Ga naar inhoud

windows 7 home naar windows 10


bettina

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, bettina zei:

Ik kan wel downloaden en scannen

Bedoel je misschien 'kopiëren en scannen'? Want downloaden doe je met je browser, en niet met je Lexmark all-in-one printer.

 

Je hebt de Lexmark nu 3 keer in Printers en scanners staan.

Verwijder van die 3 eerst de bovenste en daarna de onderste, zodat alleen de middelste overblijft.

Het verwijderen doe je door op de bovenste Lexmarkt X1100 Series te klikken. Dan wordt de knop Verwijderen zichtbaar, waar je op moet klikken.

Doe dat ook voor de onderste vermelding van de Lexmark printer, zodat alleen de middelste vermelding overblijft.

 

Vraag 1: Wanneer heb je met deze Lexmark printer voor het laatst iets geprint? Was dat een week geleden? Een maand geleden? Of nog langer geleden?

 

Vraag 2: Als je een printopdracht geeft, gebeurt er dan helemaal niets, of hoor je de printer dan wel iets doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1ste en 3de verwijderd  als ik wil printen hoor ik helemaal niets alleen bijgaande afbeelding De laatste keer was 27/11 voor ik windows 10 erop had en downloaden doe ik bv als ik bank afschriften op papier wil hebben (instructie bank) en dat ging altijd goed 

ScreenShot340.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Ik dacht dat je deze printer al heel lang niet had gebruikt en dat de spuitmondjes / inktkanaaltjes opgedroogd konden zijn. Maar dat is nu niet het geval.

Ik ga ervan uit dat de printer wel aan staat. Het lampje op de printer moet branden.

Als je weer die melding "Communicatie is niet beschikbaar" in beeld krijgt, dan moet je eens klikken op "Problemen oplossen", wat links onderaan in die melding staat. Wat levert dat op?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zet de printer aan .als ik op probleem op losse druk krijg ik een heel verhaal                   

Fout bij het openen van de Help in Windows-programma's: 'Functie niet aanwezig' of 'Help wordt niet ondersteund'

Van toepassing: Windows Server 2012 R2 DatacenterWindows Server 2012 R2 EssentialsWindows Server 2012 R2 Foundation Meer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plakken van een gekopieerde tekst op dit forum kun je op verschillende manieren doen:

1. Rechtsklikken in het vak waarin jij je reactie schrijft en dan Plakken kiezen. Je krijgt dan die grote letters. Net zo groot als de letters die je kopieerde.

2. Klikken met de linker muisknop in het vak waarin jij je reactie schrijft, en dan gebruik maken van de toetsencombinatie Ctrl-V. Ook dan krijg je die grote letters.

3. Klikken met de linker muisknop in het vak waarin jij je reactie schrijft, en dan gebruik maken van de toetsencombinatie Ctrl-Shift-V. Dan krijg je normale letters, dus niet zo groot.

Dit is verder niet zo belangrijk, Bettina.

 

Nu over die foutmelding zelf. Je kreeg een website van Microsoft te zien. Dat was deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/917607/feature-not-included-help-not-supported-error-opening-help-windows

 

Je had ook het internetadres uit de adresbalk kunnen kopiëren en hier plakken. Maar ik begreep wat je bedoelde.

Wat betekent die melding?

Veel programma's hebben een helpfunctie. Ook het programma van je printer. Maar jouw printer is zo oud dat de helpfunctie van je printer niet meer ondersteund wordt in Windows 10. Dat komt door de extensie van de helpfunctie van je printer. Die extensie zal .hlp zijn en daar wil Windows 10 niet meer mee werken. Moderne helpfuncties hebben een andere extensie, meestal .chm, maar ook wel .html of .xml. Daar wil Windows 10 wel mee werken.

Hier hoef je verder niets mee te doen. Je hoeft dat ook niet te onthouden. Het betekent alleen dat je geen gebruik kunt maken van de helpfunctie die verwerkt is in het programma voor je printer.

 

Heb je alles gecontroleerd wat in die melding stond:

  • Controleer of de printer is ingeschakeld (dat had je al gedaan, schreef je)
  • Maak het netsnoer van de printer los en sluit het snoer weer aan
  • Maak de USB-kabel los en sluit deze weer aan. Doe dat aan beide kanten van de USB-kabel. Dus aan de kant van de printer én aan de kant van de pc.
  • Die firewallinstellingen laten we zitten, want dat gaat te ingewikkeld worden.
aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash player heeft helemaal niets te maken met je Lexmark printer.

Sommige websites of online spelletjes maken nu nog gebruik van Flash Player. In de toekomst zullen die spelletjes niet meer gespeeld kunnen worden, of de maker van die spelletjes moet die spelletjes geschikt maken voor HTML5. Jij hoeft HTML5 niet te downloaden. Iedere moderne browser kan al omgaan met HTML5. Wat dat betreft hoef jij dus helemaal niets te doen.

Adobe, de maker van Flash Player, stopt namelijk eind 2020 met de ondersteuning van Flash Player. En wanneer dat gebeurt, dan zullen alle moderne browsers weigeren om nog Flash inhoud af te spelen.

Maar nogmaals, dat staat helemaal los van je Lexmark printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het somber in heb alles gedaan geprobeerd maar blijf met communicatie  niet beschikbaar zitten ik wil alles van lexmark verwijderen en ook dat lukt niet, het wordt een andere printer of helemaal op nieuw downloaden als dat mogelijk is maar dan eerst alles er af  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd zie ik het ook somber in, Bettina.
De Lexmark printer was al geïnstalleerd op je pc, toen die nog op Windows 7 draaide, schreef je eerder. En toen werkte hij nog goed.

Pas na de gratis upgrade naar Windows 10 werkte de printer niet meer.

Meestal blijven geïnstalleerde printers werken na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10.

Zou jouw printer dan toch te oud zijn om nog te kunnen werken onder Windows 10? De Lexmark X1195 kwam in Nederland op de markt in april 2006. Hij zou dus al zo’n 13 jaar oud kunnen zijn.

============================

 

Vooruit, ik doe toch nog een poging. Daar gebruiken we het configuratiescherm voor. Dat zit in Windows 10 een beetje verstopt...

Klik op Start.

In de lijst met apps scrol je omlaag naar de map Systeem.

Klik op de map Systeem om die map te openen.

Klik dan op Configuratiescherm.

Het configuratiescherm zal openen. Klik in dat scherm op Apparaten en printers.

In het volgende venster klik je met de rechter muisknop op de Lexmark printer. Er verschijnt een contextmenu. In dat contextmenu moet je klikken op 'Eigenschappen van printer'.

(Dus niet klikken op 'Eigenschappen', maar op 'Eigenschappen van printer'):

image.png.34b49c395835cebe54f7299b46d54825.png

Het venster 'Eigenschappen van Lexmark X1100 Series' zal openen.

Dat venster telt een aantal tabbladen.

Klik op het tabblad Poorten.

Er moet een vinkje staan voor 'Ondersteuning in twee richtingen inschakelen'.

Als dat vinkje er bij jou nog niet staat, dan klik je in dat vakje om er een vinkje in te zetten.

Daarna klik je onderaan eerst op de knop Toepassen en dan op OK.

 

Met een afbeelding erbij waarin ik diezelfde instelling laat zien bij mijn Canon printer:

image.png.603f1e8e99b4c39778d481c42c700dee.png

En nu maar hopen dat dat voor jou de oplossing is...

aangepast door porrelaar
tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.