Ga naar inhoud

Balk in Beeld


Theo2602

Aanbevolen berichten

Nu dat je het zegt, ik had het nog niet gemerkt. Dus deed ik waarschijnlijk niets fout want ik was met een ander programma bezig.

Nadat ik de fouten in Quarantaine had gezet, was er geen knop voor doorgaan.

dus sloot ik af, en nadat er terug opgestart was kwamen er ook geen meldingen, die heb ik dan opgehaald.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@kweezie wabbit en ...

 

Mag ik hier even iets melden/vragen? Ja?

Mij valt steeds op dat er, als er een scan van Malwarebytes wordt gevraagd, er meestal niet gescand wordt naar "rootkits"?

Tevens dat er daar nooit iets over gezegd wordt of dat er daar over gekeken wordt bij nazicht.!

Is daar een welbepaalde reden voor?

Ik dacht dat dat juist een meerwaarde is van dit programma.

 

Zie printscreen van het scanresultaat van Theo2602:

 

ScreenShot100.jpg.4f881ff6e6bf441c7fe33bb47181d36c.jpg

 

Niet alleen in de Premium maar ook in de gratis versie van Malwarebytes bestaat toch de mogelijkheid deze scanoptie in te schakelen via het tabblad "Beveiliging".

 

ScreenShot101.jpg.e445a38dff2384b08e5b7072daaebf37.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Theo2602,

 

Voor je mail:

- typ in zoeken (vergrootglas )"Standaard" (dit is voldoende)

- kies en klik in de lijst op "Standaard-app voor e-mail kiezen"

- in het scherm dat volgt zul jij in de groene kader "Windows mail" zien staan

 

ScreenShot100.jpg.588b957e5a1af295f4159076d7bfc6fa.jpg

- klik met links daar op

- kies en klik nu in de lijst die je ziet op "Outlook"

- "Windows Mail" zal vervangen worden door "Outlook"

aangepast door Calvus
Ik was het printscreen vergeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu Outlook als standaard-app voor e-mail ingesteld. Als daarmee je probleem verholpen is, dan vind ik het best. Als jouw probleem hiermee nog niet verholpen is, dan moet je onderstaand bericht maar lezen

 

 

36 minuten geleden, Theo2602 zei:

Als je tijd en weet hebt: als ik een mail van jullie krijg, gaat die altijd open in het mailprogramma van Windows, terwijl ik office gebruik. Hoe pas ik dat aan?

 

Een ontvangen e-mail gaat niet uit zichzelf open. Daarvoor moet je meestal eerst het programma openen waarmee jij je e-mails leest.

Als je alleen Outlook (onderdeel van het softwarepakket Microsoft Office wilt gebruiken, dan kun je je e-mailaccounts verwijderen uit de app Mail (wat meegeleverd is met Windows 10). Daarmee is de app Mail in feite uitgeschakeld.

 

Het lijkt erop dat jij nu zowel Outlook als de app Mail in gebruik hebt en dat jij in beide programma's dezelfde e-mailaccounts hebt opgenomen.

Krijg jij misschien rechts onderaan in de  taakbalk een melding als er een nieuwe mail binnen is gekomen, en klik jij dan op die melding waarna de app Mail wordt geopend? Indien ja, dan klik jij op een melding van de app Mail. En dan is het logisch dat die mail ook geopend zal worden in de app Mail en niet in Outlook. Die meldingen van de app Mail kun je uitschakelen op de volgende manier:

Klik op Start > Instellingen > Systeem

Klik in de linker kolom op Meldingen en acties

In het rechter paneel scrol je omlaag naar Meldingen van deze afzenders ontvangen.

Zoek daaronder naar de app Mail. Gevonden? Zet dan het schuifje achter de app Mail op Uit.

 

Met een afbeelding ter illustratie:

image.thumb.jpeg.448d1dd0b7fd762d376c8c6984c49978.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Calvus zei:

Mag ik hier even iets melden/vragen? Ja?

Mij valt steeds op dat er, als er een scan van Malwarebytes wordt gevraagd, er meestal niet gescand wordt naar "rootkits"?

Tevens dat er daar nooit iets over gezegd wordt of dat er daar over gekeken wordt bij nazicht.!

Is daar een welbepaalde reden voor?

Ik dacht dat dat juist een meerwaarde is van dit programma.

De meeste hedendaagse anti-virusprogramma's bieden ook bescherming tegen rootkits.

Geen enkele scanner is perfect maar met een goede virusscanner is de kans op een rootkit niet zo groot.

In geval het echt nodig is, maken we gebruik van de speciale rootkit scanner van Malwarebytes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.