Ga naar inhoud

Laptop voor Lightroom en Photoshop


Jasper

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Dasle zei:

Ik ben niet heel bekend op het gebied van laptops, als ik de review lees dan komt die er niet super goed uit. 

Wat me ook opvalt is dat dit vrij dikke/grote laptops zijn. 

 

Als ik dat vergelijk met een macbook is dat echt bizar. Weet u of er vergelijkbare laptops zijn in formaat aan de macbook maar dan windows draaien?

Omdat ik de laptop veel buitens huis gebruik is dat dus ook vaak op een bank op schoot. De laptop die ik nu heb wordt dan snel warm (oude gaming laptop). 

Ik ben bang dat deze laptops het zelfde probleem gaan hebben. 

 

En enorm bedankt voor de hulp die u biedt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jasper zei:

Ik ben niet heel bekend op het gebied van laptops, als ik de review lees dan komt die er niet super goed uit. 

In feite zijn het gaming laptops maar daar zijn ze niet zo goed geschikt voor omdat het scherm een te hoge respons tijd heeft.

Qua kleuren zouden ze wel goed zijn en een lange batterij duur.

7 uren geleden, Jasper zei:

Wat me ook opvalt is dat dit vrij dikke/grote laptops zijn.

Daar ze bedoeld zijn als gaming laptops met een zwaardere grafische kaart zit er een stevige koeling op om alles koel te houden.

 

7 uren geleden, Jasper zei:

Omdat ik de laptop veel buitens huis gebruik is dat dus ook vaak op een bank op schoot. De laptop die ik nu heb wordt dan snel warm (oude gaming laptop). 

Op een bank is niets mis mee maar als je de laptop op je schoot gebruikt sluit je bij de meeste laptops de luchttoevoer naar de koeling af.

En dan word deze idd warm of kan zelfs overhitten.

Het is niet aangeraden om je laptop op je schoot, deken af andere ondergrond te gebruiken waar deze wat in kan wegzakken.

 

Van de links die je plaatste lijkt me de tweede grafisch sterker te zijn daar deze voorzien is van een GeForce GTX 1650 Ti.

Zal eens wat reviews opzoeken want deze zijn redelijk recent, eens kijken of we wat kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jasper zei:

Nou zocht ik ook naar een review van de laptop in combinatie met Photoshop

Dat zal moeilijk of niet te vinden zijn die specifiek over deze laptop en Photoshop gaan helaas.

Men zoektocht naar een review van deze HP Spectre x360 Laptop leverde niet zoveel op, maar op YouTube had ik meer geluk.

In het eerste filmpje wat ik vond werd er zelfs verwezen naar een andere laptop van HP namelijk de HP Envy 15.

 

 

 

 

Op Tweakers vond ik nog een review van de HP Envy 15 en is van eind 2020 -> https://tweakers.net/reviews/8256/hp-envy-15-oledscherm-voor-beeldbewerkers.html

Bekijk en lees de reviews op je gemak door en laat dan eens weten welke van deze modellen je voorkeur geniet en waarom.

Veel kijk leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm bedankt voor de reviews. 

 

Persoonlijk vind ik de Spectre mooier om te zien en ben ik wel onder de indruk van het 2 in 1 principe. Echter is het laatste een Nice to have en om de looks kies ik de laptop niet. 

 

De envy biedt gewoon meer power voor het geld. Ik kan dan alleen niet gaan voor de i9 dat is toch echt te veel geld. Maar ik neem aan dat de i7 ook geschikt zal zijn voor photo editing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Spectre ziet er qua design moderner uit dat staat vast, maar blijkbaar presteert deze laptop met dezelfde processor als de Envy toch minder.

Zoals ik het eruit kan opmaken is de koeling van de Envy beter waardoor deze tot hogere prestaties in staat is.

Een ander punt wat me is opgevallen is dat het geheugen bij de Spectre gesoldeerd zit op het moederbord, een uitbreiding of reparaties kan je dan vergeten.

Bij de spectre heb je een GTX 1650 Ti en bij de Envy heb je een RTX 2060 Max-Q die al vlug een de helft krachtiger is.

 

51 minuten geleden, Jasper zei:

Maar ik neem aan dat de i7 ook geschikt zal zijn voor photo editing?

Deze is zeker geschikt voor photo bewerking, mocht je professioneel bezig zijn hiermee dan zou je een I9 kunnen overwegen maar ik vind niet dat dit voor hobby doeleinden gerechtvaardigd is.

500€ is toch veel geld voor de extra performance die een I9 je bied.

Een teamlid liet me weten dat Lenovo eind maart een serie laptops op de markt gaat brengen met de nieuwste Ryzen 5000 serie processoren en daar zitten wel exemplaren tussen die krachtiger zijn dan die van Intel maar dan zal je nog even moeten wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.