Ga naar inhoud

windows 7 home naar windows 10


bettina

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, bettina zei:

Ik kwam uit bij de Canon MG3650S all-in-one printer wat is jouw advies  over deze?

Dit is een veel verkochte en goedkope printer. De prijs van deze printer varieert per aanbieder (winkel) tussen de 44,50 en 99 euro. Dus wel even uitkijken waar je hem bestelt.

Hier een lijstje met de prijzen van deze printer, waarbij de goedkoopste webwinkel bovenaan staat: https://tweakers.net/pricewatch/1237515/canon-pixma-mg3650s-zwart.html

 

Is dit een goede printer? Er zullen altijd mensen zijn die ontevreden zijn over hun aanschaf. Laten we eens kijken bij een webwinkel die deze printer heel vaak verkocht heeft, namelijk Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/canon-pixma-mg3650s-all-in-one-printer-zwart/9200000046857068/

Veel mensen hebben bij bol.com deze printer gekocht en daarvan hebben 692 kopers er een recensie over geschreven. Het overgrote deel was tevreden over deze printer. Hij krijgt 4,4 van de maximale 5 sterren. Dat is zeker niet slecht.

 

Als je die printer koopt, volg dan bij het installeren de volgende instructies (die moderator droske in een ander topic gaf):

 

"Wanneer je de installatie aanvat mag de printer nog niet met de computer verbonden zijn. Je doet dat best pas wanneer daar tijdens de installatie om gevraagd wordt.

 

Download de installatiesoftware HIER (<< klik) door op die webpagina bij "Aanbevolen voor u" op de blauwe knop Downloaden te klikken. Je zult dan de gebruiksvoorwaarden nog moeten accepteren om het downloaden te starten.

Het installatiebestand komt in de map "Downloads" terecht. Klik er met de rechter muisknop op en kies "Als administrator uitvoeren" en bevestig met "Ja".

Volg nu de instructies van de installatie-wizard op je computer."

Bron: https://www.pc-helpforum.be/topic/73695-installatie-nieuwe-printer-lukt-niet-canon-mg3650s/

 

Onlangs had een lid van dit forum problemen met de installatie van de Canon MG3650S. Maar dat kwam onder andere omdat hij deze printer had aangesloten op een USB 3.0 poort op zijn computer. Dat probleem zul jij niet krijgen, want op jouw oude computer zitten geen moderne USB 3.0 poorten, maar alleen USB 2.0 poorten. En de printer moet op een USB 2.0 poort aangesloten worden.

 

Heeft de Canon MG3650S nadelen? Deze printer maakt gebruik van 3-in-1 cartidges. Is 1 kleur op? Dan moet je de hele kleurencartridge vervangen.

Maar voor jou is dat niets nieuws, want datzelfde geldt voor je oude Lexmark printer. Als dat eerder geen bezwaar voor jou was, dan zal dat nu ook geen bezwaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ik kwam net een post tegen waarin iemand een Lexmark X1190 printer toch werkend heeft gekregen onder Windows 10!

I just uninstalled and reinstalled the latest (Vista with service pack 2) in compatibility mode and it's working fine. My little printer is talking to me again. (And printing)

Bron: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows10-printer-driver-for-my-lexmark-x1190/70807732-2830-4183-9689-ae3496f4a57c

 

Eerder gaf ik aan dat je de compatibiliteitsmodus moest gebruiken, en daarbij moest kiezen voor Windows Vista.

De persoon die deze printer werkend kreeg, koos bij de compatibiliteitsmodus niet voor Windows Vista, maar voor Windows Vista (Service Pack 2).

 

Je zou dat nog kunnen proberen. Het lijkt me een poging waard. Of ben je intussen helemaal klaar met die Lexmark printer?

Hoe je de compatibiliteitsmodus instelt, legde ik al eerder hier uit: https://www.pc-helpforum.be/topic/73667-windows-7-home-naar-windows-10/?do=findComment&comment=574742

Maar deze keer kies je dan niet voor Windows Vista, maar voor Windows Vista (Service Pack 2)

image.png.a24adce5f87d5e072ea1d8742e6bcb7a.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bettina zei:

bij apparaten en printers staat er nog iets wel is daar ook lexmark weg moet ik wat er nu staat ook verwijderen of kan dat blijven staan ....dank je 

Ik heb gekeken naar de afbeelding van Apparaten en printers. Je Lexmark is daar weg. Wat daar nog staat, moet blijven staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

.exe is de extensie van de bestandsnaam. In Windows 10 worden extensies van bekende bestandstypen verborgen. Dat vind ik zelf niet zo'n goed idee. Ik wil altijd de extensie kunnen zien. Daaraan zie je namelijk direct wat voor type bestand het is.

Als jij dat ook wilt, dan klik je in de menubalk van de Verkenner op Beeld. Daarna zet je een vinkje voor 'Bestandsnaamextensies'.

image.thumb.png.f55ef919aac4dc684a4f9fa4d6688a7d.png

Je hebt het bestand cjsX1100DU.exe minstens 4 keer in de map Downloads staan. Een keer is voldoende. Verwijder de andere exemplaren.

Daarna ga je van het overgebleven cjsX1100DU.exe bestand de compatibiliteitsmodus instellen op Windows Vista (Service Pack 2).

Als dat gebeurd is, dan klik je met de rechter muisknop op cjsX1100DU.exe en kies je 'Als administrator uitvoeren'.

Je hoort dan een melding te krijgen van Gebruikersaccountbeheer die ongeveer zo kan luiden: "Wilt u toestaan dat dit programma wijzigingen aanbrengt..?" Je moet dan toestemming geven.

Als je die melding niet in beeld krijgt, dan is hij misschien verborgen achter een ander venster. Maar je ziet dan wel een pictogram van Gebruikersaccountbeheer helemaal onderaan in je taakbalk staan. Klik dan op dat pictogram, zodat het venstertje van Gebruikersaccountbeheer op de voorgrond komt. Geef toestemming, en dan zal de installatie van de software voor je printer doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.