Ga naar inhoud

Accu laptop


Aanbevolen berichten

 

 

Ik heb een Acer X554L Laptop De laatste tijd merk ik wel eens dat hij ineens afsluit. Vandaag ook weer. Wel zag ik nu een rood balkje in beeld met een tekst die snel wegging. heb toen diverse keren geprobeerd de laptop te starten wat niet lukte. Toen zag ik dat de stekker van de laptop er niet in zat. Die heb ik er in gedaan en daarna startte de laptop gelijk. Direct daarna heb ik gekeken naar het batterij icoontje rechtsonder en dat gaf aal in 3 minuten vol. Toen dacht ik het kan een batterij probleem zijn

 

Ik heb toen geprobeerd via CMD de batterij te controleren maar dat werkt niet dus heb ik BatteryInfoVieuw gedownload en geïnstalleerd.

Dit programmatje geeft aan dat de batterij nog 21%  is en dus een eind op.

Ik kan er nu een nieuwe zwaardere accu ingooien maar de vraag is of dit nodig is. Stel dat de accu totaal dood is en ik werk altijd via het lichtnet kan ik dan normaal werken of is de accu ook bij het lichtnet noodzakelijk. Als de accu sowieso onmisbaar is ook als je alleen op het lichtnet werkt dan moet er een nieuwe in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren gewerkt met een HP laptop waarvan de accu morsdood was. Het doodgaan van de accu gebeurde bij mijn laptop niet geleidelijk, maar van de ene op de andere dag. Omdat ik toch altijd op dezelfde plek werkte met die laptop, heb ik de accu niet vervangen. Ik liet de dode accu erin zitten en werkte daarna altijd met aangesloten adapter. Dat leverde bij mijn HP laptop geen problemen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.