Ga naar inhoud

waar staat microsoft films en tv


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik ben super 8 films aan het digitaliseren. Ze worden dan automatisch opgeslagen als mp4. Als ik die wil bekijken opent een app "films en tv' van microsoft. Nu wil ik graag een *.vob bestand openen (van een dvd) om eerst te zien wat daarin staat. Maar ik kan nergens de app films en tv op mijn laptop vinden. Ik kan ook niet met 'openen met.. ' op het internet zoeken. Die mogelijkheid is er niet. Weet iemand waar die app op mijn laptop staat? Ik kan natuurlijk wel eerst een mp4 er van maken en dan kijken maar dat is een beetje een omweg. Vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer

 

TS zoekt geen *vob bestand maar wél waar hij de app "Films en TV" kan vinden!

 

@vxvk,

 

Je zoekt de app "Films en TV" ? Is het dit?

 

- Klik op "Start"

- Klik om op het "even welke letter" van het alfabet bv. de letter "C" (maakt echt niet uit welke)

- Je ziet nu het volledige alfabet

- klik op de "F"

- En je vind .... wat je zoekt --> klik

 

Je kan ook nadat je op start hebt geklikt gewoon naar de letter F scrollen.

Je vind er "Films en TV" --> klik

 

ScreenShot010.jpg.c1cc9f9b2b78560056549ef8b2acd15b.jpg

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik kan de app films en tv best vinden in het startmenu maar als ik een vob bestand wil openen, wordt natuurlijk gevraagd met welke app ik dat wil doen. Dan kan ik films en tv niet vinden op de pc maar natuurlijk wel in het startmenu. En als ik die app gestart heb, kan ik niet via bestand of zoiets het vob bestand openen. Ik kan wel al mijn mp4's afspelen. Normaal moet je toch met 'openen met' een app op je pc kunnen vinden? Dus ik kan films en tv wel vinden. Dat is het probleem niet. Maar ik heb in program files, ook in program files (86) gezocht en verder op mijn hele pc maar nergens staat films en tv, ook niet onder microsoft. Ik denk dus dat het een web-applicatie is. Maar zelfs dat lukt niet bij het zoeken naar een app want ik kan bij 'openen met' ook niet naar een webapplicatie zoeken. Ik kan alleen maar op de pc zoeken. Ik heb ook al met de rechtermuisknop op de app geklikt, Vaak vind je dan op deze manier de plek op je pc. Maar ook dat lukt niet. Dus mijn oplossing is voorlopig om van de vob's mp4's te maken. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip van kweezie wabbit. Zelf heb ik VLC media player ook ingesteld als standaard videospeler.

 

13 uren geleden, vxvk zei:

Maar ik heb in program files, ook in program files (86) gezocht en verder op mijn hele pc maar nergens staat films en tv, ook niet onder microsoft. Ik denk dus dat het een web-applicatie is.

Nee, de app Film en tv is geen webapplicatie. Deze app staat echt op jouw pc, maar dan wel in een verborgen en beveiligde map.

De app staat in C:\Program Files\WindowsApps. In die map staan standaard meegeleverde apps van Windows 10 (zoals Weer, Skype, Foto's, Nieuws), maar ook de apps die je eventueel via de Microsoft Store hebt gekocht.

De map WindowsApps is, zoals ik al schreef, een verborgen map, maar nadat je in de Verkenner een vinkje hebt gezet voor 'Verborgen items' krijg je hem nog niet te zien. Daarvoor moet je bij Mapopties > Weergave eerst nog het vinkje weghalen voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'.

En dan zie je de map WindowsApps wel, maar krijg je er nog geen toegang toe:

image.png.c11a3851fcccafd4743368aadcb527ca.png

Als je klikt op Doorgaan, krijg je het volgende venstertje te zien:

image.png.b8daeee4458d044e470d949366d76c9d.png

Via Eigenschappen > tabblad Beveiliging kom je er dan achter dat TrustedInstaller de eigenaar is van die map en dat jij als gewone  gebruiker weinig rechten hebt:

image.png.86b6e6ecaf5614b10713fbdfc56cbbae.png

Nu kun jij die rechten wel aan jezelf toekennen, maar dat raad ik af. Niet gaan knoeien met de rechten van die map!

 

Via het programma TreeSize dat ik als administrator uitvoerde, kreeg ik wel toegang tot de map WindowsApps. Ik wijzigde niets, maar keek alleen waar de app Film en tv zich bevond. Op het eerste gezicht lijkt de app Film en tv er niet te zijn, maar dat komt omdat hij in die map een andere naam heeft, namelijk ZuneVideo. Hieronder zie je de inhoud van die map:

image.thumb.png.cc68060418dd41f298c59b95e78e4898.png

Nu weet je waar die app op jouw pc staat, maar verder kun je niet veel met die informatie. 😉

Gewoon VLC media player gaan gebruiken. Prima programma!

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooi speurwerk van porrelaar  👍

 

18 uren geleden, vxvk zei:

Normaal moet je toch met 'openen met' een app op je pc kunnen vinden?

Geen enkele standaard-app in Windows 10 kan een DVD (dat zijn .vob-bestanden) afspelen.

 

Daarom zal je bij rechtsklikken op een .vob-bestand nooit 'films en tv' of een andere microsoft-app zien: Windows 10 kan er niet mee overweg. Klik hier

voor een lijst van de ondersteunde indelingen van die app.

 

Om diezelfde reden kan je dus ook vanuit 'films en tv' geen .vob-bestanden openen.

 

Daarom is het een goede tip om de gratis VLC media speler te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Natuurlijk... Vlc media! Die heb ik vroeger veel gebruikt toen ik de dvd's naar mp4 overzette. Die ga ik downloaden. Maar ik ben wel blij dat ik nu weet waar Films en tv staat. Ik had ook mijn wifi uitgezet om te kijken of het geen webapplicatie was. Maar alles werkte gewoon. Maar nu kan ik weer verder. Nogmaals bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.