Ga naar inhoud

Hoe Wifi installeren?


Yoyo

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, DavidB zei:

Dat is niet op telenet wifree bedoelt maar telefoons die whatsapp niet meer ondersteunen .
https://techpulse.be/nieuws/269790/smartphones-2020-whatsapp-ondersteuning/

Neen, daar heeft het niets mee te maken.

Het moet ondertussen toch wel duidelijk zijn dat het probleem is: hij kan niet kan inloggen op TelenetWifree. Hij kan dus ook niet internetten op zijn smartphone.

Trouwens, de lijst heeft het over Android 2.3.7 of ouder, maar ik kom zonet te vertellen dat zijn smartphone werkt met Android 5.1 op staat.

En zijn smartphone staat ook niet in de lijst opgegeven smartphones.

 

Quote

De nieuwe modems van telenet zijn draadloos en bevatten een ingebouwde router . Op vraag bij telenet kun je vragen om een wifi modem te laten installeren zonder ingebouwde router als je zelf een router wil gebruiken van jou .
 

Dus aan telenet vragen om een modem te plaatsen in zijn kamer? En wie gaat dit betalen? Telenet? Android? Huawei? De fout ligt bij hen, hé.

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Yoyo zei:
16 uren geleden, droske zei:

Met een AccesPoint kun je draadloos verbinding maken met de modem waarmee nu de pc via kabel verbonden is. Het is voor de bewoner een EIGEN (draadloos) toegangspunt tot de modem. Dat AccesPoint moet je zelf instellen. Dat wil zeggen dat je het een eigen SSID naam moet geven en zelf een beveiligingssleutel moet instellen.

Ik vraag me echter af of de bewoner gratis gebruik mag maken van het Internet (inbegrepen in de dagopnameprijs?) en of er een bepaalde datalimiet is ingesteld.

 

Momenteel kan hij met zijn pc surfen via de internetkabel naar zijn telefoon en zo naar telenet kabel in de straat.

Ja, dat was al geweten. Ik stelde me enkel even de vraag of er voor de bewoner kosten aan verbonden zijn en of er een datalimiet is ingesteld. Dit even los van het WiFi probleem.

 

1 uur terug, Yoyo zei:

Ik ben deze morgend met de smartphone naar de Telenetwinkel geweest.

Zij beweren dat mogelijk de versie van Android (5.1) te oud is en dat de oorzaak dan bij Huawei ligt, omdat de fabrikant van de smartphone bovendien 'zijn versie' van Android 5.1 op het toestel zet (?)

Ben eens gaan opzoeken of Android 5.1 in staat is om draadloos op het Net te gaan... https://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

Daar lees ik o.a. het volgende:

Android.thumb.JPG.c2dc21127a836fcdf2ba973cb731b152.JPG

Letterlijk vertaald:

Mogelijkheid om verbinding te maken met wifi-netwerken en gekoppelde Bluetooth-apparaten te bedienen via snelle instellingen.
 
1 uur terug, Yoyo zei:

Blijkbaar is het niet mogelijk om een recentere Android versie te installeren: als ik een systeem update vraag zegt de smartphone dat er geen updates zijn en alles op to date is. Het toestel werkt dus met Android 5.1 en dat is het dus.

Dat is inderdaad met die Huawei niet mogelijk. Het is enkel mogelijk als je een Smartphone koop met een Android One.

Ik heb er zo eentje, een Xiaomi.

 

1 uur terug, Yoyo zei:

Met andere woorden; je koopt een smartphone maar je weet dus niet of je daarmee dan toegang kan krijgen tot Telenet Wifree. Zo eenvoudig is het, volgens hen dan wel!

Het zou sinds Android 5.1 ( 2014) zeker mogelijk moeten zijn.

 

1 uur terug, Yoyo zei:

Is router hetzelfde als accespoint?

Neen. Echter, met een Wifi-router heb je dezelfde mogelijkheden als met een AccesPoint. Een Wifi router heeft echter nog meer mogelijkheden maar is duurder. In uw geval volstaat een AccesPoint omdat de bestaande modem al over voldoende Ethernet poorten beschikt. Tenminste zo heb ik het begrepen maar ik ben pas zeker nadat ik er een foto van gezien heb.

 

1 uur terug, Yoyo zei:

De technieker van het Woonzorgcentrum heeft me gemeld dat INDIEN de bewoner thuis een router (=accespoint?) staan heeft of had, dan is het uiteraard nuttig om deze even uit te proberen in het WZC. De technieker heeft er wel bij vermeld dat indien hij (de nieuwe bewoner) thuis GEEN router heeft, er dan ook GEEN AAN TE KOPEN, omdat de kans te groot is dat hij mogelijk niet werkt.

(Ikzelf heb ook geen router/accespoint, dus ik kan moeilijk helpen)

Er liggen er duizenden her en der bij de mensen ongebruikt in de kast omdat ze "te traag" worden bevonden. Iedereen wil tegenwoordig met een 1 Gigabit toestel werken. Bevraag je eens bij je vrienden en kennissen (opgelet met Corona) naar zo een oud AccesPoint. Het volstaat om er eens een test mee te doen.

 

38 minuten geleden, DavidB zei:

Op vraag bij telenet kun je vragen om een wifi modem te laten installeren zonder ingebouwde router als je zelf een router wil gebruiken van jou .

