Ga naar inhoud

windows 7 home naar windows 10


bettina

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, bettina zei:

ik snap dat grootbeeld beeldscherm  800 600 niet

Die 800 x 600 dat zijn pixels en geen centimeters hé. Schermen die daar niet aan voldoen bestaan niet meer denk ik.

Maar je pc is achterhaald voor Windows 10. Als je die wil behouden dan zet je er beter Linux Mint op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/11/2019 om 15:25, droske zei:

Die 800 x 600 dat zijn pixels en geen centimeters hé. Schermen die daar niet aan voldoen bestaan niet meer denk ik.

Maar je pc is achterhaald voor Windows 10. Als je die wil behouden dan zet je er beter Linux Mint op.

nog even vragen waar kan ik de pixels bij mijn computer vinden dank je 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechter muisknop op een lege plek op je bureaublad. Er verschijnt dan een menu. Klik in dat menu op Schermresolutie.

In het volgende scherm moet je dan kijken wat er staat achter Resolutie. Die zal vast en zeker hoger zijn dan 800 x 600.

Meer info over (het wijzigen van) de schermresolutie in Windows 7 vind je hier: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/snelresolutieaanpassen.php

 

Je hebt tot nu toe nog geen informatie over de hardware in jouw Windows 7 computer gegeven. Met die informatie over de hardware in je pc kunnen de helpers een beter oordeel vellen of Windows 10 mogelijk is voor die pc. De informatie kun je achterhalen met het programma Speccy. Je hebt dat programma al eens eerder gebruikt, maar dat was misschien voor een andere pc.

Daarom hieronder nogmaals de instructies:

 

Download en installeer Speccy. (<-- Dit is een link; klik erop om Speccy te downloaden als je dat programma nog niet op je computer hebt staan)

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.