Ga naar inhoud

VHS video digitaliseren


Wiske001

Aanbevolen berichten

Ik heb hier heel wat VHS-videobanden die ik graag wil digitaliseren.     Het gaat om persoonlijke video's  .     Maar omdat het er zoveel zijn,  wil ik dat graag zelf doen... temeer ik ook van enkele video's een gedeelte wil houden. 

Ik wil ze niet op DVD ,  enkel op computer kunnen afspelen.  

Enkele jaren geleden kocht ik mij DAZZLE DVC 100,   maar door tijdsgebrek is het er nooit van gekomen.    Nu ik veel tijd heb wil ik er graag werk van maken.    Ik zocht op internet en Youtube ,  maar het lukt me maar niet.    Ik heb geen geluid en het beeld stottert.   Dan had ik gelezen over een USB video grabber.    Nu wil  ik dat wel aankopen maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mij kunnen zeggen hoe ik het best VHS video's kan digitaliseren?       

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dank u wel voor uw antwoord,   Het was me ondertussen reeds duidelijk dat ik een andere video-grabber nodig heb.   Mijn videograbber... Dazzle DVC 100 is wellicht niet van goede kwaliteit  en/of werkt niet goed bij de software.      Ik kan wel video's op pc krijgen maar ze zijn zeer slecht van kwaliteit,  traag beeld of geluid komt niet overeen met het beeld,   het is altijd wel iets.      Nu moet ik uitzoeken welke een goede video-grabber is,   binnenkort eens een bezoekje brengen aan MediaMarkt.       Groetjes.       

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat je geen dvd's wilt....

ik deed jouw klus destijds mbv een dvdrecorder. die zijn in kringloopwinkels nog volop voor weinig te krijgen.

je speelt de band af op de vhs-machine en neemt op via de coaxverbinding op de dvd recorder.

kwaliteit is die van het uitgezonden beeld, dus beter kan niet.

voordeel dvd's:

- bij een pc crash blijven ze intact (vooral belang voor persoonlijke data).

- je kan ze makkelijk rippen naar een pc, en behoudt de dvd

- als je ze in een donker mapje bewaart blijven ze heel lang in tact (hier doen ze het na 20 jaar nog prima)

Link naar reactie
Delen op andere sites

falstring: je vergeet nog één ding: na één of twee jaar zijn ze niet meer leesbaar.

Ik heb er zo'n paar honderd, met verschillende van die machines gemaakt, nu zijn ze niet meer leesbaar.

DVD's die je koopt blijven langer goed, omdat zij echt 'gebrand' zijn.

Deze die je maakt met die thuis toestellen, worden in een laag gekrast die vloeibaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

falstring: je vergeet nog één ding: na één of twee jaar zijn ze niet meer leesbaar.

 

ik heb cd's en dvd's die tien jaar later (sommigen zelfs nog langer) nog goed leesbaar zijn. Het hangt er veel vanaf hoe en waar je ze bewaart.

Bij mij zitten ze alle in doosjes èn IN een gesloten kast. (niet met slot gesloten, wel met de deurtjes dicht)

Bewaar je ze in je wagen zonder doosje en op de hoedenplank.. tja: dan kan het snel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens,    ik heb het probleem "op mijn manier" opgelost,      Ik heb mijn digitale "camera" waar in SD-kaartje in zit op een stoel en met boeken zodanig gemikt op de tv ,  en dan vhs opgezet opgezet,  zo van tv gefilmd en dat is heel goed gelukt.      SD-kaartje kan ik in mijn computer steken.   Mijn films kan ik nu op pc zetten en bewerken... en zelfs op dvd zetten.    Geen extra kosten meer.       Ik moet tijdens het opnemen er wel voor zorgen dat mijn gsm niet afgaat en mijn hond niet blaft.... dat is dus meestal nachtwerk maar het lukt.      Nog 17 filmen te gaan...   ik doe nu elke week 1 film.    Ik kom er wel.    Dank u wel voor alle hulp.      

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.