmark printer gaat dan van start.

 

Sluit de printer pas aan wanneer daar tijdens de installatie van de software om gevraagd wordt. Als er tijdens de installatie van de software niet gevraagd wordt om de printer aan te sluiten, dan mag je de printer pas aansluiten, nadat de installatie van de software voltooid is.

=====================================

Vertel wanneer iets in bovenstaande instructies jou niet duidelijk is. En geef dan ook aan wát precies jou niet duidelijk is.

(Maar voor nu: welterusten, want ik ga ook mijn bed opzoeken... Het is bijna middernacht 🕛; tijd om naar 🛏️ te gaan)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles gedaan tot en met ---

het venster Eigenschappen zal dan sluiten.

Klik daarna opnieuw met de rechter muisknop op het bestand cjsX1100EN.exe en kies dan Als administrator uitvoeren. De installatie van de driver voor je Lexmark printer gaat dan van start.Het enige wat tussendoor  kwam  zet de viruscanner even uit Maar dan gebeurd er niets meer programma sluit zonder mededeling sluit printer weer aan of gereed of zo iets staat nu al een half uur stil zonder mededelingen  wat nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet nu geen enkel venster meer dat gaat over de installatie van de software voor je printer?

Dat is vreemd en niet zoals ik zou verwachten. De installatie van een printerdriver duurt nooit zo lang. Bovendien krijg je normaal gesproken het verloop van de installatie in beeld.

 

Sluit de Lexmark aan op je computer en zet de printer aan. Kijk dan of je na aansluiten van de printer rechts onderaan op je monitor een melding ziet met ongeveer de volgende inhoud: "Nieuw apparaat is gevonden... Lexmark X1195... driver wordt geïnstalleerd... Apparaat is gereed voor gebruik."

(Dat hoeft niet de exacte tekst te zijn)

 

Als je na aansluiten en aanzetten van de printer geen meldingen ziet (wel even 1 minuutje wachten...), klik dan op Start > Instellingen > Apparaten.

Klik dan in de linker kolom op Printers en scanners. Zie je dan in het rechter paneel je Lexmark printer staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.