Ga naar inhoud

Harde schijf niet vol en toch vol


Asche

Aanbevolen berichten

Local is vrij normaal.

Maar 200 video's is wel heel veel. ( De meeste mensen zetten zoiets op de NAS)

Afbeelding en documenten amai. --> blijkbaar is het niet belangrijk want als uw harddisk of stuk gaat ben je alles kwijt.

Je kan dus gemakkelijk 50 GB overzetten naar externe harddisk of ssd of NAS of clouds zetten.

Begin dat maar eens.

 

Opgelet: altijd kopieren en dan plakken op externe harddisk of zo.

Nooit knippen en plakken want er kan altijd iets mislopen.

Daarna kan je verwijderen wat je over had gezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,

Ik heb van alle video's, foto's en bestanden 2 backups op 2 verschillende externe dragers.

Maar deze inhoud is niet het probleem, omdat ik deze zelf kan manipuleren. Wordt dit teveel, dan kan ik er bestanden van wegnemen. Het probleem zit hem in die 20 of 30 GB die blijkbaar volloopt en waar ik geen vat op heb.

Als je even optelt:

1) In het begin toen ik nog geen enkel bestand had opgeslagen, was er 10 GB ingenomen. Als ik nu op mijn Configuratiescherm bij Programma's en Onderdelen ga kijken, dan zie ik een totale grootte van 6,61 GB aan geïnstalleerde programma's. Misschien moet ik daar die 4 GB Local bijtellen, wat volgens jou een normale grootte is, dan kom ik inderdaad aan 10 à 11 GB.

2) De bestanden die ik opsla schommelen altijd tussen de 50 en de 60 GB. Dus 60 + 10 === Dan zou er ongeveer 30 moeten vrij zijn, maar mijn vrije ruimte bedraagt amper 10. Dus vraag ik mij af waaraan die 20 besteed wordt. Is het Windows die steeds zwaarder wordt en bij iedere update meer ruimte inneemt of is het rommel die ik er zou kunnen uitgooien. Snap je? En wellicht gaat het alsmaar verder. Vandaag is het 20, over een paar maanden is het 21 en ga zo maar door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stegisoft zei:

Je kan dus gemakkelijk 50 GB overzetten naar externe harddisk of ssd of NAS of clouds zetten.

Begin dat maar eens.

Ben je hier al eens mee begonnen?

 

11 uren geleden, Asche zei:

dan zie ik een totale grootte van 6,61 GB aan geïnstalleerde programma's.

dat is heus niet zo veel hoor, ik zit aan het dubbele - alles hangt er natuurlijk af wèlke programma's je binnengehaald hebt.

 

11 uren geleden, Asche zei:

Dus vraag ik mij af waaraan die 20 besteed wordt. Is het Windows die steeds zwaarder wordt en bij iedere update meer ruimte inneemt of is het rommel die ik er zou kunnen uitgooien.

Eerst en vooral: Windows werd tot voor een jaar of zo telkens groter, maar is daarna (na upgrades) welk kleiner geworden.

'k Zou zeggen: begin al eens met die 50 Gig te verplaatsen en dan kijken we even verder of er 'rommel' is die weg kan (al is 'rommel' voor mij misschien allesbehalve rommel voor jou - dat moeten we dus bekijken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.