Ga naar inhoud

Opstarten lukt niet meer


Impala

Aanbevolen berichten

Het is niet abnormaal dat dat een recovery of een nieuwe installatie zo lang duurt.

Zeker als het gaat om een recovery; het installatie proces moet er voor zorgen dat bestaande gegevens niet verloren gaan, en moet ook het besturingssysteem opnieuw installeren.

Ook je PC-hardware bepaald de snelheid.

"Geduld" 😁

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 2: Windows installatie blijft hangen op 9 % Vrees dat ik de installatie moet onderbreken. Ik zoek nog wel wat op internet, mocht iemand goeie raad hebben, graag.

@Eddy X bedankt voor uw feedback, ik vrees dat de moeilijkheden wat te maken hebben met de staat van de HD, ik vermoed dat daar toch wat problemen liggen, alhoewel dat ze aan het begin gecontroleerd is.

 

Groetjes,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien gek, maar ik zou de installatie toch niet onderbreken.

Heb ooit meegemaakt dat een nieuwe Win 10 installatie een ganse nacht nodig had op een oude laptop (was er één met Celeron processor).

Gewoon toch afwachten; kost je geen moeite, alleen enkele centen aan elektriciteit.

 

Eddy

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt helemaal niet lukt, kan je overwegen de HD te vervangen door een SSD, is niet moeilijk en niet duur

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nSq-sWUFyOc

 

https://www.coolblue.be/nl/product/876119/samsung-870-evo-2-5-inch-250gb.html

 

Heb je nog het voordeel dat je laptop veel sneller wordt.

Windows 10 kan je daarna gratis installeren.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Vermits er reeds Windows gedraaid heeft op deze pc. staat deze bij Microsoft geregistreerd. en moet je geen licentie sleutel aankopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eddy X, ik heb gisteravond letterlijk de stekker er maar uitgetrokken, het cirkeltje (zandlopertje) draaide al lang niet meer en ben deze morgen terug begonnen. Afwachten maar hoe het vandaag verloopt. De HD vervangen in deze laptop is kinderspel, die optie had ik ook in gedachten en ze er al eens uitgehaald, ik bespreek het na deze poging met mijn dochter. Bedankt alvast, groetjes,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik eens een andere optie geprobeerd, een systeemkopie terugzetten. Ik weet eigenlijk niet wat de mogelijkheden hiervan zijn, iemand enig idee of dit voor een doorbraak kan zorgen? Uiteindelijk heeft mijn dochter besloten geen nieuwe SSD te installeren omwille dat er sowieso een nieuwe (verplichte) laptop voor mijn kleinzoon komt. De kleindochter heeft die ook verplicht aangeschaft, en er zijn ook nog de tablets natuurlijk. Groetjes,

Impala.

003.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Impala zei:

Vandaag heb ik eens een andere optie geprobeerd, een systeemkopie terugzetten.

Dat kan alleen, wanneer je in het verleden zelf een systeemkopie hebt gemaakt, op een moment dat deze computer nog goed werkte.

Zo'n systeemkopie plaats je nooit op dezelfde harde schijf waar ook Windows op staat. Een systeemkopie zet je doorgaans op een externe harde schijf.

Als je in het (recente) verleden geen systeemkopie hebt gemaakt, dan kun je die nu ook niet terugzetten. Windows maakt namelijk niet uit zichzelf systeemkopieën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord porrelaar, maar voor het eerst zie ik nu dat er nog van alles (partities) op de HD staat, o.a. de recoverypartitie, WinRe (A:) en Boot (X:) Is het niet mogelijk om die te benaderen en daar iets mee te doen? Harde schijf formatteren? Ik heb ook geprobeerd met een externe CD/DVD player, gaf ook geen resultaat.

Groetjes,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze laptop zit een (1) harde schijf van 1 TB. Omdat Windows anders rekent dan de fabrikanten van opslagmedia is de werkelijke opslagcapaciteit geen 1.000 GB, maar circa 930 GB

In jouw afbeelding valt mij op dat sommige partities een schijfletter hebben, terwijl ze die normaal niet hebben.

De kleine partities WINRE en Boot horen geen schijfletter (respectievelijk A en X) te hebben.

 

Je kunt geen van deze partities kiezen als locatie van de back-up die je ooit gemaakt zou hebben.

Dan heb je nog een recovery partitie van 17,7 GB waarvan nog 2,16 GB vrij is. Dat betekent dat er 17,7-2,16= 15,54 Gb op staat.

Misschien is het mogelijk om die recovery partitie te gebruiken, maar dat zou tot gevolg hebben dat de laptop teruggezet wordt naar hoe hij was toen hij werd geleverd door de fabriek. Je krijgt dan niet Windows 10 als besturingssysteem, maar Windows 8, want met dat besturingssysteem werd deze laptop toen geleverd. Ik vermoed dat deze laptop dateert van eind 2012 (december?) of begin 2013.

Het gaat om deze laptop: HP Pavilion G7-2240sb (Dat heb gecontroleerd m.b.v. het serienummer).

Hier staan de specificaties van de laptop: https://www.manua.ls/hp/g7-2240sb/specifications

 

38 minuten geleden, Impala zei:

Ik heb ook geprobeerd met een externe CD/DVD player, gaf ook geen resultaat.

Dat is jammer, want dat zou mijn volgende voorstel zijn. Ik neem aan dat je ervoor gezorgd hebt dat het externe cd/dvd-station bovenaan in de opstartvolgorde stond?

Dat het dan toch niet lukt om op te starten van het externe cd/dvd-station kan ik helaas niet verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.