Ga naar inhoud

WiFi uitbreiden (Telenet)


Mr Red

Aanbevolen berichten

Even een update,

 

Heb dus Devolo site even gemaild en erg snel antwoord gekregen.

 

Deze raadde me de DLine 550 Wifi single powerline aan voor mijn situatie en ik kreeg er zomaar nog wat korting bovenop,  goede service dus.

Wanneer ik het heb kunnen testen post ik nog een update.

 

Iedereen bedankt voor de info !

aangepast door Mr Red
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een update posten.

 

Devolo na 2 dagen reeds toegekomen,  snelle verzending  dus.

Instructieboekje gevolgd,  wat vrij beknopt is  (begrijpelijk aangezien de installatie ervan op enkele toetsen klaar is)... als alles meteen werkt dan toch.

 

Het pairen met mijn Telenet adapters lukt dus niet.

Wanneer de Devolo in het stopcontact steekt knippert het huissymbool rood.

Drukt ik nogmaals op het huissymbool begint deze wit te knipperen,  klaar om te pairen dus. Mijn Telenet adapter aan men modem laat ik vervolgens ook pairen door de security knop 3 sec in te houden,  groen huissymbool lampje knippert... dus tot hier toe alles normaal.

Maar na 2min van proberen pairen gaat de Devolo steeds weer rood knipperen en lukt het dus niet op te pairen met de adapter van Telenet. 

 

Heb al contact gehad met Devolo support team , welke steeds erg snel antwoord geven, maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden. 

 

Ofwel lukt het pairen tussen mijn type van Devolo ( dLan 550 wifi )en Telenet niet of ik doe iets fout 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, dat is inderdaad ook zo.

Maar nu wil u hetzelfde bereiken met de Devolo's - dus moet u die ook pairen met de router (wat u modem noemt, maar bij Telenet als ik mij niet vergis zijn dat 2 aparte dozen aan de muur...)

Hoe u de router in WPS zet om te kunnen pairen weet ik niet, dus zult u bij Telenet zelf moeten terugvinden, staat zonder twijfel wel op hun support paginas op de website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier verschillende keren " Devolo's ", in meervoud,  maar ik heb dus maar 1. Heb geen net set gekocht omdat deze zouden compatibel zijn met die adapters van Telenet. Maar ik vermoed dat dit niet klopt of ik doe iets fout 🤷‍♂️

 

Heb er een afbeelding bij gezet ter verduidelijking.

Heb dus 1 Devolo,  dLan 550 wifi  die ik wil pairen aan mijn adapter rechts op de foto welk is aangesloten op de modem.

 

Eerst pairen met de modem heb ik ook geprobeerd,  WPS pair knop op modem gebruikt, nadien huissymbool op Devolo... Na 2 min zoeken gaat dit symbool weer op rood knipperen,  dus pairen mislukt.

 

Ik vermoed dat deze Devolo enkel werkt als uitbreiding van een bestaand Devolo set.

Nog even afwachten wat hun support team terug stuurt van oplossing,  en anders zal het retour verzonden worden vrees ik en zoek ik een andere oplossing.

20210709_153249.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.