Ga naar inhoud

WiFi uitbreiden (Telenet)


Mr Red

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, p38cyq zei:

Dat is een goede beslissing.

Aansluiten via WiFree kan zeker niet werken, het aansluitprotocol is immers EAP (vereist een Telenet Login + paswoord) ipv. WPA/PSK legitimatie van je eigen netwerk. 

Vergelijk het met je wagen, als deze WiFi ondersteunt.

 

- je kan dan aanloggen op je eigen netwerk (WPA/PSK) en eventueel traffic-data binnenhalen als je nog voor je garage (modem/router) staat - je auto moet dit wel kunnen ondersteunen.

- je kan ook aanloggen op Telenet WiFree (login + paswoord vereist!)  en dezelfde data kan dan gedownload en geupdated  worden "en route".

- tenzij vergissing ken ik geen IP-camera's die EAP ondersteunen.

 

Eea. ter info voor gelijkaardige gevallen.

aangepast door p38cyq
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mr Red zei:

Inderdaad,  geen wifree op de plaats dat ik het nodig heb 🤷‍♂️

Heel logisch, behalve voor die ene man die hier de boel op stelten is komen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar ff een update.

 

Support team van Devolo geeft toe dat ze fout waren met het aanraden van de dLan 550, deze kon niet gekoppeld worden aan de powerline set van Telenet omwille van een g.hn standaard (geen id wat dit juist is ).

Het mocht retour gestuurd worden en 2dagen later stond het bedrag al terug op mijn rekening, goede service dus.

 

MAAR... hun nieuwere versies Magic 1 wifi & 2 wifi ondersteunen dit g.hn standaard wel waardoor deze wel kunnen gekoppeld worden.

Heb dus beslist om de magic 1 wifi single te proberen,  kreeg er ook nog eens 20% korting op en indien het terug niet lukt gaat dit gewoon weer retour. 

Wanneer ik het kunnen testen heb post ik nog even een update.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr Red,

 

Ik vrees dat je weer niets kunt met die adapter "Magic 1 WiFi  Single " ! (wordt ook beschouwd als uitbreiding en is zeker niet compatibel met Telenet)

Om deze adapter te laten werken moet je tijdens de installatie op een knop "dataversleuteling" drukken.

Vraag me dan af waar je die knop gaat vinden op je Telenet-adapter?

Bijkomend die "Single" adapter" kost, als ik het goed heb bij Devolo €99,90.

Met de verkregen korting van 20% maakt dat dan € 79,90

 

In een van mijn vorige berichtjes gaf ik je de prijzen van de "Magic 1 WiFi Starterkit" (= 2 adapters) die te koop zijn voor "zeggen en schrijven" €109 --> amper €3O meer dan voor je ene adapter!

En ... dan ben ik er voor de 200 % zeker van dat het gaat werken!

 

Want op de ene adapter staan géén drukknopjes, wél een knopje aan de rechterzijkant en deze is = "dataversleuteling" -knop --> in de drukken binnen de twee minuten.

De ander heeft twee drukknopjes ( een huisje en het wifi teken) op de voorkant (=jouw single adapter die je bestelt hebt) en deze werkt niet zonder die andere adapter.

 

Begrijp je het verschil niet lees an eens onderstaande installatie instructies eens!!!

 

Handleiding '2 adapters) Magic 1 Starterkit: https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/magic-1-wifi/documents/45692_dev_Magic_WiFi_2-1-2_Installflyer_V21.pdf

Handleiding 'losse adapter) enkel Magic 1 Single: https://www.devolo.be/fileadmin/Web-Content/DE/products/hnw/magic-1-wifi/documents/45691_dev_Magic_WiFi_2-1-1_Installflyer_V10.pdf

 

Veel meer kan ik je hier niet over vertellen - kijk wel nog eens naar het verschil in prijs:

- 1 Single adapter = €99,90 --> minus de verkregen korting € 79,90

- Starterkit - 2 adapters = indien je wil aan €109 --> én de zekerheid dat beiden gaan werken.

 

aangepast door Calvus
Korting vergeten te verrekenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Calvus

Ik was van plan om mij de startkit te kopen, maar Devolo beweert dat de uitbreiding ook connectie kan maken op de Telenet set. 

Op de Telenet adapters staat een drukknopje met security op, dit moet ingedrukt worden om het connecteren met andere adapters, bij Devolo moet dan het huissymbool worde  ingedrukt binnen de 2min en klaar , of dat beweren ze toch 🤷‍♂️

En moest het toch niet werken ( hoogst wrs...) , dan koop ik mij nog de starterkit er bij. Ik heb toch starterkit en 1 uitbreiding nodig,  1 aan de router,  1 aan tv en dan 1 in veranda.  

En hopelijk heeft deze in de veranda dan voldoende  wifi bereik of heel deze cinema dat al 2weken duurt is voor niets geweest 🙈😂

 

Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg,  top 👍🏻

 

 

@p38cyq

Heb de wildcamera van comfort company gekocht. Deze had een zonnecel ingebouwd wat wel handig leek

Nu een paar dagen  getest en tot nu toe best ok, enkel krijg ik geen meldingen op gsm binnen bij detectie... Moet ik nog is naar zoeken hoe dat komt.

Link

aangepast door Mr Red
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Mr Red zei:

Nu een paar dagen  getest en tot nu toe best ok, enkel krijg ik geen meldingen op gsm binnen bij detectie... Moet ik nog is naar zoeken hoe dat komt.

Dat is een wifi camera met een bewegingssensor . Van zodra de vos gedecteerd via de sensor gaat de camera beginnen filmen en stuurt die via het mobiele netwerk een signaal naar je GSM , en kun je meekijken op je GSM wat de vos aan het uitspoken is . De beelden worden bewaard op een SD kaartje die je later nog altijd kan herbekijken .
In je GSM zit een micro SIM kaartje van je GSM operator .Welk bundel heb je bij telenet ? TV en internet en voor je mobieltje bij een andere operator of alles in één pakket , TV - Internet en mobiel internet

Is dat een herlaadkaartje of heb je een mobiel abonnement  . Als het een herlaadkaartje is zal enkel de camera met de geïinstalleerde app geïnstalleerd  worden en dat is alles . Wil je al de functies van de camera gebruiken zul je een mobiel abonnemt nodig hebben .
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210422_98980629

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update nr 3,

 

Devolo magic 1 wifi toegekomen en getest... geloof het of niet, het werkt 😳😁.

 

Devolo in stopcontact,  ff wachten tot het huissymbool van constant rood naar knipperend rood gaat.

Op huissymbool drukken, begint wit te knipperen.

Bij Telenet adapter die verbonden is met de modem, op security knopje 3sec indrukken.

Na 2min gaat Devolo huissymbool vast wit branden.

Bij u Devolo netwerk wat nu tussen de lijst staat, wachtwoord ingeven dat  achteraan de Devolo staat.

Klaar 🤷‍♂️

 

 

Dus bij deze is het mogelijk om een Telenet powerline set te koppelen aan een uitbreiding van Devolo,  wel opletten dat je de magic neemt, enkel deze ondersteunen hetzelfde standaard ding.

Hoever de wifi reikt heb ik nog niet kunnen testen, zal iets voor morgen zijn.

 

 

@Francois DB

Bedankt voor de info. 

Voor mijn tel en mobiel  internet ben ik bij mobile Vikings.

De melding komen soms wel door , maar niet altijd...  waarschijnlijk een instelling die niet juist staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.