Ga naar inhoud

WiFi uitbreiden (Telenet)


Mr Red

Aanbevolen berichten

Graag had ik wifi in de tuin gehad,  dit om een buitencamera te kunnen connecteren met het thuisnetwerk.

 

De situatie:

Telenet modem in de garage , aangesloten op een wifi powerline set( 1 in garage de andere in de living) . Nu had ik  graag nog een extra booster /repeater in de veranda geplaatst om dan zo wifi te bekomen tot in onze tuin.

 

Bij Telenet kan een extra booster enkel gehuurd worden, maar ik koop liever een. Na wat googelen zou het merk Devolo compatibel zijn met de powerline sets van Telenet.

 

1. Klopt dit ?

2. Graag had ik mijn powerline set van Telenet behouden en dus enkel 1 uitbreiding gekocht, kan dit of moet ik een volledig nieuwe set van 3 bij Devolo aanschaffen ? 

3. Wat kies ik best uit hun assortiment... Link

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus deze  EnGenius Acces Point  werkt ook via het elektriteitnet connecteert met de powerline set van Telenet ? Of hoe gebeurd de installatie ? 

 

Is wel wat steviger prijskaartje inderdaad, maar deze rijkt dan misschien verder dan zo een devolo 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mr Red zei:

Is wel wat steviger prijskaartje inderdaad, maar deze rijkt dan misschien verder dan zo een devolo 🤔

 

Devolo is ook prima hoor en heeft ook prima apparaten in hun gamma : gebruik zelf zo'n Gigaset + Satelitte opzet.

Maar goedkoper zal je er niet mee af zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, wist ik niet.

Het is ook niet de bedoeling om problemen te creëren waar er geen zijn. 

 

De afstand van veranda tot  waar ik de camera wil plaatsen is zo een 30 meter... Dus dan zou deze EnGenius beetje Overkill zijn ?

 

Ik contacteer nog even de Devolo siteen bekijk wat zei me aanraden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr Red,

 

Lees hier eens even:

En ... ik heb inderdaad nog steeds zo een Devolo dLan 1200+ WiFi AC Starter kit ... ben er steeds zeer tevreden over.

Ligt nu wel meestal ongebruikt in de kast omdat ik tijdens een zeer recente renovatie,  UTP-kabels in de muren gelegd heb in/op de plaatsen waar ik graag internet wil hebben.

De Devolo enkel zeer sporadisch, meer niet dan wel, in gebruik als ik op het terras, dat toch spijtig genoeg een 20-tal meter van de Telenet modem verwijderd is, wil internetten met laptop.

En dan nog verbind ik de laptop met een utp-kabel aan de Devolo adapter en heb steeds een stabiele verbinding.

 

Ik dacht wel dat deze kit niet meer te koop is.

Mogelijks noemt deze kit nu Magic 1 WiFi Starter Kit - volgens jouw gegeven link - te koop voor ± €150.

Volgens de informatie: "Surf overal in huis met hoge snelheden van 1200 Mbps" lijkt het mij toch op de beschrijving van de oudere "Devolo dLan 1200"

 

Moeilijke keuze hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Digicafee zei:

En kleine upgrade naar de meer moderne versie kan ook : wordt dan Magic 2 serie ... met 1, 2 of 3 UTP poorten erin.  Gaat de snelheid nog verdubbelen tot maximaal 2400 Mbps

 

Deze opmerking doet niet ter zake voor de TS. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.