Ga naar inhoud

WiFi uitbreiden (Telenet)


Mr Red

Aanbevolen berichten

Op 15/7/2021 om 18:13, Mr Red zei:

 

Ik was van plan om mij de startkit te kopen, maar Devolo beweert dat de uitbreiding ook connectie kan maken op de Telenet set. 

Op de Telenet adapters staat een drukknopje met security op, dit moet ingedrukt worden om het connecteren met andere adapters, bij Devolo moet dan het huissymbool worde  ingedrukt binnen de 2min en klaar , of dat beweren ze toch 🤷‍♂️

En moest het toch niet werken ( hoogst wrs...) , dan koop ik mij nog de starterkit er bij. Ik heb toch starterkit en 1 uitbreiding nodig,  1 aan de router,  1 aan tv en dan 1 in veranda.  

En hopelijk heeft deze in de veranda dan voldoende  wifi bereik of heel deze cinema dat al 2weken duurt is voor niets geweest 🙈😂

 

Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg,  top 👍🏻

 

Ik ben blij voor jou dat ik mij schromelijk heb vergist in de compatibiliteit van de Telenet adapter en de Devolo! :blush:

 

Maar, ... nu schrijf je dat je toch nog een Magic 1 WiFi Starter Kit zou nodig hebben.

Gooi jij graag met geld?

 

Als ik verder ga op wat jij zelf schreef kreeg je 20% korting op die Single adapter op de website van Devolo en betaalde je: €99,90 - 20% maak80t €79,90

Nu overweeg je toch ook nog een Magic 1 WiFi Starter Kit aan te schaffen (ook bij Devolo?) aldaar geprijsd aan €149,90

Dan zou je in totaal €79,90+€149,90 = €229,80 betalen voor je Devolo installatie, ja?

 

 

Had je dan niet véél beter van in het begin vermeld dat je meerdere "uitbreidingen" in gedachten had?

Ja toch!

Want dan zou ik of anderen je, omdat Devolo toch je voorkeur had, de Devolo Magic 1 Multiroom Kit aangeraden hebben. (want ... beide voorgaande aankopen vormen deze kit)

Deze kost bij Devolo €239,90

 

Dan had ik je ook kunnen adviseren deze Kit niet aan te kopen bij Devolo omdat: de Devolo Magic 1 Multiroom Kit ook al te koop is voor €177 en wel hier:

- https://www.coolblue.be/nl/product/821367/devolo-magic-1-wifi-multiroom-kit.html

- https://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-powerline-magic-1-wifi-multiroom-kit-8371-1777589.html

- https://www.vandenborre.be/powerline-adapter/devolo-magic-1-wifi-multiroom-kit

 

Dat zou een slok van € 52,80 gescheeld hebben op een borrel. (€229,80 - €177,00)

 

In elk geval veel succes.png.281fd0020b88960993df166bf753401a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Devolo - Telenet connectie probleem opgelost, op naar het volgende probleem 😔

 

Hoe zet je een Devolo  vast op 2,4Ghz ? 

Nu gaat deze vaak over naar  5Ghz met als gevolg dat de buitencamera niet meer connecteert omdat deze enkel op 2.4Ghz werkt.

In mijn Telenet instelling heb ik alles al op 2,4Ghz gezet,  wanneer ik dan kijk via wifi analyzer  staat de Devolo toch vaak op 5G 🤔

 

Support team van Devolo ook maar is om raad gevraagd.

 

@Calvus

Zal in de toekomst alles nog duidelijker proberen uitleggen.

Had gewoon 1 uitbreiding nodig die op mijn Telenet powerline set werkte, dat was het eigenlijk. Hoefde voor mij geen Devolo te zijn, elk merk was goed, wou indien mogelijk gewoon 1 uitbreiding kopen ipv terug een ganse set van 3.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Calvus

Naar waar mag ik de fles wijn sturen om u te bedanken 👍🏻😁

 

Alvorens ik mijn post hier zette had ik diezelfde handleiding al eens doorlezen,  incl pag 34 waar staat dat je de frequentie kan kiezen. Maar waar ik blijkbaar volledig over gelezen had was dat Devolo een app had en je daar al die instellingen kon terug vinden , ik dacht dat dit bij de Telenet app moest gebeuren 🤦‍♂️

Nu ok... ipv een dagje in de tuin te werken wad het een dagje vloeken op wifi verbinding en nogmaals recette en herconfigureren enz ... weer wat bijgeleerd zullen we denken, dankzij u snelle hulp , waarvoor dank !

Camera hangt , heeft goed ontvangst  en geeft live goed beeld. Enkel de meldingen komen niet altijd door maar da zal zoals François al schreef aan mobile Vikings liggen.

 

Ik denk dat dit topic mag gesloten worden, dank aan iedereen die geholpen heeft 👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.