Sorry DavidB, maar dit is hier niet van toepassing. Waar u hier naartoe wil dat los je op met een eenvoudig WiFi-AccesPoint

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn toch op dezelfde golflengte dat Telenet WiFree NIET hetzelfde is als de lokale interne wifi die het personeel en directie van het WZC gebruiken?

 

En dus nu mijn vraag:

Zal

1/ de bewoner met een Accespoint toegang hebben tot Telenet Wifree?

Of

2/ is zo'n Accespoint enkel om een betere verbinding te hebben op de lokale interne wifi van het Woonzorgcentrum? Want dit laatste zal niet werken vermits zij de inlogcode van de lokale Wifi niet geven. Zo'n Accespoint verandert daar dus niets aan. Of toch wel?

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Yoyo zei:

En dus nu mijn vraag:

Zal

1/ de bewoner met een Accespoint toegang hebben tot Telenet Wifree?

Je stelt de vraag hier helemaal verkeerd. De bewoner maakt dan gewoon gebruik van ZIJN huidige toegang tot het Internet die hij nu met zijn vaste computer heeft, zij het dan met de hulp van het WiFi Accespoint. Dat laatste moet je, zoals ik eerder al zei, wel zelf instellen (SSID en beveiligingswachtwoord).  Met andere woorden, het WiFi Accespoint biedt de mogelijkheid om met om het even welk apparaat draadloos verbinding te maken met DE BESTAANDE INTERNET VERBINDING (Niet de draadloze van het wooncentrum!!!!!!). Om die verbinding te kunnen maken moet dan uiteraard eerst wel het wachtwoord ingevoerd worden dat men zelf heeft ingesteld. Logisch toch, zoniet zou het ganse woonzorgcentrum vie de bewoner op het Internet kunnen en dat is niet de bedoeling hé.

Let wel: Ik wil eerst zien (foto) of de modem die op de kamer van de bewoner staat het aansluiten van een AccesPoint mogelijk maakt!!!

 

46 minuten geleden, Yoyo zei:

Of

2/ is zo'n Accespoint enkel om een betere verbinding te hebben op de lokale interne wifi van het Woonzorgcentrum? Want dit laatste zal niet werken vermits zij de inlogcode van de lokale Wifi niet geven. Zo'n Accespoint verandert daar dus niets aan. Of toch wel?

Neen, het is een eigen WiFi verbinding naar de reeds bestaande vaste verbinding die nu al door de bewoner in gebruik is voor zijn (haar) computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/7/2020 om 15:57, droske zei:

Je stelt de vraag hier helemaal verkeerd. De bewoner maakt dan gewoon gebruik van ZIJN huidige toegang tot het Internet die hij nu met zijn vaste computer heeft, zij het dan met de hulp van het WiFi Accespoint. Dat laatste moet je, zoals ik eerder al zei, wel zelf instellen (SSID en beveiligingswachtwoord).  Met andere woorden, het WiFi Accespoint biedt de mogelijkheid om met om het even welk apparaat draadloos verbinding te maken met DE BESTAANDE INTERNET VERBINDING (Niet de draadloze van het wooncentrum!!!!!!). Om die verbinding te kunnen maken moet dan uiteraard eerst wel het wachtwoord ingevoerd worden dat men zelf heeft ingesteld. Logisch toch, zoniet zou het ganse woonzorgcentrum vie de bewoner op het Internet kunnen en dat is niet de bedoeling hé.

Strikt genomen denk ik zelfs niet dat dit een probleem is, vermits ik meende te verstaan dat er geen afzonderlijke factuur/rekening is per bewoner om internet te betalen. Maar dat weet ik dus niet met 100% zekerheid.

Op 28/7/2020 om 15:57, droske zei:

Let wel: Ik wil eerst zien (foto) of de modem die op de kamer van de bewoner staat het aansluiten van een AccesPoint mogelijk maakt!!!

Er is geen modem op de kamer. Er is enkel een draad die uit de muur tot de telefoon gaat, en dan van de telefoon tot de computer.

Hier de telefoon: De witte kabel gaat naar de computer.IMG-20200731-WA0000--.thumb.jpg.d0a06fed5fc2506f0c6cb74b8ce900b6.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de tekst niet helemaal.  En ik denk dat het ook niet van toepassing is. Er is sprake van een 'dial up connection' enz. Niets daarvan is nodig. De bewoner plugt zijn computer in de telefoon en hij heeft toegang tot internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat het hier om een VoIP-systeem (indien je dat niet kent, even Googelen). Dat is allerminst uit de prehistorie, in tegendeel, en heeft zeker niets te maken met analoge verbindingen/modems.

 

Hier ter info alvast een overzicht van de Avaya-productlijn : https://www.avaya.com/en/products/devices-and-phones/desktop-phones/

 

Helaas weet ik er te weinig over om hier behulpzaam te zijn.
Ik zie op de foto wel een tweede ethernetpoort. Misschien kan daarop een Accespoint aangesloten worden (even uittesten als je er ergens één op de kop kan tikken ?) , maar dat zal afhangen van de configuratie van het telefoontoestel.


Misschien kunnen andere lezers (of de technieker van het WZC) hiermee verder helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mijn gedacht. Het is verre van "een oubollig systeem"

Ik heb er echter ook geen ervaring mee en deel het advies van nokiaprox.

 

Als we over het modelnummer van het toestel beschikken dan kunnen we eventueel nog wat gerichter op zoek gaan naar nuttige info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.