Ga naar inhoud

WiFi uitbreiden (Telenet)


Mr Red

Aanbevolen berichten

@Mr Red,

 

Voor zover ik ervan begrijp heb je inderdaad een "uitbreidings-adapter" gekocht.

Als ik je link  dLAN® 550 WiFi Powerline Single volg dan kan je er kiezen voor drie versies: de single - de starters kit - de network kit.

Weet dat de adapters dLAN 550 maar goed zijn voor een snelheden tot max 500 Mbps.

Ging je voor deze versie dan had je de "starters"-kit (€119,90) moeten nemen.

 

In mijn vorige berichtje meldde ik dat ik in het bezit ben - en er zéér tevreden over ben - van een Devolo dLAN 1200+ WiFi ac starters kit (= twee (02) adapters)

Deze set is niet meer beschikbaar onder die naam.

 

Eerder meldde ik dus toch ook dat deze set nu te koop is onder de naam "Magic 1 WiFi Starter Kit", op de website van Devolo voor €149,90 !!! ... (€30 meer dan de starters-kit dLAN 550)

Surf met deze set tot snelheden tot 1200 Mbps!

Ik zou dan toch voor deze gegaan hebben.

 

Diezelfde set is echter te koop voor €114 (!!!) bij  Bol dot com  ... (dus nóg minder dan de dLAN® 550 WiFi Powerline Starter Kit en zelfs de Magic 1 WiFi Starter Kit op de website van Devolo zelf)

En amper €34 meer dan de single adapter die je nu hebt.

 

Ook te koop voor €109 (!!!) bij Klik hier ... (dus zelfde opmerking als hierboven)

Nog voor €109 Klikje

 

 

Handleiding van de Magic 1 WiFi Starter Kit: Klik hier

 

Indien je de mogelijkheid hebt om de single adapter terug te sturen en geld terug te krijgen, zou ik het doen.

Overweeg dan eens de aankoop van de Magic 1 WiFi Starter Kit.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit topic meerdere malen gelezen en spring er toch even in. Voor de TS wordt het een beetje onduidelijk door een aantal zij-discussies.

 

Mocht ik het goed begrijpen: TS wil een IP-camera ophangen in de tuin. Het signaal vanuit het aansluitpunt van de modem is niet toereikend. Wat ik vermoed is dat de camera ergens in of buiten een schuurtje of schutting gehangen zal worden. Ik neem aan dat de camera ook van stroom voorzien moet worden. En dan is dus een adopter voor internet via het stroomnetwerk het meest stabiele en eenvoudige. Wifi- hoe goed je punten dan ook, hebben altijd last van storing of mengen van signalen door buurtmodem.  Mijn advies is dan ook de TS verder te helpen met het opzetten met de verbinding via de AC. Aansluiting op de modem (zie de foto van TS) ziet er goed uit. Ook al is een meterkast niet de meest ideale plaats. Maar wat dat betreft hebben jullie bij de provider geloof ik niet veel keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu net wat ik TS wil uitleggen.

 

Zijn Devolo adapter kan niet "gepaired" (zoals TS het uitdrukt) worden met de adapter van Telenet.

Deze adapter wordt verkocht als uitbreiding van een reeds bestaande Devolo installatie.

Waarschijnlijk heeft het Devolo Support team TS verkeerdelijk begrepen of foutief geïnformeerd?

 

ScreenShot101.png.aa9d780b6a31e2dacc20f56253054092.png

 

De adapter in zijn bezit kan niet zelfstandig werken. Daarop zou, als het goed is achteraan een "WiFi-key" moeten staan.

Daarvoor is er die andere adapter nodig, waarop zich  aan de zijkant rechts "de knop voor de dataversleuteling " te vinden is.

Dan pas zal het netwerk geconfigureerd zijn.

Vervolgens kan TS zijn WiFi-verbinding kunnen configureren op een Smartphone, tablet, laptop, ... waarvoor hij die eerdere genoteerde "WiFi-key" nodig heeft.

 

Ook hier de handleiding van de dLAN 550 WiFi : Klik.

 

ScreenShot100.jpg.351f54d4414f00a70bc9d4cdc27c62c3.jpg

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Calvus,

 

Als eerst bedankt  voor al je nuttige info, top 👍🏻

 

Het Devolo support team heeft mij inderdaad verkeerd geïnformeerd of begrepen,  had nochtans duidelijk beschreven hoe mijn huidige situatie was ( dat ik reeds een powerline set had van Telenet en of dit compatibel was met hun Devolo adapters...) en waarvoor ik de wifi uitbreiding nodig had. Daar kreeg ik als antwoord op dat dit geen probleem was ( dus compatibel met Telenet) en deze raadde mij dus de dLan 550 wifi aan.

 

Ik vond dit van in het begin al wat vreemd, 2 verschillende merken combineren lukt meestal niet, maar ok... ieder zijn stiel dus vertrouwde ik het op dat dit ging werken,  niet dus...  je hebt dus weldegelijk een devolo starter set nodig om daarop deze dLan 550 op te connecteren.

Ik wacht nog even hun laatste voorstel af, en dan beslis ik om bij hun ook zo een starter set te kopen of gewoo  de dLan 550 te retouren.

 

 

@Captain Kirk

De camera die ik wil plaatsen komt aan mijn kippenren achteraan de tuin, deze camera werkt op zonne-energie. We hebben  hier nogal last van vossen of andere roofdieren die onze kippen komen pakken en ook af en toe last van boefjes die langs de tuinen door hun materiaal zoeken in de tuinhuizen 😤 

 

Ik heb daar geen stopcontact  in de buurt dus de enige optie lijkt me via wifi tot daar te geraken om wat beelden te kunnen bekijken/opslaan voor als we terug eens bezoek krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, francoisdb zei:

Hoe kan ik de wifi camera laten connecteren met mijjn wifi netwerk .

Als de signaalsterkte van het eigen Telenet WiFree netwerk voor de camera in de tuin sterk genoeg is dan is dat ook het geval voor eigen Telenet WiFi netwerk. Waarom dan blijven hameren op Wifree ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mr Red zei:

 

 

@Captain Kirk

De camera die ik wil plaatsen komt aan mijn kippenren achteraan de tuin, deze camera werkt op zonne-energie. We hebben  hier nogal last van vossen of andere roofdieren die onze kippen komen pakken en ook af en toe last van boefjes die langs de tuinen door hun materiaal zoeken in de tuinhuizen 😤 

 

Ik heb daar geen stopcontact  in de buurt dus de enige optie lijkt me via wifi tot daar te geraken om wat beelden te kunnen bekijken/opslaan voor als we terug eens bezoek krijgen.

 

In dat geval zou je ook een wildcamera kunnen overwegen. Beelden worden opgeslagen op een geheugenkaartje. Batterijduur afhankelijk van het bedrag dat je wil besteden...4 tot 8 weken. Via deze link kan je meer info lezen, kopen kan je vaak elders goedkoper.

 

Zelf heb ik voor een goed wifi ontvangst een outdoor tp -link acces-point geplaatst. Deze heeft bij mij een bereik tot minstens 30 meter, kan zowel via 2.4 als 5 ghz werken. Er zijn heel wat opties aanwezig om een goed bereik te garanderen. Ook wat betreft verschillende kanalen om geen conflict te veroorzaken met buren. Indien de afstand van de garage tot aan je veranda niet te groot is kan je het acces point in de garage hangen.

 

Anders zou je best een netwerkkabel trekken tot aan de buitenmuur waar je het acces point kan hangen. Stroom kan via netwerkkabel indien je een PoE switch- zulk switch zorgt voor stroomvoorziening-  gebruikt in je garage vanaf waar de netwerkkabel vertrekt.

 

Persoonlijk heb ik zo een goed wifi netwerk met zulk toestel dat ik wifi van telenet uitgeschakeld heb, router/ modem van providers zijn vaak zwakker op dit vlak.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

@francoisdb

 

Goeie tip om het via wifree te proberen, had ik nog niet bij stil gestaan dat dit bestond.

Wat is er mis met de installatie?  Bedoel je de foto van de modem enz op?

 

@clarkie

 

De camera  die ik wil ophangen is een wildcamera. Maar ik had graag ook live kunnen kijken of melding krijgen, daarvoor heb ik wifi nodig. 

 

Ik denk dat ik ook gewoon zo een outdoor wifi acces point ga plaatsen, indien het met die wifree ook niet zou lukken.

Was er eerst niet zo voor omdat ik niet thuis ben in het instellen  ervan en geen problemen wil creëren waar er geen zijn naar storingen toe van andere netwerken van buren.

Bedankt voor de link, bespaart  me al een hoop opzoekwerk. Zo een acces point kopen is 1 ding, een juiste keuze maken uit de 101 merken en types is weer een ander ding als je niet weet waar op te letten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Mr Red zei:

 

 

Goeie tip om het via wifree te proberen, had ik nog niet bij stil gestaan dat dit bestond.

 

 

 

 

 

 

Je eigen wififree signaal zal helaas vaak niet sterker zijn dan het eigen wifi telenet signaal wegens komende van de dezelfde router/ modem. maar niet geschoten is altijd mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad,  geen wifree op de plaats dat ik het nodig heb 🤷‍♂️

Ivm de outdoor acces point,   als ik het goed heb  kan je deze enkel verbinden via utp kabel komende van de modem ... Dan gaat dit voor mij ook niet de makkelijkste oplossing worden. 

Dan toch maar Devolo set aankopen en hopen dat de wifi tot achteraan de tuin geraakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.